نحوه ست کردن انواع کیف و کفش زنانه

مد و زیباییتیپ بانوان

- 97/09/05
نحوه ست کردن انواع کیف و کفش زنانهیکی از مهم ترین فاکتورها در شیک پوشی، استفاده از کیف و کفش ست است.خانم ها اکثراً کیف و کفش به رنگ های مختلف در کمد خود دارند، اما اینکه چه رنگ کیفی با چه رنگ کفشی، ست میشود، خودش نکته دارد، که ما در اینجا نحوه ست کردن کیف و کفش زنانه را توضیح میدهیم .انتخاب کیف و کفش و به طور کلی هر لباسی امری کاملا سلیقه ای است اما دانستن برخی از قوانین در انتخاب شما بسیار موثر است. ست کردن کیف و کفش و لباس برای خانم‌ها دلپذیر بوده و این کار سبب می‌شود مرتب‌تر و زیبا‌تر به نظر بیایند برای داشتن یک استایل و پوشش مناسب همیشه بین اکسسوری‌ها و لباسی که به تن کرده‌ایم باید هارمونی رنگ و جنس برقرار باشد و همچنین کیف و کفش نیز باید با یک دیگر متناسب باشد.
نحوه ست کردن انواع کیف و کفش زنانه

هماهنگی کیف و کفش


بعضی مواقع شاید تصور شود که هماهنگی موجب یکنواخت به نظر رسیدن استایل و سبک لباس پوشیدن شما میشود، در حالی که منظور از ست کردن، هماهنگی و کلماتی از این نوع در دنیای مد، مشابهت دقیق و یک پارچه نیست. گاه هماهنگی میتواند از نظر رنگ، گاه از نظر مدل، گاه از نظر بافت پارچه ای و جنس و گاه از نظر طرح باشد، البته بعضی تضاد ها گاهی به اندازه هماهنگی در ست کردن، جذابیت ایجاد میکنند، برای مثال رنگ سفید و سیاه در کنار هم بیشتر به چشم می آیند. اگر علاقه شما به کفش مشکی مهار نشدنی است، حداقل بی‌خیال کیف‌های بزرگ مشکی شوید چون چنین حجم سیاهی روی دست شما، باعث تیره و غمگین به نظر رسیدن ست تابستانی شما می‌شود. برای کفش‌های مشکی‌ شما از کیف قرمز، زرشکی و ... استفاده کنید.اگر کمد شما به کیف و کفش‌های مشکی و قهوه‌ای محدود است و می‌خواهید این حصار را بشکنید، به پیشنهاد ما با کفش آبی تیره شروع کنید؛ رنگی خاص اما شیک که با دیگر رنگ‌های تابستانی مثل آبی روشن، سفید و... هماهنگی خوبی دارد. چنین رنگی را لازم نیست با کیفی به رنگ خودش ست کنید. کیفی با ترکیب رنگ سفید، آبی و چرم قهوه‌ای بهترین انتخاب است چون دست شما را باز می‌گذارد و می‌توانید با رنگ‌های سفید، کرم، آبی و ... ست کنید.

اهمیت لوگو ها و طرح های کیف و کفش


بسیاری از خانم‌ها کیف و کفش‌هایی که طرحدار و شلوغ‌تر است را می‌پسندند. در هنگام خرید و ست کردن کیف و یا کفش خود به آرم‌های برند تولید کننده و یا طرح‌هایی که بر روی آن ها وجود دارد دقت کنید. به طور مثال اگر کیف شما دارای یک طرح چاپی از یک گل رز است چه بهتر که نشانه هایی از همان گل رز بر روی کفش شما نیز باشد و یا اگر از برند مطرحی کیف خود را خریداری می‌کنید که لوگو آن برند بر روی کیف زده شده و نمایان است می‌توانید به دنبال کفش‌هایی از همان برند و شبیه به کیف باشید.

روانشناسی ست کردن کیف و کفش


شیوه لباس پوشیدن به شکل مستقیم و غیر مستقیم شخصیت و عقاید ما را نشان میدهد، پس چه بهتر با اهمیت دادن به استایل خود، مخصوصا شیوه ست کردن کیف و کفش (چرا که کیف و کفش از جمله وسایلی هستند که به سرعت مورد توجه قرار میگیرند)، جذابیت و شخصیت خود را بیشتر به دیگران نشان بدهیم، البته این امر در بالا بردن اعتماد به نفس شما نیز تاثیر گذار است. شاید شما هم این جمله معروف مرلین مونرو را شنیده باشید:کافیست به دختران کفش مناسب بدهید، آن وقت میتوانند دنیا را تسخیر کنند.مسأله ای که در درست کردن کیف و کفش بسیار اهمیت دارد آن است که در دید اولیه نباید یکی بیشتر از دیگری به چشم برسد، بلکه باید طوری ست شوند که هر دو به یک اندازه جذاب و گیرا باشند. کفشی که انتخاب میکنید باید راحت باشد که شاید این ویژگی از سایر ویژگی ها مانند برند، طرح و رنگ مهم تر باشد.

