آنر ویو 20 با دوربین سلفی داخل نمایشگر

علمی و تکنولوژیموبایل و تبلت

- 97/09/20
آنر ویو 20 با دوربین سلفی داخل نمایشگرآنر ویو 20، جدیدترین گوشی زیرشاخه‌ی شناخته‌شده‌ی هواوی است که ضمن بهره‌مندی از دوربین 48 مگاپیکسلی، از تراشه‌ی کرین 980 و نمایشگر دارای روزنه استفاده می‌کند.

آنر در شهر هنگ‌کنگ به‌صورت غیررسمی از جدیدترین گوشی خود با نام ویو 20 رونمایی کرد. این گوشی، نخستین محصول آنر به‌شمار می‌آید که به دوربین سلفی داخل نمایشگر، مجهز شده است. ظاهرا آنر فعلا قصد ندارد این دستگاه را به‌صورت گسترده در سطح جهان منتشر کند.

Honor View 200 در حقیقت نخستین گوشی هوشمند دنیا است که از دوربین 48 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر استفاده می‌کند. گفتنی است که در این دوربین از حسگر IMX586 سونی استفاده شده است.

ویژگی مهم و بسیار جالبی که جدیدترین گوشی آنر از آن بهره‌مند است، به شبکه‌های ارتباطی مربوط می‌شود. آنر ویو ۲۰ به فناوری جدیدی به‌ نام Link Turbo مجهز شده است؛ قابلیتی که استفاده‌ی همزمان از وای‌فای و 4G را امکان‌پذیر می‌سازد.

نکته‌ی جالب توجه اینجا است که آنر طراحی نهایی محصولش را برای اصحاب رسانه رونمایی نکرد و دستگاهی که خبرنگاران شانس کار با آن را پیدا کردند، در یک پوشش ویژه قرار گرفته بود تا طراحی نهایی آن لو نرود. در ضمن شرکت چینی، تاکنون جزئيات دقیق مربوط به این گوشی را منتشر نکرده است.

با این‌همه، آنر مدعی شده است که در ناحیه‌ی بالا سمت چپ نمایشگر ویو 20، حفره‌ای به‌‌شعاع 4.5 میلی‌متر برای دوربین سلفی قرار خواهد داشت (ظاهرا گوشی‌های دیگر رقبا از روزنه‌ای به‌شعاع ۶ میلی‌متر بهره‌مند هستند). علاوه‌بر این‌ها، نمایشگر به‌کاررفته در این گوشی، فول-ویو دیپسلی 3 (Full-View Display 3.0) نام دارد.

آنر ویو 20 از تراشه‌ی قدرتمند کرین 980 هواوی به‌عنوان قلب تپنده‌ی خود استفاده می‌کند؛ همان‌طور که می‌دانید، این تراشه به واحد پردازش مبتنی بر شبکه‌ی عصبی دوگانه (Dual-NPU) مجهز شده است تا دوربین 48 مگاپیکسلی این محصول بتواند از حالت AI HDR پشتیبانی کند؛ حالتی که طبق ادعای آنر، می‌تواند عملکردی شبیه به دوربین‌های تک‌لنزی بازتابی (یا همان SLR) داشته باشد.

دوربین اصلی آنر ویو 20 به یک حسگر 1/2 اینچ (بخوانید یک روی دو اینچ) مجهز شده است (اندازه‌ی هر پیکسل: 0.8 میکرومتر). در ضمن این حسگر از آرایه‌ی فیلتر رنگ Quad Bayer بهره می‌برد که در آن پیکسل‌های مجاور هم، پیکسل بزرگ‌تری را با ابعاد 2 در 2 با رنگ یکسان، تشکیل می‌دهند تا امکان عکاسی با حساسیت بالا فراهم شود.

از لحاظ تئوری، دوربین آنر ویو 20 باید بتواند تصاویر 12 مگاپیکسلی را با نویز کم در شرایط نوری تاریک، به‌ثبت برساند. جالب است که آنر برخلاف اکثر گوشی‌سازان امروزی، به‌‌جای رفتن به سراغ دوربین‌های دو، سه یا حتی چندگانه،‌ در گوشی خود از تنها یک دوربین اصلی استفاده کرده است.

گفتنی است آنر قصد دارد روز 26 دسامبر 2018 (5 دی 1397) این گوشی جدید را در چین با نام آنر وی 20 (Honor V20) رونمایی کند. همچنین، تاریخ عرضه‌ی این محصول برای 22 ژانویه 2019 (2 بهمن 1397) تنظیم شده است.
advertising