نکات مهم و اصولی برای انتخاب مدل پالتو متناسب با اندام بدن

مد و زیباییتیپ بانوان

- 98/10/17
نکات مهم و اصولی برای انتخاب مدل پالتو متناسب با اندام بدنیکی از لباسهایی که تیپ و شیک پوشی شما در فصل زمستان را تضمین می کند انتخاب پالتوی مناسب است .پالتو باید طوری انتخاب شود که ظاهر ما را بهتر از قبل نشان دهد چرا که در کل فصل سرد سال قرار است آن را به تن کنیم بنابراین باید به گونه ای انتخاب شود که با فرم بدن ما مناسب باشد. همیشه در ظاهر ما موضوعی ناراحت کننده وجود دارد که موجب نارضایتی ما می شود مانند لاغری بیش از اندازه و یا اضافه وزن ، که انتخاب لباس مناسب را با مشکلاتی همراه می سازد.در این مطلب با ما همراه باشید تا با اصول انتخاب پالتوی مناسب با اندام خود آشنا شوید.

کدام مدل پالتو مناسب خانم های چاق است؟


انتخاب درست پالتو شما را خوش اندامتر نشان خواهد داد. اگر خانمی دچار اضافه وزن است می تواند پالتوی خود را متناسب با فرم بدن انتخاب کند تا عیوب موجود در اندام خود را بپوشاند. بهتر است خانم های چاق از رنگ های تیره برای پالتوی خود استفاده کنند ، چرا که رنگ تیره علاوه بر گرمتر کردن بدن اندام شما را لاغرتر نشان می دهد. برای خانم های چاق ، پالتو با پارچه های طرح دار انتخاب درست و ایده آلی نمی باشد ، پالتوهای مناسب برای این خانم ها باید حتی الامکان ساده و بدون طرح باشد.

برای انتخاب پالتوی بلند و کوتاه باید سلیقه شخصی و اندازه قدی خود را در نظر بگیرید. پالتوی مناسب برای افراد دارای اضافه وزن ، مدل حوله ای و کمربند دار ، با رنگ تیره و آراسته است و بهترین نوع طرح برای پالتو استفاده از پارچه های دارای راه راه عمودی است که شما را لاغر و کشیده تر نشان می دهد. برای پوشاندن برخی از نقایص اندام خود بهتر است از پوشیدن پالتوهای خیلی گشاد و یا خیلی کوتاه خودداری کنید.

کدام مدل پالتو مناسب خانم های کوتاه قد است؟



استایل های مینیمالیستی


اگر از اندام ریز نقشی برخوردار هستید باید به این نکته توجه کنید که لباسهای با جزئیات فراوان می تواند بر هیکل کوچکتان غالب شود. به همین دلیل استفاده از پالتو و کت های مینیمال که دارای حداقل جزئیات هستند می تواند انتخاب مناسبی باشد.

مدل کت های کوتاه و جلو زیپ دار


این مدل کت ها مخصوص استفاده در زمستان طراحی شده اند و با داشتن جزئیاتی مشخص مانند کمر کت ، لوازم فلزی قابل مشاهده (مانند زیپ ها) ، یقه گردهای برش خورده ، استایلی مشخص و شیک برای شما فراهم می کند. همچنین می توانید کت های دارای کمربند و یا جذب تن و بدون کمربند را در لیست انتخابی خود قرار دهید.

کاپشن های بادی و ساده


این مدل پوشش یکی از آیتم های اصلی کمد لباس برای افراد ریز نقش می باشد.اما برای حفظ تعادل میان اندام شما و مدل کاپشن بادی ساده باید مدلی را انتخاب کنید که دارای دوخت روی پارچه یا نواردوزی در قسمت کمر یا انتهای آن باشد.این مدل باعث مشخص شدن بیشتر هیکل شما می شود. از آنجایی که پالتوهای کوتاه قد شما را بلندتر نشان می دهد ، بهترین گزینه انتخابی می باشد.این مدل پالتو اگر با شلوار یا دامن فاق بلند ست شود بسیار زیباتر خواهد شد.اگر اندام شما لاغر است پوشیدن پالتوهایی پرحجم مانند خزدار یا پشمی ،اندام تان را کمی چاق تر نشان می دهد . از سوی دیگر پالتوهای خیلی بلند باعث کوتاهتر نشان دادن شما می شود.

کدام مدل پالتو زنانه مناسب خانم های متناسب و قدبلند است؟


پالتوی مناسب شما:اگر اندامی ورزشی و پسرانه دارید، باید سعی کنید با پالتوهایی شیک، مانند پالتوهای شنل مانند و پالتوهای مدل نظامی ظاهر خود را کمی ظرافت بخشید. جزییاتی چون پارچه های طرح دار و رنگ های شاد و بالاتنه های خزدار نیز به شدت به شما پیشنهاد می شود. چنین لباس هایی اگر به هر کس دیگری، ظاهری خیلی دخترانه بدهد، به شما حال و هوایی پرتکلف و خیلی شیک خواهد داد .

پالتوی نامناسب برای شما:سوییشرت های پسرانه، مناسب شما نیست. استایل پسرانه و ورزشکارانه چنین لباسی، جنبه پسرانه اندام شما را بیشتر خواهد کرد.

کدام مدل پالتو زنانه مناسب خانم های بلند و باریک است؟


اگر از اندامی کشیده و بلند برخوردار هستید ، کمی حجم دادن به لباس شما را چاق نشان نخواهد داد. شما در انتخاب پالتوهای گشاد پوست و کاپشن های پرحجم و ... کاملا آزاد هستید.پالتوی بلند مردانه با یک جفت کفش مردانه یا کالج انتخابی دیگر برای شما است . در این نوع پوشش به خاطر بلندی قد شما دیگر نیازی به پوشیدن کفش پاشنه بلند ندارید.

