مینی جان کوپر مدل 2020 با هدف رکوردشکنی در نوربرگ رینگ تولید می شود

خودرواسپرت

- 98/04/04
مینی جان کوپر مدل 2020 با هدف رکوردشکنی در نوربرگ رینگ تولید می شودمینی جان کوپر ورکس GP مدل ۲۰۲۰ به‌تازگی مراحل آزمایش خود را در پیست نوربرگ‌رینگ آلمان گذارند تا برای فروش در سال ۲۰۲۰ آماده شود.
۸ دقیقه و ۲۳ ثانیه رکورد خودرو مینی جان کوپر ورکس GP مدل ۲۰۱۳ در پیست نوربرگ‌رینگ نوردشلایفه بود که مدتی پیش ثبت شد. این خودرو رکورد مذکور را هفت سال پیش ثبت کرد و ۱۹ ثانیه از پیشینیان خود جلوتر بود.
مینی جان کوپر مدل 2020 با هدف رکوردشکنی در نوربرگ رینگ تولید می شود
بااین‌حال، با ظهور مینی جان کوپر ورکس GP جدید در برنامه‌ی پیش‌مسابقه‌ی ۲۴ ساعته‌ی نوربرگ‌رینگ، شرایط در‌حال‌تغییر است. طبق گفته‌ی مسئولان مینی، جدیدترین نسخه JCW GP می‌تواند پیست نوربرگ‌رینگ را کمتر از ۸ دقیقه طی کند و برنامه‌ی آزمایش تا زمان معرفی رسمی این برند انجام نخواهد شد.

آزمایش مینی جان کوپر ورکس GP جدید در جهنم سبز برای نشان‌دادن جدیدترین نسل مدل متمرکز بر پیست این خودرو انجام شد. البته اوایل سال جاری نیز، این خودرو با پوشیدن طرح استتار مسابقه‌ای به‌داخل پیست معروف آلمان پای گذاشت. می‌توانیم حدس بزنیم این کارها آغاز راه برای تسخیر نوربرگ‌رینگ بوده است.

زیر کاپوت مینی JCW جدید، پیشرانهی چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر قرار دارد که ۲۹۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. برای به‌دست‌آوردن چنین قدرتی، مینی جدید با دریچه‌های گسترده‌ی ورودی هوا و رینگ‌های سبک و بزرگ و طرح‌های مشخص جلو و عقب به‌همراه اسپویلر سقفی تزیین شده است.
درحالی‌که هنوزهم با استتار پنهان شده، این اولین‌باری است که مینی JCW GP جدید خود را به عموم ارائه می‌کند و این حرکت کاملا به‌موقعی بود که زیرمجموعه‌ی بی‌ام‌و در طول آخر هفته‌ی ۲۴ ساعته نوربرگ‌رینگ انجام داد.

مینی جان کوپر ورکس GP مدل ۲۰۲۰ نیز همانند پیشینیان خود در تعداد محدود تولید خواهد شد. به‌گفته‌ی مسئولان مینی، درمجموع فقط سه‌هزار دستگاه از این هاچ‌بک تولید و فروخته خواهد شد. درحالی‌که مینی جان کوپر ورکس GP جدید هنوز در مرحله آزمایش قرار دارد، مراحل آماده‌سازی آن در پیست نوربرگ‌رینگ همراه‌با نسل پیشین و مینی کوپر S مجهز به کیت جان کوپر ورکس GP از مدل ۲۰۱۶ ادامه پیدا خواهد کرد.
advertising