معرفی ویژگی ها و خصوصیات سنگ عقیق خزه ای

مد و زیباییجواهرات

- 97/11/02
معرفی ویژگی ها و خصوصیات سنگ عقیق خزه ای

عقیق خزه ای چیست؟


واژه عقیق خزه ای در حقیقت به نوع بیرنگ و نیمه شفاف کالسدونی اطلاق می شود و از نظر علمی یک عقیق محسوب نمی شود. عقیق خزه ای دارای محتویاتی به شکل برگ و شاخه های خزه مانند از نوع کانی هورنبلند ریشه ای میباشد و توده هایی که دارای ناخالصی های فراوان هستند به یشم خزه ای موسومند ولی در حقیقت یشم نیستند. عقیق خزه ای با اکسیده شدن فلز آهن موجود در ترکیب شیمیایی کانی هورنبلند که سبز رنگ می باشد به رنگهای قهوه ای و قرمز تبدیل می شود.این کانی شکافهای موجود در سنگها را پر کرده و یا به صورت قلوه سنگ یافت می شود.
معرفی ویژگی ها و خصوصیات سنگ عقیق خزه ای

ویژگی های عقیق خزه ای چیست؟


فرمول شیمیایی: SiO2
سیستم تبلور: هگزاگونال (تریگونال) ،بلورهای میکروسکوپی
رخ : ندارد
شکستگی : زبر و هموار
سختی: 7-6.5
وزن مخصوص: 2.58-2.62
میزان شفافیت : نیمه شفاف
رنگ : بیرنگ با ناخالصی های سبز رنگ
رنگ اثر خط :سفید
ژیزمان: هند، چین، آمریکا (بهترین نوع عقیق خزه ای از هندوستان استخراج می شود).
کاربرد: برای ساختن زیورآلات و بشقاب مورد استفاده قرار می گیرد.مجموعه مشهور سه هزار کاسه عقیق که توسط میترادیتس، پادشاه پونتوس جمع آوری شده، نشان دهنده علاقه و اشتیاقی است که در گذشته به عقیق ابراز می داشته اند. کاسه های عقیق در دوران امپراطوری بیزانس نیز همچنان مشهورند. جمع آوری کاسه های عقیق در دوران رنسانس در میان خانواده های سلطنتی اروپایی رواج داشته و موزه های زیادی در اروپا مانند لوور، نمونه های بی نظیری از آن را به نمایش گذاشته اند.

خواص سنگ عقیق خزه ای


انواع بیشمار عقیق که به گونه ای مبهم توسط رنگ و طرح از هم قابل تشخیصند در انواع مختلف جادوگری استفاده می شوند. با این که انواع مختلف عقیق ممکن است به خاطر خصوصیات بالا استفاده شوند، هر کدام انرژیهای سنتی دارند.عقیق، بطور کلی سنگ برج جوزا است و نیروی اراده را تقویت می کند.

1.در دوران باستان، عقیق بعنوان حرز جایگاه والایی داشته است. حتی گفته می شود تشنگی را فرو نشانده و از بروز تب جلوگیری می کند. افسانه هایی هست که می گوید جادوگران پارسی از آن برای تغییر جهت طوفان استفاده می کرده اند.

2.گفته می شود عقیق در تقویت قوه درک و فعالسازی قوه تحلیل و ایجاد تعادل بین حالتهای فیزیکی، عاطفی، ذهنی و روحی نقش دارد. خشم را کاهش و حسن نیت را ارتقاء می بخشد. عقیق در درک حقیقت و پذیرفتن شرایط کمک کرده و شفاده عاطفی قدرتمندی است. حافظه و تمرکز را تقویت کرده و استقامت بدنی و صداقت را افزایش می دهد.

3.مانع بی خوابی شده و خوابهای خوش را تضمین می کند. شجاعت شخص را تقویت و از او در برابر خطرات محافظت می کند. تأثیری آرام بخش دارد و درک و شهود و تمرکز را تقویت کرده و به توسعه و افزایش استعداد تحلیلی فرد کمک می کند.

4.عقیقها از قدیمی ترین سنگهای خوش شانسی و شفادهی بوده اند. بطور کلی عقیق دارنده آن را قادر می سازد تا دوست واقعی را از دوست نما تشخیص دهد. عقیق در تغییر جهت طوفان و رعد و برق، محافظت کودکان از خطر بخصوص در سقوط از ارتفاع و نیز رونق در زندگی، نقش دارد.

5.عقیق به درمان اختلالات پانکراس و بهبود گردش خون کمک می کند. سنگ متعادل کننده و پاک کننده است که شکاف بین مغز و قلب را پر می کند.

6.این سنگ موقعیتهای سخت ارتباطی را در زمانهای دشوار تسهیل کرده و توانایی صحبت در جمع و گفتگویی نرم را تقویت می کند. سنگی الهام بخش است که به همسویی داخلی کمک می کند و برای انجام شعبده استفاده می شده است. همانطور که در مورد همه انواع عقیق صدق می کند، این سنگ نیز سنگی حفاظتی است. به درمان آرتریت، سردرد، مسایل گوارشی، رشد و استخوانها کمک می کند.

7.عقیق خزه ای به دلیل طرح نادرش، منحصراً بعنوان حرز باغبانی استفاده می شود. برای تسکین خشکی گردن، برای انرژی دادن به اجسام تهی شده و برای اهداف شفایابی استفاده می شود. همچنین در اوراد مخصوص ثروت، شادی و طول عمر استفاده می شود. این سنگ را برای یافتن دوست جدید و کشف "گنج" همراه خود کنید.

8.عقیق خزه ای، سنگ برج سنبله است. نگهداری این سنگ آرام و پرورش دهنده، باعث می شود شخص به یاد اشعه های خورشیدی افتد که از لابه لای برگهای درختان به درون جنگل نفوذ کرده اند و بوی خاک و خزه را استشمام کند. احساسات را متعادل کرده، قلب را شفا می بخشد و دیدی مثبت به شخص می دهد. باعث تقویت رشد گیاهان می شده و افزایش حس سعادت و نیز پدیدار شدن ثروت و فراوانی در زندگی شما را باعث می شود. شخص را به سوی ویژگیهای سازگاری، اقناع، توانایی در همه تلاشها و عدم تقلید از دیگران سوق می دهد. به ارتقاء عزت نفس کمک می کند در حالیکه به تعادل احساس و تقویت خلق و خوی مثبت شخص کمک می کند. به شخص این امکان را می دهد تا در هر چیزی زیبایی ببیند.
advertising