اگرعادت به پوشیدن لباس اسپرت ، جین و کتانی دارید ، یک پالتو زنانه راسته بهترین انتخاب است. طول پالتو بستگی به قد شما دارد. اگر شما بسیار قد بلند هستید بهتر است قد پالتوی خود را تا روی زانو انتخاب کنید ، اگر هم قد متوسطی دارید پالتو کمی پایین تر از حد زانو قد شما را کشیده تر نشان می دهد . در این صورت باید از مدل کت و پالتو های زنانه جذب و کمر باریک استفاده کنید.

سایز مناسب کت و پالتوی زنانه


به هنگام خرید پالتو زنانه شیک یا کاپشن گران قیمت به این نکته توجه می کنید که چند سال می خواهید از آن استفاده کنید . بنابراین باید به سایز و اندازه متناسب با اندام خود توجه بسیاری داشته باشید. آستین پالتو زنانه شیک باید بتواند کاملا مچ دست را بپوشاند. یکی از ویژگی های مهم در انتخاب پالتو این است که زیر بغل پالتو نباید برای شما خیلی تنگ یا خیلی گشاد باشد. شانه کت یا پالتو باید دقیقا اندازه سرشانه شما باشد ، یعنی سرشانه باید صاف و مستقیم روی شانه شما قرار گیرد. هنگامی که پالتو را پرو می کنید باید دکمه ها را کامل ببندید تا از کشیده نشدن آن مطمئن شوید.دکمه های یک مدل پالتو زنانه شیک باید به راحتی بسته شوند و روی شکم کشیده نشوند. ییک پالتو شیک نباید وزن زیادی داشته باشد چرا که در دراز مدت شما را خسته خواهد کرد.حرکت کردن، نشستن، چرخیدن و راه رفتن در یک مدل پالتو زنانه شیک یا کت خوش فرم باید برای شما راحت باشد و شما را دچار زحمت نکند.
نکات مهم و اصولی برای انتخاب مدل پالتو متناسب با اندام بدن

مدل پالتو زنانه شیک و مناسب بر اساس فرم بدن



فرم بدن شبیه ساعت شنی


اگر فرم بدن شما شبیه ساعت شنی است از کت و پالتوهایی که دکمه های آن یک طرف قرار داشته و تا روی زانو هستند بهترین گزینه برای انتخاب شما هستند.

فرم بدن مستطیلی شکل


برای باریک تر نشان دادن کمر در این مدل اندام ،باید از مدل کت و پالتو های زنانه ای استفاده کنید که بالاتنه کمی تنگ تر و دامن گشادتر دارند. انتخاب های ایده آل دیگر برای شما پالتوهای مدل یقه یک طرفه ، پالتوهای مدل لاله ای و نیز پالتوهای یقه باز هستند. داشتن کمربند در پالتو موجب باریک تر نشان دادن کمر می شود ، همچنین بهتر است قد پالتو تا روی زانو یا بلندتر باشد.

فرم بدن مثلث شکل


در فرم بدن مثلثی شکل باید پایین تنه را لاغر و بالاتنه را برجسته تر نشان دهید. مدل هایی که یقه از زیر یقه چین می خورد با دامن پالتو بلندتر بهترین انتخاب می باشد. استفاده از مدل های یقه بزرگ و حجیم نیز انتخابی ایده آل برای شما هستند. آستین پالتو های نیز بهتر است مدل پف دار انتخاب شود همچنین پالتو های دو طرف دکمه دار هم بسیار مناسب هستند. هرگز از پالتوهایی دارای دامن گشاد و پف دار ،کمربندهای حجیم و پهن و جیب های بزرگ روی دامن پالتو استفاده نکنید. بهتر است که اندازه قدی پالتو تا روی زانوی شما باشد .

فرم بدن گلابی شکل


در فرم بدن گلابی شکل باید ظریف تر نشان دادن پایین تنه بیشتر مدنظر باشد. انتخاب لباس برای این مدل فرم بدن همانند انتخاب پالتو برای فرم بدن مثلثی می باشد.

فرم بدن دایره ای شکل


اگر فرم بدنی شما به این شکل است باید به دنبال پالتو یا کتی باشید که اندام شما را در مجموع کشیده تر و بلندتر نشان دهد. کت وپالتوهای جذب و چسبان و یا پالتوهای دارای یقه هفت یا یقه ایستاده و یقه های بزرگ که اندام شما را حجیم تر نشان می دهند، بدترین انتخاب برای شما هستند. بهتر است از یک کت یا پالتو که از شانه به پایین کمی گشادتر شود و یا از مدل های پیله ای یا خمره ای و پالتوهایی که بالاتنه تنگ و پایین تنه گشاد دارند بیشتر استفاده کنید . پالتوهای تک رنگ با مدل یقه یک طرفه و نه چندان حجیم بهترین انتخاب متناسب با فرم بدن شما است .

اندام چاق یا لاغر


اگر شما دارای اضافه وزن در اندام خود هستید نباید از مدل های پفی و حجیم مثل کاپشن ها و پالتوهای بارانی پف دار و یا پارچه های چهارخانه استفاده کنید. بهترین انتخاب برای شما پارچه های ساده و کمتر پف و حجیم است . طبیعتا همه موارد ذکر شده در افراد لاغر به صورت برعکس می باشد.
advertising