روش درست شستن صورت با صابون

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/10/28
روش درست شستن صورت با صابون

روش صحیح شستشوی صورت با صابون


هرگز یک صابون را تصادفی و ندانسته به صورت خود نزنید.یکی از روش های تمیز کردن صورت، شستشو با آب و صابون است. باید روزی دو بار صورت را با آب و صابون شست. شستشو نباید بیش از دو دقیقه طول بکشد. نوع صابون را بسته به نوع پوست خود و با مشورت پزشک انتخاب کنید.

برای تمیز کردن مواد آرایشی از پوست میتوانید از پنبه آغشته به گلاب یا شیر پاک کن و یا آب و صابون استفاده کنید. اگر از صابون استفاده میکنید، پس از مالیدن صابون به تمام صورت، سی ثانیه صبر کنید و سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید و آنگاه با حوله به آرامی خشک کنید و یک کرم مرطوب کننده بمالید.به طور کلی طبق تحقیقات جدید بهتر است برای شستشو و تمیز کردن پوست، ترکیب های غیرصابونی را به کار برید. برای شستشوی روزانه صورت و آرایش هم بهتر است از صابون استفاده نکنید زیرا صابون ها pH مناسبی ندارند و با چربی های پوست که به صورت نمک های اسیدی در پوست وجود دارد، ترکیب می شوند و باعث برداشتن چربی های پوست و آسیب پوست می شوند.

پس از شستشو، صورتتان را با حوله خشک کنید. برای خشک کردن نباید حوله را به صورت خود بکشید، بلکه فقط کافیست حوله را با پوست صورت خود تماس دهید و به آرامی روی نقاط مختلف صورت فشار دهید.یکی از دلایل پیری زودرس و پیدایش چین و چروک و خشونت پوست، خشک کرد آن با حوله به روش خشن است. پس از خشک کردن صورت یک کرم مرطوب کننده بر روی آن بمالید تا رطوبت پوست حفظ شود.

اگر پوست شما چرب است، حداقل با صابون های با pH اسیدی که کمتر چربی های پوست را برمی دارند، صورتتان را بشویید. ضمنا حتما دقت کنید بهترین وسیله برای پاک کردن آرایش صورت، پاک کننده های آرایشی هستند که انواع مخصوص دور چشم نیز دارند. پوست ناحیه دور چشم حساس است و بهتر است هر پاک کننده ای را برای آن استفاده نکنید.

اگر می خواهید با روشی صحیح آرایشتان را پاک کنید، توصیه ما استفاده از پن هاست. «پن» ترکیبی غیرصابونی است که به دلیل خصوصیت مناسب و قدرت پاک کنندگی مطلوب، به پوست آسیب نمی رساند. شما می توانید از داروخانه ها یا فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی پن مناسب پوست خود را تهیه کنید. حتی برای شستشوی بدن هم باید از کرم وارهای حاوی مرطوب کننده یا صابون های گلیسیرینه استفاده کرد و نه صابون های قلیایی که باعث خشکی پوست پس از استحمام می شوند.

روش های پیشگیری از پیری و چین و چروک پوست


از سیگار و الکل دوری جویید.
خواب و آرامش کافی داشته باشید.
ضد آفتاب و مرطوب کننده بزنید.
هفته ای یک بار پوستتان را عمیق پاکسازی و ماساژ دهید.
میوه و سبزی تازه (امگا- 3؛ انتی اکسیدان ها ؛ و ویتامین,C E) و نیز کاکائو، سویا و دارچین مصرف کنید.
روزانه 7 لیوان آب خالص و سالم بنوشید.
روزی 15 دقیقه نرمش کنید و سپس نیم ساعت پیاده روی نمایید.
قهوه کمتر بنوشید؛ نمک و چربی حیوانی و قند و شکر کمتر مصرف کنید.
advertising