تاریخچه معروف ترین جواهرات برند کارتیه یا کارتیر

مد و زیباییجواهرات

- 97/10/26
تاریخچه معروف ترین جواهرات برند کارتیه یا کارتیرجواهرات برند کارتیه Cartier در طول تاریخ توسط معروف‌ترین و تاثیرگذارتیرن افراد استفاده شده است. کارتیه تنها به تولید جواهرات پوشیده شده با سنگ‌های گرانقیمت نمی‌پردازد بلکه با ایجاد مکانیسم‌های دقیق از تلفیق طلای خالص و هنر دست طراحان جواهر، یک اثر هنری پدید می‌آورد. به غیر از جواهرات قیمتی، برند کارتیه به تولید عطرهای لاکچری نیز می‌پردازد که هر ثانیه در کل جهان تعداد زیادی از آن‌ها فروخته می‌شوند.
تاریخچه معروف ترین جواهرات برند کارتیه یا کارتیر
تقریبا دو قرن از روزی که برند کارتیه تاسیس شده است می‌گذرد. در طول این سال‌ها طراحان طلا و جواهر و عطر و اکسسوری با الهام از محصولات کارتیه به گسترش محصولات خود پرداخته‌اند. این خانه مد فرانسوی بوتیک‌هایی را در سراسر جهان افتتاح کرد و مرزها را از بین برد. در دهه 70 و 80 میلادی، این شرکت اولین عطر خود را به نام “Must de Cartier” ارائه کرد.تا سال 2017 بیش از 90 عطر توسط این برند تولید شد که هر کدام از آن‌های کمپین تبلیغاتی مخصوص به خود را داشتند. امروز ارزشمندترین طراح‌های برند کارتیه در حراجی‌های به فروش می‌رسد. حتی لویی فرانسوا کارتیه آنقدر به برندش علاقه‌مند بود که قطعاتی از جواهرات که توسط این برند تولید شده بود را دوباره از مشتریان خود خریداری کرد. این جواهرات به جزئی از کلکسیون شخصی او تبدیل شدند و امروز در بانک جنوا نگهداری می‌شوند.کارتیه امروزه به تمام مشتریان نه تنها ساعت‌های گرانقیمت، بلکه طلا و جواهرات شگفت انگیز، عینک آفتابی، عطر، قلم و دفترچه‌های نفیس و خیلی چیزهای دیگر نیز ارائه می‌دهد. پس از مرگ پیره در سال 1946 نمایندگی‌ها در آمریکا به فروش رسیدند. در سال 1972 گروهی از سرمایه‌گذاران با سرپرستی ژوزف کانویی، کارتیه را در پاریس خریداری کردند.

دستبند عشق برند کارتیه


یکی از تولیدات متفاوت و منحصر به فرد برند کارتیه دستبندی است که به «دستبند عشق» معروف است. این دستبند که توسط آلدو چیپولو طراحی شده، بر عکس دستبندها و النگوهای دیگر، دارای مکانیزم خاص و جالبی است. یکی از ویژگی‌های این دستبندها این است که می‌توان این دستبندها را روی مچ سفت و فیکس نمود. به همراه دستبند عشق کارتیه یک پیچ گوشتی نیز عرضه می‌شود که برای باز و بسته کردن دستبند کاربرد دارد و شاید همین مکانیزم خاص و دشوار باز و بسته کردن دستبند است که لقب عشق همیشگی را به آن داده است.

گردنبند طلای زرد و زمرد به شکل کروکدیل Crocodile Necklace


این گردنبند به درخواست هنرپیشه مکزیکی Maria Felix ساخته شد. بر اساس ماجرایی که فلیکس زمانی‌که در پاریس بود به بوتیک کارتیه رفت و در آن‌جا کروکدیلی کوچک را در ظرفی شیشه‌ای دید. در نهایت گردنبندی با 524.9 گرم طلا و 1023 الماس زد و 1060 زمرد گرد پدید آمد.

Sapphire Panthere Brooch گل سینه


این پلنگ یه نماد کارتیه تبدیل شده است و یکی از جواهراتی بود که والیس سیمپسون از طرفداران محکم آن بود. این سنجاق سینه در سال 1949 از یاقوت کبودی کاملا گردی به اندازه 152.35 قیراط ساخته شده بود. این سنجاق سینه همچنین حاوی الماس برای خز پلنگ و دو قطعه الماس زرد برای چشم آن است.

The Royal Pearl تاج و گردنبند مروارید کارتیه


این جواهر خاص هم به عنوان تاج و هم به عنوان گردنبند مورد استفاده قرار گرفته است. این تاج حاوی مروارید‌های طبیعی که بزرگ‌ترین آن 166.18 و الماس‌هایی که بزرگ‌ترین آن 5.01 1 قیراط و به شکل مربع با زاویه گرد تراش خورده‌اند است. مروارید وسطی قابل جدا شدن بوده و می‌تواند به عنوان یک گردنبند جدا استفاده شود.

The Reine Makeda Necklace گردنبند یاقوت و الماس


یاقوت قرمز مرکز گردنبند، 15.29 قیراط وزن دارد. کارتیه قبل از این‌که این جواهر زیبا را طراحی کند، روی این یاقوت کار می‌کرد. در این گردنبند از الماسی به وزن 5.1 قیراط نیز استفاده شده‌است. این گردنبند هم جداگانه (سری الماس جدا و سری یاقوت جدا) و هم باهم قابل استفاده است.

Patiala Necklace گردنبند


این گردنبند برای Bhupindra Singh شاهزاده‌ی پاتیالا ساخته شده بود. این گردنبند از 2930 الماس و هفتمین الماس بزرگ جهان در مرکز آن ساخته شده است. هم‌چنین از تعداد زیادی یاقوت سرخ برومه‌ای نیز استفاده شده است. این گردنبند در سال 1982 در حراجی Sotheby به قیمت3.16 میلیون دلار فروخته شد. این گردنبند در سال 1948 مفقود شد، در سال 1982 پیدا شد و در سال 1998 قسمت‌های گم شده‌ی آن در مغازه دست دوم فروشی در لندن پیدا شد. ولی الماس بزرگ و یاقوت‌های برومه‌ای هیچ‌گاه پیدا نشدند. کارتیه این گردنبند را در چهار سال و با استفاده از الماس Cubic Zirconia بازسازی کرد.
advertising