بلیچینگ با لیزر روشی برای سفید کردن دندان

پزشکی و سلامتدهان و دندان

- 97/09/18
بلیچینگ با لیزر روشی برای سفید کردن دندانبلیچینگ دندان یا همان سفید کردن دندان از روش های پرطرفدار در بحث دندانپزشکی زیبایی می‌باشد. این درمان سریع و آسان است و درد اندکی دارد که قابل تحمل است زیرا به نتیجه‌ی امر می‌ارزد. بلیچینگ نقش بسزائی در اصلاح طرح لبخند دارد و در نتیجه اعتماد به نفس فرد تحت درمان قرار گرفته را افزایش می‌دهد. سفید کردن دندان با روشهای متعددی قابل انجام است
این کار سبب روشن شدن رنگ مینا و عاج دندان می‌شود.

مزیت لیزر در بلیچینگ


بلیچینگ دندان با لیزر یک روش ترکیبی به حساب می‌آید. در این روش تکنیک‌های قدیمی سفید کردن دندان را همزمان با تکنولوژی پیشرفته‌ی لیزر در مطب انجام می‌پذیرد. این ترکیب امکان درمانی سریع‌تر و مؤثرتر را فراهم می‌آورد.

با استفاده از روش سفید کردن با لیزر می‌توانیم در عرض کمتر از یک ساعت و نیم، رنگ دندان‌ ها را بین دو تا شش درجه روشن‌ تر کنیم.

استفاده از یک روش پیشرفته سفید کردن که باعث ناراحتی بیمار نمی شود

امکان دستیابی به نتایج بلیچینگ دندان سریع و موثر برای اصلاح طرح لبخند بیمار

بی خطر و ایمن بودن روش سفید کردن دندان با لیزر (بی خطر بودن این روش در پژوهش های علمی به اثبات رسیده است)

روش انجام بلیچینگ با لیزر


ابتدا دندانپزشک دندانهای بیمار را با ژل سفیده کننده می‌پوشاند و در مرحله‌ی بعد برای فعال کردن ژل لیزر را به کار می‌برد. انرژی بالای لیزر باعث تحریک مولکول‌های پراکسید ژل و در نتیجه نفوذ آن به مینای دندان می‌شود. با این روش لکه‌‌های سطوح دندانها از بین می‌روند. بعضی از سیستم‌های لیزری توانایی سفید کردن دندان را تا چند درجه سفیدتر از دندان طبیعی دارند که این امر سبب زیبایی دندانها و لبخند می‌شود.
ماده مؤثر اصلی در ترکیب ژل‌ های سفید کننده حساس به نور که در روش سفید کردن دندان با لیزر مورد استفاده قرار می‌گیرند، پراکسید هیدروژن می‌باشد. هنگامی که ژل حاوی پراکسید هیدروژن تجزیه می‌شود، اکسیژن حاصل از آن به مینا و عاج دندان وارد می‌شود و بدون آنکه تغییری در ساختار دندان‌ها ایجاد نماید، مواد رنگی موجود بر روی سطح آنها را سفید می‌کند. نور لیزری که در این روش استفاده می‌شود به فعال شدن پراکسید هیدروژن و نفوذ آن به سطح دندان کمک می‌کند.

موارد ضرورت بلیچینگ


بعد از انجام بعضی از روشهای درمانی دندانپزشکی مثل ارتودنسی به دلیل جمع شدن پلاک روی دندانها سفید کردن دندانها ضروری است.

نقش مراقبت های دهان و دندان در سلامتی افراد


یکی از مواردی که تمام افراد در تمام سنین باید به آن توجه کنند، بهداشت دهان و دندان است. شما برای اینکه قادر به سالم و راحت زیستن باشید نیاز به داشتن دندانهای سالم دارید. اگر اقدام به پاک کردن رسوبات عفونی از سطوح دندانها مثل پلاک، رنگ، لکه، جرم دندان و سایر موارد مضر نکنید، این مواد به عفونت تبدیل می‌شوند و در نهایت به لق شدن دندانها، آسیب به لثه و در صورت پیشرفت به از بین رفتن دندانها می‌انجامند.

نتایج سفید کردن دندان‌ ها با لیزر تا چه مدت دوام دارد؟


شما با رعایت چند نکته ساده و انجام مراقبت‌ های بعد از این درمان می‌توانید دندان‌هایتان را برای همیشه سفیدتر از آنچه که در گذشته بوده است، نگه دارید. برای حفظ بهترین و زیباترین حالت دندان‌هایتان، ما توصیه می‌کنیم که روزی دو بار دندان‌هایتان را با خمیردندان سفید کننده مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و هر چند وقت یک بار از ژل‌های سفید کننده که توسط دندانپزشک برای استفاده در منزل تجویز می‌شود، استفاده کنید.

عوارض بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان


روش های قدیمی بلیچینگ دندان بسیار دردناک بودند و باعث ایجاد التهاب می شدند. این موضوع در حالی است که عوارض سفید کردن دندان با لیزر فقط بر نواحی بسیار خاص دندان ها متمرکز می شوند و به این ترتیب می توان از بروز آن پیشگیری کرد. حجم وسیع پژوهش ها و مطالعات کلینیکی انجام شده در این حوزه نشان می دهد سفید کردن دندان با لیزر تحت نظارت دندانپزشک متخصص بی خطر و ایمن است. به هر حال استفاده از این روش درمانی برای کودکان زیر 16 سال و زنان باردار توصیه نمی شود.
advertising