۵ اشتباه آرایشی برای کسانی که چشمان کوچک دارند

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 98/03/01
۵ اشتباه آرایشی برای کسانی که چشمان کوچک دارند

خط چشم‌ را درون پلک‌ چشم استفاده می کنید


استفاده از خط چشم یا مداد درون پلک‌ها باعث کوچکتر شدن چشم می‌گردد. این روش باعث می‌شود چشم‌ها ظاهری خشن و زمخت داشته باشند. ولی استفاده از خط چشم در لبه بیرونی پلک چشم‌ها را درشت‌تر از آنچه هست، به نظر می‌رساند. بهتر است از خط چشم‌هایی که رنگ بسیار تیره دارند استفاده نکنید، رنگ‌های روشن باعث روشن‌تر شدن چشمان شما و بزرگتر کردن آن‌ها می‌شوند.

ابرو‌ها را نازک می کنید


ابرو‌ها چشمان را قاب می‌کنند. پس اگر چشم‌های ریز و کوچکی دارید، باید به فرم و ظاهر ابرو‌های خود توجه بیشتری داشته باشید، مناسب‌ترین فرم در این چشم ها، ابرو‌های پهن و مرتب است.

بهتر است در وکس صورت یا برداشتن ابرو زیاده روی نکنید، چرا که ابرو‌های نازک باعث نمی‌شود چشم هایتان بزرگتر به نظر برسد و حتی توجه بیننده را هم به سمت چشم نمی‌کشاند. اگر به ناچار به سمت ابرو‌های نازک رفتید، برای آرایش و نتیجه بهتر با استفاده از مداد ابرو، آن را پر پشت و پهن‌تر کنید. توجه داشته باشید که در این حالت باید به سراغ مداد هم رنگ مو‌های ابروی خود باشید تا توهمی از پرپشتی آن به بیننده القا کند.

از کانسیلر جامد استفاده می کنید


بهتر است از کانسیلر مایع استفاده کنید چرا که به طور یکنواخت تری روی پوست صورت پخش می‌شود. کانسیلر مایع خطوط اطراف چشم را هم نازک نر نشان می‌دهد.
۵ اشتباه آرایشی برای کسانی که چشمان کوچک دارند

استفاده نادرست از سایه چشم


سایه چشم مانند یک شمشیر دو لبه است، می‌تواند به زیباتر شدن میکاپ شما کمک کند یا باعث نابودی همه زحمتهایتان شود. اگر از سایه تیره رنگ استفاده کنید، چشم‌های خود را کوچکتر کرده اید. بهتر است برای سایه چشم به سراغ بیش از یک رنگ و در حالت ایده آل به سراغ رنگ‌های مکمل بروید. همیشه رنگ روشن‌تر را در بخش داخلی پلک نزدیک به غده اشکی به کار ببرید و رنگ‌های تیره‌تر را در قسمت خارچی پلک استفاده کنید تا عمق و بعد بهتری ایجاد کند.

استفاده از ریمل کیفیت پایین


هنگامی که زمان زیادی را برای زدن ریمل به مژه‌های خود صرف کرده اید و سپس مشاهده می‌کنید مژه‌ها به هم چسبیده و گلوله‌های ریمل روی آن‌ها جمع شده اند، حق دارید ناامید و عصبانی شوید! به همین دلیل تاکید می‌شود برای خرید ریمل، مدل‌های با کیفیت تری را انتخاب کنید. زمانی که خرده مژه‌های ریمل یا مایع مخصوص آن به شکل گلوله‌های کوچک روی مژه‌ها تشکیل و مژه هایتان به صورت تار‌های ضخیم دیده شوند، چشم‌ها کوچکتر به نظر می‌رسند.
advertising