کدام لباس ها را باید آویزان و کدامیک باید تا کنیم

مد و زیباییسایر

- 98/08/13
کدام لباس ها را باید آویزان و کدامیک باید تا کنیمبه پایان رسیدن هر فصلی زمان مناسبی برای مرتب کردن کمد لباس شما و حذف بسیاری از لباس های قدیمی می باشد مطمئنا مطالب متفاوت زیادی درباره چگونگی سهولت این کار خوانده اید اما شاید بیشتر سردرگم شده اید و هر روز برای پیدا کردن یکی از لباس هایتان ممکن است وقت زیادی را صرف گشتن کرده باشید و در نهایت با حجم عظیمی از لباس های نخ کش شده و چروک روبرو شده اید چرا که با مدیریت و سلیقه آنها را جابجا نکرده و اصلا هیچ اطلاعی هم از آن ندارید که کدام لباس ها نیاز به تا کردن در کمد دارند و کدام لباس ها نیاز به آویزان شدن؟

در این مطلب قصد داریم شیوه نظم دهی به کمد لباستان را به شما مخاطبان خوش سلیقه آموزش دهیم پس با ما همراه باشید. قبل از هر چیزی بایستی لباس هایی را که دارید دسته بندی کنید و بعد تصمیم گیری کنید که تمایل دارید آن را نگه دارید یا نه؟ منظور از دسته بندی این است که شما هر گروه از لباس های خود را به طور جداگانه تفکیک کنید تا در نهایت بتوانید به راحتی آن ها را جابجا کنید.

دسته بندی لباس ها:


کدام لباس ها را باید آویزان و کدامیک باید تا کنیم

لباس های اساسی:


ژاکت ها
تیشرت
کت های زمستانی
شلوار جین
مانتو مشکی

لباس های گران قیمت:


همان لباس هایی که برای خریدنشان هزینه زیادی را صرف کرده اید مانند پالتوی چرم و ...

لباس های مد روز:


آن دست لباس هایی که طبق مد روز تهیه کرده اید.

لباس های احساسی:


همان لباس هایی که یادآور خاطراتی برای شما هست و از نظر احساسی ارزش زیادی برایتان دارد.

دسته بندی لباس ها برای تا کردن و آویزان کردن



شلوارها نیاز به آویزان کردن دارند


برای اینکه از چروک شدن جلوگیری کنید بایستی شلوار ها را از کمر(پل کمربند) و با استفاده از کلیپس های روی جا رختی آویزان کنید.

لباس های ابریشمی ،ساتن ، کتان و مخملی نیاز به آویزان کردن دارند


چنانچه بلوزها و پیراهن هایی از جنس کتان ، مخمل و ساتن دارید بدون هیچ شک و به رنگی آن ها را با جالباسی های با استحکام بالا آویزان کنید.

جلیقه، پالتو و کت نیاز به آویزان کردن دارند


به خاطر نوع دوخت این دست لباس ها بایستی به کمک جارختی های مخصوص خود آویزان شوند و همچنین دقت داشته باشید که اگر کت چرمی دارید آن را حتماً برروی جارختی قرار دهید و تاکید می کنیم به شدت از تا کردن آنها خودداری کنید.

لباس و مانتو نیاز به آویزان کردن دارند


توجه کنید که در هر شرایطی که باشید بایستی مانتو ، روپوش و یا هرگونه لباس بلند را به شکل قائم آویزان کنید مگر اینکه آن لباس خاص بسیار سنگین باشد.

دامن ها نیاز به آویزان کردن دارند


دامن های پلیسه ، چرمی و ... را باید با استفاده از کلیپس آویز از کمر آنها آویزان کرد تا شکل خود را از دست ندهند.

تی شرت نیاز به تا کردن دارد


تی شرت یکی از آن دسته لباس هایی است که با قرارگیری روی جارختی تغییر شکل داده و دچار خط های روی سرشانه می شود بنابراین حتماً باید آنها را تا کرد.

پلیور نیاز به تا کردن دارد


به علت اینکه این دست لباس ها پس از آویزان شدن تغییر شکل داده و کش می آیند به هیچ عنوان نباید آویزان شوند و بهترین و مناسب ترین راه این است که آنها را تا بزنید.

شلوارهای ضخیم و کلفت نیاز به تا کردن دارد


لباس هایی را که اغلب در ماه های سرد سال استفاده می کنید بایستی تا کرد به خاطر اینکه مانند لباس های زمستانی آویزان کردن موجب تغییر شکل این لباس می شود.
advertising