سایزهای استاندارد گردنبند برای خانم ها و آقایان

مد و زیباییاکسسوری

- 97/10/08
سایزهای استاندارد گردنبند برای خانم ها و آقایانسلیقه ها و انتخاب های متفاوتی در نحوه پوشیدن و خریدن گردنبند وجود دارد. بعضی ها دوست دارند گردنبندی را بپوشند که گشاد نباشد و فقط دور گردن را احاطه کند (گردنبند چوکر) و در مقابل برخی خانم ها گردنبند گشاد و بلندی را دوست دارند که روی سینه را نیز پوشش میدهد. البته این انتخاب ها میتواند بسته به نوع لباس و مراسمی که دعوت هستید متفاوت باشد. با استفاده از این مقاله می توانید طول مناسب زنجیر گردنبند را برای خود انتخاب کنید.

در نظر گرفتن شکل صورت و ساختار بدن


شما باید گردنبندی را انتخاب کنید که با شکل چهره شما هماهنگی و هارمونی داشته باشد (جدول را ببینید). به طور کلی، افراد با صورت‌های گرد می‌بایست گردنبندهایی با طول بلندتر را انتخاب کنند، در حالی که افراد با صورت‌های کشیده‌تر می‌بایست با گردنبندهای کوتاه‌تر توازن را به چهره خود بدهند.هنگامی که در تصمیم‌گیری مردد هستید، به یاد داشته باشید که می‌توانید اندازه کلاسیک «شاهزاده» را تقریبا با هر نوع فرم صورتی استفاده کنید!کسانی که اندام کوچک و ریزنقش دارند بهتر است از انتخاب گردنبندهای بلند اجتناب کنند زیرا ممکن است اندام کوچک را تحت تاثیر قرار دهد.
سایزهای استاندارد گردنبند برای خانم ها و آقایان

در هنگام انتخاب و خرید گردنبند قد و هیکل خود را نیز در نظر بگیرید


علاوه بر سایز گردن قد شما میتواند موقعیت گردنبند را در دور گردنتان تغییر دهد. گردنبند بلند استایل و تیپ افراد کوتاه قد را بهم میریزد، در مقابل گردنبند کوتاه نیز برای افراد بلند قد اصلا مناسب نیست.اگر قد شما زیر 160 سانتی متر باشد بهتر است از گردنبند هایی با طول 40 الی 50 سانتی متر استفاده کنید.برای افراد قد بلندتر از 160 سانتی متر (برای مثال 170 سانتی متر) گردنبند های متفاوت با هر طولی مناسب است به این دلیل که این افراد قد متوسط و میانه ای دارند. و همچنین افراد قد بلند بایستی از گردنبند های بلند استفاده کنند.گردنبندی را انتخاب کنید که سایز آن مناسب با اندام و استایل شما باشد.اگر شخصی لاغر اندام هستید بهتر است از گردنبند هایی با زنجیر ظریف و کوتاه استفاده کنید، برای این گونه افراد زنجیر بلند گزینه مناسبی نیست.میان گردنبند و چهره خود تعادل ایجاد کنید.اگر به صورت ماهرانه گردنبند را استفاده کنید می توانید چهره خود را عریض، لاغر، دراز یا کوتاه نشان دهید.

اندازه استاندارد گردنبند برای خانم ها


تقریبا 6 سایز استاندارد وجود دارد که براساس طول گردنبند است، شایعترین آنها چوکر و شاهزاده هستند. انواع دیگر کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما با توجه به نوع بدن و شکل صورت‌های گوناگونی که وجود دارد بهتر است آن‌ها را نیز بشناسیم.اندازه استاندارد گردنبند در 5 سایز مختلف برای خانم ها تعریف شده است. در بیشتر خانم ها اندازه های استاندارد گردنبند در مکان های یکسانی از دور حلقه و سینه خانم ها پوشش داده می شود. اندازه های استاندارد عبارتند از:گردنبند چوکر 40 سانتی متری است.گردنبند پرنسس در حالت عمومی 45 سانتی متر است اما بعضا در اندازه های مابین 43 تا 48 سانتی متر نیز دیده میشود. این سایز گردنبند معمولا پایین تر از استخوان ترقوه سینه جای میگیرد.سایز دیگر گردنبند 50 سانتی متر است که مکانی پایینتر از استخوان ترقوه را پوشش میدهد.اگر شما میخواهید گردنبند شما تا وسط سینه پایین بیاید اندازه 55 سانتی متری را انتخاب کنید.و اگر میخواهید گردنبند تا دور سینه ها ادامه یابد طول 60 سانتی متری را برای زنجیر گردنبند انتخاب کنید.تفاوت بین ظاهر گردنبندهای زنانه در جدول استاندارد سایزبندی برای یک خانم با قد و اندام متوسط:

