کت چرم زنانه و همه نکاتی که باید در مورد آن بدانید

مد و زیباییسایر

- 98/03/06
کت چرم زنانه و همه نکاتی که باید در مورد آن بدانید

چرا به کت چرم زنانه نیاز دارید


تماشای یک کت چرم زنانه شیک و زیبا در ویترین فروشگاه ها از نظر بصری بسیار لذت بخش است اما بیشتر خانم‌ها تصور می‌کنند چنین لباسی مناسب استایل آن‌ها نیست و تنها خانم‌هایی که به استایل موتورسواری و راک و متال و چیزهای عجیب علاقمند هستند به این لباس نیاز دارند. اما واقعیت چیز دیگری است، این لباس بسیار تطبیق پذیر است و موقعیت‌های بی‌شماری وجود دارد که شما می توانید از کت چرم در آن استفاده کنید. کت‌های چرم مدل‌های متنوعی دارند و حتی رنگبندی آن‌ها هم از چیزی که تصور می‌کنید گسترده‌تر است پس حتما یک مدل مناسب کت چرم وجود دارد که با استایل شما هماهنگی داشته باشد.

یک کت چرم زنانه باکیفیت و بادوام قیمت بالایی دارد و شاید همین مساله شما را از خرید آن منصرف کند. اما به خاطر داشته باشید که خرید یک کت گران قیمت که چندین سال برای شما کار کند انتخاب بسیار عاقلانه‌تری است تا این که بخواهید با خرید یک کت بی‌کیفیت و ارزان قیمت، استایل خود را خراب کرده و پولتان را دور بریزید. پس خرید کت چرم زنانه باکیفیت ولخرجی نیست و یک خانم شیک پوش تحت هر شرایطی به وجود چنین لباسی نیاز خواهد داشت. اما برای خرید درست و عاقلانه این لباس شما باید به چند نکته مهم توجه کنید و در نهایت باید بدانید که چطور و کجا باید از آن استفاده کنید.

چرم حیوانی یا غیرحیوانی


اولین نکته در خرید یک کت چرم زنانه یا مردانه توجه به جنس آن است. همان طور که از نام این لباس پیداست، کت‌های چرم از جنس چرم تهیه می‌شوند اما چرم‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام مزایا و کاستی‌هایی نسبت به انواع دیگر دارد که در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

چرم اصل یا چرمی که از پوست حیوانات تهیه می‌شود اگر خالص و باکیفیت باشد بسیار بادوام خواهد بود و یک عمر می‌توانید از آن استفاده کنید بدون آن که فرسوده و کهنه شود. در واقع چرم طبیعی حیوانی با گذشت زمان و ایجاد خراش و سایش، زیباتر هم می‌شود و استایلی جذاب و اصیل به شما می‌دهد. علاوه بر این، چرم طبیعی بوی بسیار مطلوبی دارد در حدی که از رایحه چرم در ساخت عطر استفاده می‌شود. اما در مقابل این نوع چرب معایبی هم دارد از جمله این که استفاده از چرم طبیعی در دنیای امروز، ظلم به حیوانات است چون حیوانات بسیاری همه ساله فقط برای پوستشان کشته می‌شوند. پس اگر محیط زیست برای شما مهم است بهتر است از کت چرم طبیعی استفاده نکنید. اشکال دیگر این است که چرم طبیعی به معنای واقعی، گران قیمت است و هیچ جایگزین ارزان و اقتصادی برای آن وجود ندارد که در این صورت باید به طبیعی بودن آن شک کنید.

چرم مصنوعی یا غیرحیوانی از پلی اورتان یا پی وی سی و انواع مختلف پلاستیک تهیه می‌شود و در فرآیند ساخت آن‌ها به هیچ حیوانی آسیب وارد نمی‌شود پس برای کسانی که به حیوانات علاقه دارند چرم مصنوعی انتخاب مناسب‌تری است. این نوع چرم قیمت مناسبی دارد و بسیار ارزان‌تر از چرم طبیعی حیوانی است اما در عوض کیفیت و ماندگاری آن با چرم طبیعی قابل مقایسه نیست. بحث‌های زیادی وجود دارد به عنوان می‌کند فرآیندهای تهیه چرم مصنوعی بیش از چرم طبیعی برای محیط زیست مضر هستند چون تهیه پلاستیک فرآیندی بسیار آلوده کننده است. پس استفاده از چرم مصنوعی نیز نمی‌تواند به حفظ محیط زیست کمک کند. در این شرایط بهتر است از چرم‌های بازیافت شده یا چرم‌های گیاهی که گزینه‌ای جدید و نه چندان شناخته شده هستند استفاده کنید.

نکات مهم برای انتخاب کت چرم


هنگام خرید یک کت چرم زنانه حتما به برچسب داخل لباس و موادی که کت از آن تهیه شده است توجه کنید. اگر به دنبال چرم طبیعی هستید باید عباراتی مثل 100% Leather یا 100% Lambskin در آن درج شده باشد. اما اگر می‌خواهید چرم مصنوعی تهیه کنید این ترکیب باید 100% پلی اورتان یا ترکیب پلی اورتان با الیاف دیگری مثل ویسکوز باشد. اما توجه داشته باشید که این جملات و عبارات، تضمین کننده کیفیت نیستند و حتی کتی که با عنوان “صددرصد چرم” معرفی می‌شود می‌تواند کیفیت پایینی داشته باشد و از چرم نامرغوب طبیعی تهیه شده باشد. در واقع کیفیت چنین لباسی از لباس چرم مصنوعی هم پایین‌تر خواهد بود در حالی که قطعا قیمت بالاتری دارد. پس حتما از برندهای معروف و فروشگاه‌های معتبر خرید خود را انجام دهید و پیش از خرید تحقیقات خود را کامل کنید و نظرات مشتریان را در مورد این محصول، در فروشگاه‌های اینترنتی و … بخوانید.

حتما به قیمت کت چرم نیز توجه کنید. به طور مثال اگر کتی با قیمت دویست هزار تومان تحت عنوان چرم طبیعی ارائه شود باید به اصل بودن چرم و یا کیفیت چرم به کار رفته شک کنید. از فروشگاه‌هایی خرید کنید که ضمانت بازگشت کالا دارند به خصوص اگر قیمت جنس مورد نظر شما از حد معمول بالاتر است. چون اندازه بودن و فیت بودن برای کت چرم زنانه اهمیت زیادی دارد و اگر این لباس کوچک‌ترین ناهماهنگی با فرم بدن و استایل شما داشته باشد ارزش خرید کردن نخواهد داشت و باید آن را پس دهید. با هم تاکید می‌کنیم که یک کت چرم اصل و باکیفیت که به شما و استایل شما بیاید هر چقدر هم که گران باشد ارزش خرید کردن را دارد پس با خرید کت‌های ارزان و بی‌کیفیت پول خود را هدر ندهید.
advertising