۶ نکته مهم استفاده از اکسسوری

مد و زیباییاکسسوری

- 97/12/08
۶ نکته مهم استفاده از اکسسوریاکسسوری به لباس شما شخصیت می دهد و باعث می شود دیگران شناخت بهتری از شما به دست آورند و استایلی جالب تر از شما را به رخ می کشاند. اکسسوری زنانه می تواند لباس شما را تکمیل کرده و به استایل کلی شما شور و نشاط بخشند.

ما در این مقاله، بهترین راهکارهایی را که برای استفاده از اکسسوری زنانه مناسب هستند، در اختیار شما قرار می دهیم.

یک نقطه تمرکز داشته باشید


یک نقطه ی تمرکز در لباس خود در نظر بگیرید و در اطراف آن از اکسسوری استفاده کنید. وقتی در حال تصمیم گیری در مورد این هستید که چه نوع اکسسوری زنانه ، اعم از گوشواره، گردنبند یا هر دو را بپوشید، به نقطه تمرکز لباس خود نگاه کنید و ببینید که نگاه تان به کجا خیره می شود. اگر به بالای لباس یعنی یقه خیره شد، نقطه ی تمرکز همان جاست. در واقع نقطه تمرکز جایی است که ظریف کاری لباس در آن جا قرار گرفته است. در این مورد بهترین گزینه برای انتخاب اکسسوری، گوشواره است نه گردن بند.

اگر می خواهید نقطه ی تمرکز لباس تان، کمر باریک تان باشد، از یک گردن بند کوتاه و ساده استفاده کنید یا اصلا هیچ چیز نیندازید. در غیر این صورت چشم های مخاطب به دو نقطه معطوف شده و این مسئله، حواس را از زیبایی کلی ظاهر شما پرت می کند. اگر در لباس خود هیچ نقطه تمرکزی ندارید و یقه ی لباس تان ساده است، می توانید از یک گردن بند استفاده کرده و این فضای خالی را پر کنید.

اندازه مناسب انتخاب کنید


اندازه ی اکسسوری زنانه تان را مناسب فرم بدن خود تنظیم کنید. اگر اندام ظریفی دارید، از اکسسوری های کوچک استفاده کنید. اگر بلند قد هستید یا استخوان بندی درشتی دارید می توانید از اکسسوری های درشت استفاده کنید تا نوع استایل شخصیتی خود را نشان دهید.

نظم داشته باشید


اکسسوری های خود را منظم و در دسترس نگه دارید. اگر اکسسوری ها نامرتب باشند و آن ها را روی هم بریزید، ترغیب نمی شوید تا از آن ها استفاده کنید. همچنین اگر آن ها را در جایی قرار دهید که جلوی چشم تان نباشند احتمالا یادتان می رود که همراه لباس های خود آن ها را استفاده کنید.

در صورتی که اکسسوری های شما نامرتب هستند و از آن ها در جایی دور از دسترس استفاده کرده اید، وقتش رسیده که جابه جایشان کنید. قدم اول این است که جایی برای آن ها در کنار لباس ها، تعبیه کنید. اگر کمبود فضا دارید دیوار کمدتان گزینه ی مناسبی برای آویزان کردن آن هاست. وقتی محل مناسب را پیدا کردید می توانید گیره های جداکننده، آویز و جعبه ی جواهرات بخرید تا بتوانید اکسسوری های خود را مرتب کنید.
۶ نکته مهم استفاده از اکسسوری

درست انتخاب کنید


تعداد زیادی النگو ممکن است برای افرادی که در حرفه ها و زمینه های کاری هنری فعالیت می کنند جذاب باشد؛ اما برای افرادی که شغل های محافظه کارانه دارند چندان جالب نیست. اینکه با اکسسوری های خود اصالت خود را به نمایش بگذارید به همان اندازه مهم است که حرفه ی خود را نیز با آن ها نشان دهید. درحالی که النگوهای زیاد به یک عکاس حرفه ای اعتبار بیشتری می دهند اما اگر یک حسابدار همین النگوها را استفاده کند سوال برانگیز می شود.

رنگ را فراموش نکنید


اگر لباس شما همرنگ با فلز خاصی مثلا نقره ای یا طلایی است، رنگ اکسسوری های خود را با آن ست کنید. به عنوان مثال پوشیدن یک کت با ریزه کاری ها و زیپ و دکمه های طلایی در کنار استفاده از اکسسوری های طلایی، متناسب به نظر خواهد رسید. حتی می توان قاب عینک را هم طلایی انتخاب کرد. یا مثلا پوشیدن کتی با دکمه های طلایی و انداختن جواهرات طلا.

هماهنگ کنید


شیوه مدرن تر استفاده از اکسسوری ها، هماهنگ کردن گردن بند و گوشواره است، نه ست کردن آن ها با هم. گردن بند و گوشواره، یک ترکیب یا ست قدیمی و خیلی مناسب برای سنین بالاست. اگر گردن بند شما درشت است گوشواره های کوچک انتخاب کنید و اگر گردن بند کوچکی دارید، می توانید گوشواره های درشت بیندازید.

می توانید از انداختن اکسسوری های خود لذت ببرید، آن ها را عوض بدل و امتحان کنید و به کمک آن ها استایل منحصر به فردتان را نشان دهید. با انجام این نکات، اکسسوری های شما استایل تان را جذاب و خاص خواهند کرد تا در آن بدرخشید و استایل و ظاهر خود را دوست داشته باشید.
advertising