بررسی کامیون کشنده جدید کِنورث W990

خودروسایر

- 97/08/23
بررسی کامیون کشنده جدید  کِنورث W990شرکت آمریکایی کِنورث که یکی از اعضای گروه پاکار است در ماه سپتامبر 2018در نمایشگاه موتور اسپیدوی لاس‌وگاس از کشنده جدید W990 رونمایی کرد که از آن به عنوان کامیون راننده یاد شده است و یکی از قدیمی‌ترین مدل‌هایی است که در سبد محصولات این کمپانی تولید می‌شود.
بررسی کامیون کشنده جدید  کِنورث W990
W990 روی پلت‌فرم محبوب و ثابت‌شدهٔ 2.1 متری ساخته شده که در کِشنده‌های کنورث T680 و T880 هم بکار رفته است اما این کِشندهٔ جدید راحتی و آسایشی را برای راننده فراهم کرده که در هیچ‌یک از دو مدل مذکور وجود ندارد. به‌عنوان‌مثال، برای W990 پکیجی بنام «استودیوی راننده» قابل سفارش است که شامل مجموعه‌ای از تجهیزات پریمیوم مثل صندلی 180 درجهٔ سرنشین، میزهای قابل چرخش برای دو نفر، یخچال و فضای مناسبی برای قرار دادن ماکروویو می‌شود. این تجهیزات، کابین کِشنده را به یک خانهٔ لوکس روی جاده‌ها تبدیل می‌کنند. در داشبورد W990 نیز یک نمایشگر هفت اینچی رنگی تعبیه شده که ویژگی‌های مهمی مثل ناوبری ویژهٔ کامیون‌ها، اطلاعات کِشنده، تماس تلفنی، دوربین نقاط کور و اینترنت را ارائه می‌کند.

در طراحی خارجی، دو موردی که بسیار به چشم می‌آیند طراحی کاپوت و جلوپنجره است. کاپوت کشیده، از سپر جلو تا انتهای کابین ۱۳۱٫۵ اینچ طول دارد. جلوپنجره نیز چهره‌ای کاملاً جدید به کشنده می‌دهد. استفاده از استیل ضدزنگ نیز جلوه‌ای خاص به آن بخشیده و کنورث را از دیگر رقبا مجزا می‌کند. کابین قوی و عظیم‌الجثه نیز که بخشی جدایی ناپذیر از نسل جدید کشنده‌های کنورث محسوب می‌شود، علاوه بر این که باشکوه، زیبا و بسیار عضلانی است، حس کلاسیک بودن خودش را نیز به خوبی حفظ کرده است.

برای W990 پیشرانهٔ MX-13 گروه پاکار در نظر گرفته شده است. این موتور از نوع 12.9 لیتری شش سیلندر خطی است که با طیف قدرتی از 405 تا 510 اسب بخار و گشتاور 1965 تا 2510 نیوتن متر قابل انتخاب است. انتقال این نیرو هم توسط گیربکس 12 سرعتهٔ اتوماتیک گروه پاکار صورت می‌گیرد. W990 به‌منظور به حداکثر رساندن کارایی در حمل‌ونقل‌های طولانی و محلی طراحی شده و استاندارد جدیدی را در این صنعت وضع کرده است.

کنورث کشنده‌ای است که می‌تواند توسط رانندگان حرفه‌ای و ناوگان‌های حمل و نقل به کار گرفته شود و انتظار می‌رود در بازار استقبال بسیار خوبی از آن بشود. به اعتقاد کارشناسان، این کشنده آمیزه‌ای است از سبک و سیاق سنتی، کارهای هنری دستی، لوکس بودن و صد البته قدرت و انقلابی در صنعت حمل و نقل ایجاد خواهد کرد. باید در انتظار دنیای کامیون و کامیون‌رانی ماند و تجاربی که از این محصول جدید به دست خواهند آورد را مشاهد کرد.
مدیر کنورث می‌گوید: « ما هر کار از دست‌مان ساخته بوده را انجام داده‌ایم تا به رانندگان کمک کنیم راحت‌تر باشند و احساس غرور کنند. ما روی محصولات‌مان تعصب داریم و مشتریان‌مان هم روی آن‌ها حساب می‌کنند، راننده‌ها نیز با آن‌ها بسیار راحتند. کنورث W990 تجلی غرور و راحتی در رانندگی است و تمام روح رانندگی را در خودش دارد.»
advertising