گوشی موتورولا وان روانه بازارهای آمریکا می‌شود

علمی و تکنولوژیموبایل و تبلت

- 97/08/16
گوشی موتورولا وان   روانه بازارهای آمریکا می‌شودگوشی هوشمند موتورولا وان، با بهره‌مندی از اندروید وان و قیمتی مناسب وارد بازار آمریکا خواهد شد.

شرکت موتورولا اعلام کرد که تلفن هوشمند موتورولا وان این شرکت به‌زودی وارد آمریکا می‌شود؛ این درحالی است که موتورولا وان، چند ماه قبل روانه‌ی بازارهای بین‌المللی شده بود.گوشی اندروید وان موتورولا با قیمت 399 دلار قابل تهیه است و فروش مدل مشکی رنگ آن به صورت آنلاین از 18 آبان (9 نوامبر) و مدل سفید آن از 20 آبان (11 نوامبر) در فروشگاه‌ها آغاز می‌شود.
گوشی موتورولا وان   روانه بازارهای آمریکا می‌شود
گوشی هوشمند Motorola One ظاهری بسیار شبیه به آیفون X داشته و دارای صفحه‌نمایش 5.9 اینچی (رزولوشن 1520 در 720) همراه با بریدگی صفحه‌نمایش است. قسمت پشتی این گوشی، فضای کافی برای درج لوگوی موتورلا را بر روی خود داشته است. سایر مشخصات این گوشی نیز در محدوده‌ی گوشی‌های میان‌رده است: پردازنده‌ی کوالکام 625، 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی (همراه با پشتیبانی از میکرو SD)، 4 گیگابایت رم، دوربین 13 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی از جمله ویژگی‌های موتورولا وان هستند. وظیفه‌ی تأمین انرژی این دستگاه بر عهده‌ی یک باتری 3000میلی‌آمپر ساعتی است و یک پوشش نانوی مخصوص از گوشی در برابر قطرات آب و باران محافظت می‌کند. از جمله مشخصات جالب‌ توجه گوشی جدید موتورلا، مجهز بودن آن به جک هدفون است. البته با توجه به قیمت تعیین شده، نباید انتظار وجود شارژ وایرلس را داشت.

بهره‌مندی Motorola One از اندروید وان به معنای تضمین داشتن یک سیستم‌عامل پایدار و آماده‌ی به‌روزرسانی برای کاربران است. به گفته‌ی موتورولا، این دستگاه با اندروید اوریو 8.1عرضه می‌شود و در مراحل بعدی به اندروید پای 9 و در نهایت به اندروید Q به‌روزرسانی می‌شود. همچنین این دستگاه از سه سال به‌روزرسانی امنیتی بهره می‌برد که بسیار حائز اهمیت است. رابط کاربری نرم‌افزاری موتورولا نیز به اندروید استوک بسیار نزدیک بوده و برخی از الحاقات و میان‌بر‌های این شرکت نیز در گوشی وان دیده می‌شود.

در بیانیه‌ی موتورولا اشاره‌ای به عرضه‌ی گوشی بزرگتر Motorola One Power در آمریکا نشده است. وان پاور دارای صفحه‌نمایش 6.2 اینچی همراه با پردازنده‌ای نسبتاً قوی‌تر ساخت شرکت کوالکام و همچنین دوربین‌های ارتقاء یافته و باتری قدرتمند 5000میلی‌آمپر ساعتی است. علاوه‌بر‌ این قاب پشتی این گوشی به‌جای شیشه از جنس فلز ساخته شده است. هم‌اکنون این دستگاه تنها در بازار کشور هند عرضه شده است.
advertising