آیا می توان‌ گلکسی اس 10 را با طرح پرینت سه بعدی از اثر انگشت فریب داد

علمی و تکنولوژیموبایل و تبلت

- 98/02/23
آیا می توان‌ گلکسی اس 10 را با طرح پرینت سه بعدی از اثر انگشت فریب دادسایت PCMag امروز در گزارشی به تلاش یک هکر برای دور زدن قفل امنیتی گوشی‌های گلکسی اس 10 با استفاده از یک طرح اثر انگشت پرینت شده به صورت سه بعدی اشاره کرد. این هکر در نظر داشته است با استفاده از این راهکار، سنسور اثر انگشت موجود در گوشی‌های گلکسی اس 10 را در کمتر از 20 دقیقه فریب دهد. اما آیا در این باره موفق بوده است؟

اپل تاکنون بارها اعلام کرده است که برای طراحی سیستم امنیتی Face ID زمان زیادی را صرف کرده است. در اصل استراتژی جدید این شرکت برای معرفی نرم افزارها و برنامه‌های گوناگون در حوزه مبادلات تجاری، آن را وادار کرد که یک راه‌کار امنیتی قدرتمند را برای این محصولات تدارک ببیند. همچنین استفاده از یک راه‌کار امنیتی جدید که مبتنی بر تشخیص سه بعدی چهره است، سبب شد که اپل تصمیم بگیرد برای همیشه با قابلیت شناسایی اثر انگشت Touch ID خداحافظی کند. به این ترتیب اگرچه بازکردن قفل گوشی‌های این شرکت کمی زمان گیرتر از قبل شده است اما این موضوع باعث شده امنیت کاربران آن به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

اما در سمت مقابل، سامسونگ همچنان از هردوی این راه‌کارها برای شناسایی کاربران خود استفاده می‌کند و به صورت همزمان شاهد حضور سنسورهای شناسایی اثر انگشت و چهره در گوشی‌های پرچمدار این شرکت هستیم. چندی پیش ویدیویی منتشر شد که نشان می‌داد به راحتی می‌توان با استفاده از یک تصویر دو بعدی، سیستم شناسایی چهره گوشی گلکسی اس 10 را فریب داد و قفل امنیتی آن را باز کرد. اما آیا راه‌کار مشابه‌ای برای دور زدن سنسور اثر انگشت موجود در این گوشی هوشمند نیز وجود دارد؟

به تازگی یک هکر سعی کرده است پس از تهیه یک طرح پرینت سه بعدی از اثر انگشت خود، از آن برای بازکردن قفل امنیتی گوشی گلکسی اس 10 استفاده کند. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی وی، این فرآیند تنها در عرض 18 دقیقه به صورت موفقیت آمیز به پایان رسیده است.

تجربه نشان داده است که همه سیستم‌های شناسایی بیومتریک موجود از جمله Face ID را می‌توان با استفاده از ابزارهای مناسب و صرف زمان هک کرد. به نظر می‌رسد اخیراً یکی از کاربران توانسته است با استفاده از ابزارهای مناسب سنسور اثر انگشت گوشی گلکسی اس 10 را فریب دهد.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی این کاربر در سایت Reddit، وی توانسته است با استفاده از یک دوربین DSLR یک تصویر با کیفیت از اثر انگشت خود تهیه کند و پس از انتقال این تصویر به برنامه Photoshop، به صورت دقیق برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌های آن را استخراج نماید. وی در گام بعدی، تصویر بدست آمده را به برنامه 3D max وارد کرده و پس از تهیه یک مدل سه بعدی از آن، با استفاده از یک پرینتر سه بعدی، این طرح را بر روی یک لایه پلاستیک یا شیشه به صورت سه بعدی پرینت کرده است. او در نهایت توانسته است با استفاده از این طرح به راحتی قفل امنیتی گوشی گلکسی اس 10 خود را غیرفعال کند.

این هکر همچنین در پست خود در سایت Reddit اعلام کرده که توانسته است تنها در مدت 18 دقیقه این مراحل را طی کند و چیزی در حدود 13 دقیقه از این زمان برای پرینت سه بعدی طرح بر روی شیشه صرف شده است. به این ترتیب به نظر می‌رسد همچنان راه‌های فراوانی برای دسترسی غیرمجاز به دستگاه‌های مجهز به سنسورهای اثر انگشت وجود دارد. حتی اگر این سنسور از امواج التراسونیک استفاده کند و با نمایشگر یکپارچه سازی شده باشد بازهم می‌توان آن را با استفاده از ابزارهای مناسب دور زد.

این بررسی نشان می‌دهد که شاید هنوز استفاده از گوشی‌های هوشمند به منظور انجام مبادلات مالی کمی زود باشد.
advertising