ست کردن درست کیف و کفش های طرح دار


باید توجه کنید که بسته به شرایط مکانی و زمانی پوشیدن کیف و کفش باید این دو را با هم ست کرد، مثلا برای رفتن به سرکار، دانشگاه و یا برای استفاده معمول روزانه، کیف و کفش به نحوه متفاوتی ست میشوند تا زمان مهمانی و یا مراسم رسمی. اگر چه امروزه در دنیای مد و فشن همه چیز را میتوان با هم ست کرد اما با این وجود هیچ چیز جایگزین استایل کلاسیک سابق نمیشود. اگر در انتخاب کیف و کفش، همیشه ترجیح‌ شما با رنگ مشکی است، می‌توانید از طرح‌های مختلف استفاده کنید. این کار مانع یک نواخت به نظر رسیدن ظاهر شما می‌شود. می‌توانید یک کیف ورنی با طرح ماری یا کروکودیلی را با کفش عروسکی جیر (یا پرزدار) و یا کیف چرم دانه درشت را با بوت نوبوک و یا جیر بپوشید. اگر از طرح کروکودیلی استفاده کردید، دیگر کفش پلنگی نپوشید.اگر کیف مشکی دارید، کفش با هر رنگ خنثی تیره زیباست. کفش لوفر طوسی، کفش عروسکی آبی ملوانی و یا بوت‌های بلند کاراملی، از مثال‌های در اولویت هستند. عین این قضیه نیز برای کیف دستی قهوه‌ای هم صادق است.کفش‌ و کیف‌های طرح دار را نیز می‌توان با رنگ‌های ساده و براق ترکیب کرد. به عنوان مثال طرح پلنگی با رنگ قرمز، ترکیب فوق‌العاده شیکی است.در بعضی مواقع، دو طرح مختلف را نیز می‌توان هماهنگ کرد، به شرطی که از یک خانواده نبوده و در یک گروه رنگی باشند. مثلا کیف پستچی کوچک با طرح ماری را می‌توان با کفش گل‌دار پوشید، باز هم تکرار می‌کنم، به شرطی در یک گروه رنگی باشند. به خاطر داشته باشید که اگر می‌خواهید طرح‌ها را باهم بپوشید، حتما باید “یکی” از طرح‌ها توجه را جلب کنند و به صورتی نباشد که برای جلب توجه رقابت کنند.

نحوه ی ست کردن کیف و کفش های مجلسی


یکی از مجلسی‌ترین مدل‌های کیف که بیشتر برای مجالس خاص از آن استفاده می‌شود کیف‌های پولکی و یا خز‌دار است که در فرم‎های مختلفی وجود دارد. همراه با این نوع کیف‌ها می‌توانید از کفش‌های مجلسی پاشنه‌دار براق استفاده کنید. کیف‌های زینتی جزو آن دسته از کیف‌هایی هستند که معمولا با زیپ، جیب و یا آویز و زنجیرهای متفاوتی تزئین شده‌اند. این دسته از کیف‌ها را با کفش های کاملا ساده ست کنید تا جلوه آن‌ها بیشتر باشد.اکسسوری‌های شب از نظر اندازه کوچکتر (مانند کیف‌های دستی کوچک به جای کیف‌های رو دوشی بزرگی که به اندازه‌ی یک کهکشان از ملزومات‌ شما را در خود جای می‌دهد) و ظریف ترند (پاشنه‌های باریکتر و کفش نوک باز به جای پاشنه‌های ضخیم و کفش‌های اسپرت ورزشی). به همین دلیل در ترکیب کردن عناصر پوششی فراق بال بیشتری خواهید داشت، چرا که چشم را خسته نمی‌کنند. بدانید که گروه رنگی متالیک با هر چیزی هماهنگ است، حتی با متالیک. کیف دستی نقره‌ای با کفش طلایی می‌تواند زیبا باشد.تنها مراقب طرح‌ها باشید تا ظاهری متشخص داشته باشید. کیف دستی ساتن با کقش لمه یا پولک دوزی شده، بهتر از این است که هم کیف و هم کفش‌ پولک دوزی شده باشند.رنگ‌های متالیک با رنگ‌های براق هم خیلی زیبا هماهنگ می‌شوند. به عنوان مثال، کفش نقره‌ای و کیف دستی صورتی.

