رونمایی از نوکیا 9 پیورویو در ماه آینده

علمی و تکنولوژیموبایل و تبلت

- 97/10/12
رونمایی از نوکیا 9 پیورویو در ماه آیندهتصاویری از گوشی هوشمند نوکیا 9 پیورویو با پنج دوربین در پنل پشتی به‌اشتراک گذاشته شد.

انتظار می‌رود نوکیا از گوشی هوشمند نوکیا 9 پیورویو، ماه آینده رونمایی کند. تاکنون تصاویر فاش‌شده‌ی مختلفی از این گوشی هوشمند با دوبین پنج‌گانه به‌اشتراک گذاشته شده است.

آخرین تصاویری فاش‌شده از نوکیا 9 پیورویو که انتظار می‌رود به‌زودی معرفی شود، پنج حسگر دوربین پنل پشتی آن را به‌خوبی نشان می‌دهد. ایوان بلس افشاگر معروف، ویدئوی فاش‌شده‌ی جدیدی از نوکیا 9 PureView در توییتر به‌اشتراک گذاشته و mysmartprice نیز آن را مجددا منتشر کرده است. به‌نظر می‌رسد ویدئوی به‌اشتراک گذاشته‌شده، ویدئوی تبلیغاتی نوکیا 9 پیورویو است که پیش از رونمایی رسمی، به‌صورت غیررسمی منتشر شده است.

به‌نظر می‌رسد که نوکیا 9 پیورویو به‌غیر پنل پشتی، شباهت بسیار زیادی به گوشی هوشمند نوکیا 8 سیریکو دارد. در ویدئوی فاش‌شده، حسگر دوربین پنج‌گانه‌ی نوکیا 9 به‌نمایش گذاشته شده است. به‌نظر می‌رسد حسگر پنچ‌گانه‌ی دوربین نوکیا 9، عملکرد بهتری در شرایط نور محیطی ضعیف از خود نشان دهد و امکان فوکوس مجدد تصاویر بعد از گرفتن عکس نیز وجود دارد. ظاهرا شرکت HMD قصد دارد گوشی هوشمند خود را با نمایشگر 5.99 اینچی PureDisplay با قابلیت پشتیبانی از HDR10 و حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر معرفی کند. براساس گزارش منتشرشده از سوی Mysmartprice، نوکیا 9 پیورویو با تراشه‌ی اسنپدراگون 845 کوالکام، همچنین حافظه‌ی رم 6 گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی 128 گیگابایتی رونمایی خواهد شد.

در اوایل سال جاری میلادی، شرکت HMD نام تجاری PureView را از مایکروسافت پس گرفت و نوکیا مجددا صاحب برند PureView شد. سال 2017 میلادی نیز HMD با زایس برای ساخت دوربین گوشی‌های نوکیا و دستگاه‌های سیستم‌عامل اندروید همکاری خود را آغاز کرد. در حالی‌که گوشی هوشمند جدید با نام تجاری PureView معرفی خواهد شد، بعید است از همان فناوری نمونه‌برداری تصویر مشابه نوکیا 808 یا لومیا 1020 بهره ببرد. هنوز مشخص نیست که شرکت HMD قصد دارد چه زمانی گوشی هوشمند جدید خود را به بازار معرفی کند. براساس آخرین شایعه‌ها و اخبار غیررسمی منتشرشده انتظار می‌رود که به‌جای معرفی گوشی هوشمند جدید نوکیا در ماه فوریه و در کنگره‌ی جهانی موبایل، شاهد رونمایی آن در ماه ژانویه‌ی 2019 باشیم. درنهایت باید صبر کنیم و ببینیم نوکیا 9 پیورویو چه زمانی معرفی خواهد شد.

نوکیا 9، پرچمدار بعدی HMD Global خواهد بود. تاکنون خبرهای غیر رسمی مختلفی در مورد این گوشی هوشمند منتشر شده است. پیشتر گفته شده بود که نوکیا 9 پیورویو احتمالا نام گوشی بعدی HMD Global خواهد بود. آخرین اطلاعات به‌اشتراک گذاشته‌شده به‌صورت آنلاین براساس متادیتای موجود در سرورهای FIH که یکی از زیرمجموعه‌های فاکسکان‌ است؛ ادعا می‌کند که نوکیا 9 PureView قرار است با نسخه‌ی اندروید 9 پای معرفی شود.

شاید برای شما نیز این سوال پیش بیاید که چرا چنین کد نامی برای نوکیا 9 انتخاب شده است؟ البته دلایلی برای چنین نامگذاری وجود دارد. هما‌ن‌طور که می‌دانید لوگو بازی‌های المپیک، پنج حلقه دارد. از سوی دیگر نوکیا 9 پیورویو نیز قرار است با ماژول دوربین پنج‌گانه در پنل پشتی معرفی شود. این پنج دوربین با پنج حلقه‌ی نماد الکپیک تداعی معانی دارد. این منبع، تنها همین اطلاعات را در مورد نوکیا 9 پیورویو به‌اشتراک‌گذاشته است.

ظاهرا شرکت اچ‌ام‌دی قصد دارد پرچمدار بعدی خود را در نمایشگاه CES لاس‌وگاس و یا در رویدادی جداگانه در ماه ژانویه معرفی کند. البته این موضوع را فراموش نکنیم که انتظار می‌رفت نوکیا 9 ماهها پیش رونمایی شود، اما به‌دلایلی موضوع به‌تأخیر افتاد. براساس گزارش‌های منشترشده، جو سارویکاس، مدیر ارشد محصولات اچ‌ام‌دی، فرد تصمیم‌گیرنده‌ی اصلی در پس این موضوع بوده است. وی فکر نمی‌کرد که گوشی هوشمند نوکیا 9 آماده‌ی عرضه باشد. برخی گزارش‌ها حاکی از این بود که این تصمیم، باعث نارضایتی برخی از کارکنان HMD Global شد. آنها معتقد بودند که اچ‌ام‌دی گلوبال، علامت تجاری پیورویو را با معرفی Nokia 9 از دست می‌دهد و موقعیت خود را نیز دستخوش تغییر قرار می‌دهد. از سوی دیگر عدم عرضه‌ی به‌موقع محصول، باعث از دست دادن بازار رقابتی خواهد شد.

در واقع، HMD Global چند ماه قبل از مایکروسافت حق استفاده از علامت تجاری PureView را کسب کرده است و همین مساله می‌تواند یکی از دلایل به‌تعویق افتادن زمان معرفی پرچمدار بعدی اچ‌ام‌دی باشد. شهریورماه، نوکیا مجددا صاحب برند PureView شد. زمان معرفی نوکیا 9 قبل از طرح موضوع علامت تجاری پیورویو به‌تعویق افتاد. در نتیجه ممکن است شرکت تصمیم گرفته باشد تا روشن شدن وضعیت علامت تجاری خود صبر کند و نوکیا 9 را با علامت تجاری پیورویو به بازار معرفی کند.
advertising