نکاتی که در استفاده از گردنبند آویز بلند باید رعایت شود

مد و زیباییاکسسوری

- 97/08/12
نکاتی که در استفاده از گردنبند آویز بلند باید رعایت شودشاید از خود پرسیده باشید که چه آویزی برای فرم بدن من مناسب است. یا چه آویزی با لباس های من ست می شود. مسلما نمی توانید گردنبند آویز خود را به طور تصادفی انتخاب کنید و انتظار داشته باشید که با لباس و فرم بدن شما همخوانی داشته باشد.هنگام انتخاب آویز، باید قد، فرم صورت، فرم گردن، فرم بدن و نوع لباس خود را مد نظر قرار دهید. با رعایت اصولی که در این مقاله مطالعه می کنید، می توانید گردنبند های آویز مناسب را خریداری کنید و از انتخاب خود لذت ببرید.

انتخاب گردنبند آویز با توجه به فرم بدن


نکاتی که در استفاده از گردنبند آویز بلند باید رعایت شود

گردنبند آویزی انتخابی مناسب رای بلند قد ها


به طور کلی، آویز ها به افراد قد بلند بیشتر می آیند. اگر قد شما کمتر از ۱۶۰ سانت است، بهتر است از گردنبند آویز استفاده نکنید. با این حال اگر کوتاه قد هستید و می خواهید از گردنبند آویز استفاده کنید، گردنبندهای آویز کوتاه که بالای جناق سینه قرار می گیرند را به تن کنید. افراد بلندقد عموما می توانند از گردنبندهای آویز با سایزهای مختلف استفاده کنند. گردنبند های آویز که پایین جناق سینه قرار می گیرند، برای افراد قد بلند مناسب هستند. توجه داشته باشید که اندازه ی خود آویز، در انتخاب شما تاثیری ندارد.

انتخاب گردنبند آویز با توجه به فرم صورت


گردنبند آویز بیشتر برای صورت های بیضی، گرد یا قلبی مناسب است. به آینه نگاه کنید و ببینید صورت شما به چه شکل است.اگر صورت شما گرد است، از گردنبند های آویز بلند (ترجیحا با آویز سنگین) استفاده کنید. آویز های سنگین، زنجیر را به سمت پایین می آورند و شکلی شبیه به V ایجاد می کنند.اگر صورت شما خیلی گرد است، از زنجیر هایی که کمی کوتاه تر هستند با آویز های سبک تر استفاده کنید. در مورد صورت های خیلی گرد باید کاری کنید که شکل کلی گردنبند آویز گرد بوده و با فرم صورت شما همخوانی داشته باشد.
اگر صورت شما بیضی ست، می توانید از تمام گردنبند های آویز استفاده کنید.

انتخاب گردنبند با توجه به فرم گردن


گردن های کوتاه یا گردن هایی که پر از خط هستند، با زنجیر های بلند تر همخوانی دارند. این افراد باید از زنجیر هایی با طول ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر استفاده کنند. گردن های بلند تر عموما با اکثر سایز های زنجیر همخوانی دارند.

طول گردنبند متناسب با فرم و اندام شما



گردنبند آویز مناسب افراد چاق


اگر چاق هستید، از گردنبندهای آویز با آویز های درشت استفاده نکنید تا نگاه دیگران به سینه جلب نشود. در عوض می توانید آویز های ظریف و کوچک را انتخاب کنید. مثلا می توانید به جای یک آویز بزرگ تزیینی، از یک آویز کوچک دایره ای استفاده کنید. آویز های کوچک، توجه دیگران را به سینه جلب نمی کنند.

یقه های هماهنگ با گردنبند های آویز


گردنبندهای آویز عموما ترکیب زیبایی را با لباس های یقه اسکی ایجاد می کنند (مخصوصا در ماه های سرد سال). می توانید از گردنبندی که با رنگ لباس شما منطبق است استفاده کنید. اگر کوتاه یا چاق هستید، از گردنبند های آویز کوتاه تر استفاده کنید.بعضی افراد ترجیح می دهند تا گردنبند آویز روی پوست بدنشان قرار گیرد. اگر از این دسته افراد هستید، می توانید از لباس یقه هفت به همراه گردنبند آویز خود استفاده کنید. البته باید مراقب باشید که زنجیر گردنبند شما خیلی بلند نباشد. اگر گردنبند شما خیلی بلند باشد، باید از یقه هفت خیلی باز و عمقی استفاده کنید تا گردنبند روی پوست شما قرار گیرد.می توانید از گردنبند آویز روی تی شرت خود استفاده کنید. تی شرت های تک رنگ و بدون طرح، عموما ترکیب زیبایی را با گردنبندهای آویز ایجاد می کنند. این ترکیب ساده و زیبا، برای اکثر افراد مناسب است.

تاثیر استفاده از آویز های مروارید یا گرد


از آویز های گرد یا مروارید به همراه لباس های پوشیده تک رنگ و بدون طرح استفاده کنید. لباس های پوشیده ی تک رنگ با رنگ های تیره تر، یک گزینه ی ایده آل برای آویز های مروارید و گرد هستند. این ترکیب زیبا، جلوه ی خاصی دارد و نگاه ها را به سمت شما جلب می کند.آویز های مروارید و دایره ای روشن، برای لباس های پوشیده تیره مناسب تر هستند. مثلا می توانید از یک آویز گرد شیری رنگ با یقه اسکی خود استفاده کنید.می توانید از آویز های پر نقش و نگار با لباس های غیر رسمی مثل شلوار لی و تی شرت استفاده کنید. مثلا می توانید از گردنبند پلاک به همراه شلوار جین و تی شرت استفاده کنید.

ست کردن گردنبند آویز با زیورآلات و جواهرات دیگر


سعی کنید از زیورآلات ساده به همراه گردنبندهای آویز استفاده کنید. مثلا از گوشواره های آویز بزرگ به همراه گردنبندهای آویز استفاده نکنید. در عوض می توانید از گوشواره های میخی ساده استفاده نمایید. زیورآلات ظریف دیگر مثل دستبندهای ظریف، انگشترهای کوچک یا ساعت مچی، ترکیب زیبایی را در کنار گردنبند آویز ایجاد می کنند.می توانید از گردنبند های کوتاه تر به همراه گردنبند آویز استفاده کنید. معمولا خانم ها هنگام استفاده از گردنبند آویز، از یک گردنبند دیگر نیز استفاده می کنند. چون آویز ها معمولا دارای سایز متوسط یا بلند هستند، به سادگی می توانید از گردنبند های کوتاه تر در کنار آن ها استفاده کنید. مثلا می توانید گردنبند آویز را در کنار گردنبند چوکر به تن کنید. اما از آنجا که گردنبند های آویز معمولا پر نقش و نگار هستند، سعی کنید از گردنبند های ساده در کنار آن ها استفاده کنید. مثلا به جای گردنبند چوکر که پر از سنگ و جواهرات است، یک چوکر ساده تک رنگ را به تن کنید.اگر می خواهید جواهرات و زیورآلات شما کمی شلوغ تر باشند، از دو گردنبند آویز در کنار یکدیگر استفاده کنید. می توانید از یک گردنبند آویز بلند تر استفاده کنید و یک گردنبند آویز کوتاه تر را بالای آن اضافه کنید. اگر به این روش علاقمند هستید، از گردنبند های آویز ساده استفاده کنید تا ظاهر شما شبیه مدل های شو های زنانه نشود.

advertising