ست کردن کیف و کفش های تابستانی


تابستانی شوید. چندان کار سختی نیست؛ کافی است به جای رنگ مشکی که پوشیدن آن در تمام ماه‌ها عادت‌مان شده است، سراغ رنگ‌های دیگر برویم. حتی مجبور به پوشیدن رنگ‌های تند تابستانی نیستید که چندان کار سختی باشد، می‌توانید از رنگ‌های روشن ملایم استفاده کنید. چند ست تابستانی را ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که بدون استفاده از رنگ‌های تابستانی، مناسب برای روزهای گرم سال است.برای مهمانی‌های عصر تابستان یا یک برنامه در رستوران، هیچ چیز بهتر از کفش‌های عروسکی نیست؛ اما کفش عروسکی با طرح پوست ماری که سنگینی و وقار بیشتری نسبت به دیگر کفش‌های عروسکی داشته باشد. برای چنین مراسمی بهتر است به جای کیف‌های مرسوم از کیف کوچک استفاده کنید. این مدل کیف که به کیف پاکتی معروف است، به دلیل پوست‌ماری بودن هماهنگی خوبی با کفش دارد.برای خانم‌هایی که نمی‌توانند از کفش مشکی دل بکنند. سراغ کفشی دو رنگ بروید که ترکیب مشکی با رنگ دیگری باشد. کفش‌هایی با بافت حصیری انتخاب خوبی برای این گزینه هستند اما کیف خود را حتما با رنگ دیگر که ترجیحا رنگی روشن است، ست کنید. این کفش راحت است و می‌توانید در موقعیت‌ها و برنامه‌های مختلف از آن استفاده کنید.

به بافت‌ و رنگ کیف و کفش های تابستانی دقت کنید


هنگام خرید و ست کردن کیف و کفش خود حتما به بافت و جنس آن‌ها توجه کنید. به طور مثال اگر پوشش شما یک پوشش کلاسیک است و کیف‌های چرم را می‌پسندید سعی کنید کفش های خود را نیز با همان جنس چرم با رنگ تیره‌تر و یا روشن‌تر از کیف خود، خریداری کنید. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که سبک مدرن‌تر و فانتزی‌تری را می‌پسندید می‌توانید به سراغ کیف و کفش‌هایی با جنس کنف و یا جیر بروید.این دسته از کیف و کفش‌ها رنگ بندی متنوعی دارند که می‌توانید هر برای ست کردن کیف و کفش هردو را به یک رنگ انتخاب کنید و یا از دو رنگ متضاد که مربوط به یک خانواده از رنگ‌ها هستند استفاده کنید. به طور مثال می‌توانید از یک کیف خاکستری در کنار کفش‌های مشکی و یا از یک کیف مشکی در کنار کفش‌های سفید که کمی سبک اسپرت‌تری دارد استفاده کنید.

انواع مدل ست کیف و کفش



کیف و کفش مات و براق


یکی از سبک‌های بسیار پر طرفدار در میان خانم‌های شیک پوش برای ست کردن کیف و کفش‌ها، استفاده از سبک مات و براق است به این صورت که کیف و کفش خود را به یک رنگ خریداری کرده اما کیف خود را با جنس مات و کفش خود را با جنس براق در همان رنگ انتخاب کنید. این کار سبب می‌شود ظاهری بسیار شیک پوش و زیبا داشته باشید.

فرم و شکل کیف


امروزه طرح های شکل و فرم کیف‌ها بسیار متنوع است در نتیجه به هنگام خرید کیف مناسب حتما به شکل ظاهری و فرم آن توجه کنید. به طور مثال کیف‌هایی که فرم و شکل خاص و دایره شکلی دارند، برای مجالس خاص به همراه کفش‌های مجلسی مناسب است. کیف‌های بزرگ و مستطیل شکل و دستی برای افرادی که سبک اسپرت را می‌پسندند و از کفش های اسپرت استفاده می‌کنند مناسب است. و همراه با کفش‌های ساده و اداری، کیف‌هایی که شکل هندسی مشخصی دارند مانند کیف‌های مستطیلی و مربعی مناسب است.اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که بیشتر استفاده از کیف‌های بسیار خاص و غیر معمول را می پسندید بهتر است برای ست کردن کیف و کفش ، از کفش‌های کاملا ساده استفاده کنید

ست کردن کیف و کفش چرم


استفاده از کیف‌های چرم طبیعی که بسیار نرم نیز هستند در کنار یک جفت کفش ساده چرم برای طرفداران سبک کلاسیک بسیار مناسب است. البته به خاطر سادگی این کیف، می‌توانید با هر نوع کفشی آن را ست کنید.

ست کردن کیف های سنتی


کیف‌های سنتی اغلب دست دوز هستند و با چرم‌های مصنوعی ساخته می‌شود و بر روی آن‌ها نقش و نگارهای سنتی و یا طرح‌های دیگر دیده می‌شود. کیف‌های سنتی را می‌توانید با یک کفش به رنگ کیف ست کنید. اگر کفش‌های شما نیز گوشه‌ای از طرح و نگار کیف را داشته باشد بسیار زیباتر جلوه می‌کند.
advertising