اندازه استاندارد گردنبند برای آقایان


زنجیر گردنبند برای آقایان در 4 اندازه استاندارد تعریف شده است. همانند خانم ها گردنبند مردانه نیز همان محل ها را پوشش میدهد. اندازه استاندارد طول زنجیر گردنبند برای آقایان بشرح زیر است:

مردانی لاغر با سایز گردن کوچک بهتر است زنجیری 45 سانتی را انتخاب کنند. این اندازه دور گردن را کاملا پوشش میدهد.
اندازه معمول دیگر برای بیشتر افراد 50 سانتی متر است که تا استخوان ترقوه پوشش میدهد.
اگر میخواهید گردنبند پایینتر از استخوان ترقوه باشد طول 55 سانتی متر را انتخاب کنید.
و در آخرین حالت اگر میخواهید گردنبند تا بالای استخوان جناغ سینه پوشش دهد طول 60 سانتی متر را انتخاب کنید.

نحوه انتخاب و اندازه گیری مناسب در خرید گردنبند


اندازه گیری گردنبند به طول رشته زنجیر آن بستگی دارد با وجود اینکه رشته های زنجیر گردنبند در طول های استانداردی وجود دارد اما بهتر است موقع خرید گردنبند زنجیری با طول مناسب انتخاب کنید.برای اندازه گیری دور گردن خود می توانید با استفاده از سانتی متر های نواری (سانتی متر خیاطی) و یا اگر گردنبندی با طول مناسب دارید، طول زنجیر آنرا اندازه بگیرید و یادداشت کنید.

اندازه گیری طول زنجیر گردنبند


زنجیر را از گردن باز کنید و بصورت خط راست بر روی میز قرار دهید. اندازه گیری گردنبند همان اندازه گیری طول زنجیر گردنبند است. پس اگر میخواهید گردنبندی را اندازه کنید زنجیر آن را از قفل باز کنید و بر روی سطح صافی به درازا قرار دهید و با خط کش یا متر اندازه بگیرید. خود قلاب را نیز اندازه بگیرید زیرا که باعث افزایش طول زنجیر می شود. بعد از اندازه گیری عدد بدست آمده را یادداشت کنید.( در برخی کشورها اندازه گیری با واحد اینچ می باشد ولی در کشور ما متر و سانتی متر مرسوم است)

دور گردن خود را اندازه بگیرید


اندازه دور گردن مهمترین معیار در هنگام خرید گردنبند است که بایستی در نظر گرفته شود. برای این کار سانتی متر نواری را دور گردن خود بپیچید و طول آنرا اندازه کنید. سپس اندازه به دست آمده را به اضافه پنج الی ده سانتی متر کنید تا حداقل سایز و اندازه گردنبند شما به دست آید.اگر اندازه دور گردن شما 33 سانتی متر بود،گردنبندی با طول زنجیر 38 سانتی متر تا 44 سانتی متر بهترین انتخاب خواهد بود.همچنین برای دورگردن 38 سانتی متر 42 تا 50 سانتی متر مناسب است.اگر زنجیر امکان تغییر اندازه نداشت، اندازه ای استاندارد انتخاب کنید.برای مثال اگر دور گردن شما 43 سانتی متر باشد اندازه استاندارد 50 سانتی متر می باشد که تحت هر شرایطی میتوان این گردنبند را پوشید.
advertising