توصیه های مفید برای داشتن خواب راحت در سفر

گردشگریدانستنی های سفر

- 97/08/14
توصیه های مفید برای داشتن خواب راحت در سفرهمیشه مردم برای تغییر و تحول در زندگی شان به سفر میروند و این سفرها میتوانند زیارتی یا سیاحتی باشند.یک سفر خوب هم بهبود ذهن را به دنبال خودش دارد و بهبود بدن.از حالت های بد سفر میتوان به بی خوابی یا به هم خوردن خواب اشاره کرد که زجرآور است و احتمال بیمار شدن را نیز در بر دارد.چطور میتوانیم در سفر خواب منظم و خوبی داشته باشیم؟

1. برنامه ریزی قبل از ترک خانه


اگر سفر شما به خارج از کشور است و می دانید که در آنجا با تداخل ساعت روبرو خواهید شد، پس از همین خانه شروع کنید. سعی کنید زمانی که در خانه هستید، ساعت خواب خود را با ساعت مقصد یکی کنید. برای این کار می توانید از چشم بند استفاده کنید و یا فضا را کاملا تاریک کنید.

2. برنامه ریزی برای رسیدن


باید به طور دقیق بدانید که چه زمانی به مقصد می رسید و آیا صبح است یا شب. سعی کنید پروازتان در شب باشد و صبح به مقصد برسید. از زمان پرواز خود برای خوابیدن و کسب انرژی استفاده کنید. اگر نمی توانید در هواپیما بخوابید، از قرص های خواب کمک بگیرید.

3. اجتناب از خوردن غذاهای سنگین


برخی از غذاها هستند که با سنگین بودن و یا دیر هضم شدنشان باعث بی خوابی می شوند. البته برخی از نوشیدنی ها نیز خواب شما را برهم می زنند. سعی کنید در طول سفر از خوردن غذاها و نوشیدنی های این چنینی خودداری کنید.

4. بالش خود را ببرید


وضعیت خواب می تواند تاثیر زیادی بر کیفیت خواب بگذارد. اگر جای خواب و جای سر شما خوب نباشد، قطعا نمی توانید خواب خوبی نیز داشته باشید. برای خواب در هواپیما می توانید از بالش های پشت گردنی کم حجم استفاده کنید. در مقصد نیز می توانید بهترین بالش که با شما سازگارتر است را انتخاب کنید.

5. تنظیم نور


هنگامی که در منطقه ای با تغییر زمان روبرو می شوید، ممکن است مغز شما خسته باشد اما با دیدن نور مانند یک ماشین حساب تنظیم مجدد می شود و بیدار می ماند. اگر با چنین شرایطی روبرو شوید، مکانی تاریک برای خود مهیا کنید تا حداقل چندین ساعت بخوابید.
advertising