معرفی بازی اساسین کرید

علمی و تکنولوژیکنسول و بازی

- 97/08/25
معرفی بازی اساسین کرید

اساسین کریدII


یکی از محبوب ترین سری بازی های Assassins Creed و آغازی بر سه گانه اتزیو. در نظر سنجی های زیادی که توسط سایت های معتبر انجام شد، اتزیو محبوب ترین شخصیت سری بازی های Assassins Creed نام گرفته است. دلیل آن را می توان در داشتن چهره ای جذاب و کاریزماتیک، صدا گذاری فوق العاده، داشتن داستان و هدفی که او را به جلو می کشد جست و جو کرد. ماجرا از آن جا آغاز می شود که تعداد زیادی از خانواده اتزیو در برابر دیدگان او اعدام می شوند و اتزیو با کمک عموی خود که یک اساسین است، به دنبال انتقام از عاملین مرگ خانواده خود می افتد. نکته جالب در این بازی حضور لئوناردو داوینچی و کمک های بسیار او به اتزیو برای انجام ماموریت های خود است. سلاح هایی نظیر Hidden Blade که در تمام بازی می توان از آن استفاده کرد. گیم پلی این بازی بسیار نسبت به نسخه قبل خود پیشرفت کرد. حرکات طبیعی، جنگ های جذاب و گرافیکی عالی از نکات بارز این بازی زیبا است. در این نسخه بازی در شهر های ایتالیا دنبال می شود که بیش تر بازی در شهر فلورانس است. هوش مصنوعی دشمنان و مخفی شدن از دست آن ها کاری بسیار دشوار و در عین حال جذاب و نفس گیر است.


اساسین کرید برادر هود


این نسخه از بازی مورد علاقه افرادی قرار گرفت که دنبال نبرد های زیبای اکشن و تن به تن زیادی بودند. داشتن یاران زیاد در کنار خود و اسلحه های متنوع تر چون تبر بر زیبایی این بازی افزوده بود اما از لحاظ داستان و ماجراها افت شدیدی را نسبت به نسخه های پیشین شاهد بودیم که بسیاری از طرفداران را نا امید کرد. با این حال شخصیت اتزیو همواره جذابیت های خود را داشته است. او دیگر به دنبال انتقام نیست و حالا به یک اساسین تبدیل شده است. گرافیک این بازی بسیار بهینه تر از نسخه قبل خود بود و افکت های صوتی و گوینده های بازی نیز به پختگی خوبی رسیده بودند. با این حال این نسخه نتوانست موفقیت دو نسخه قبل را به ارمغان بیاورد با این حال به هیچ عنوان بازی ضعیفی نیست و همواره به عنوان یک نسخه خاص از آن یاد می شود.

اساسین کرید رولیشن


پایان سه گانه اتزیو و خداحافظی هواداران با او. اتزیو که به سن 52 سالگی رسیده است مانند قبل آن زرنگی گذشته را ندارد با این حال این نسخه از بازی دارای داستانی طولانی و گیم پلی جذاب و روان می باشد. ساخت بمب های متنوع، سلاح های بیش تر و گرافیکی پویاتر از جذابیت های این نسخه از بازی است. نسخه ای که نام خود را به عنوان یکی از بهترین های این بازی نشان داده است. سفر اتزیو به اسیا و افریقا و اروپا و داستان هایی برای یافتن هویت گذشته خود. او به دنبال کتاب خانه ای است که اطلاعات زیادی در مورد جدش در اختیار او قرار می دهد. الطائر در نامه ای از این مکان گفته است و در آخر نیز با یافتن کلید این کتاب خانه و دیدن جسم بی جان الطائر بازی به پایان می رسد.

اساسین کرید III


نسخه بعدی این بازی شخصیتی جدید را معرفی کرد. شخصیتی که یکی از خشک ترین و بی روح ترین های این بازی بود و نتوانست محبوبیتی را نزد هواداران کسب کند با این حال این نسخه پیشرفت خوبی داشت. اضافه شدن مراحل فکری بسیار زیاد، کم کردن مبارزات و جستجو در داستان بازی از نقاط قوت و یا شاید منفی در نظر بعضی از هواداران بود. انتقاد هایی بر این سری بازی ها وارد بود که به جای پیگیری بیش از پیش داستان به دنبال خودنمایی در حرکات رزمی و اکشن است. Assassins Creed III سرپوشی بر تمام این انتقادات گذاشت و توانست رضایت نسبی خوبی را به دست بیاورد.


اساسین کرید بلک فلگ


به جرئت می توان گفت که متفاوت ترین سری از بازی های Assassins Creed را در این بازی دیدیم. ادوارد که یک دزددریایی است و پس از کشتن یکی از اساسین ها به فرقه آن ها علاقمند می شود و تبدیل به یک اساسین می شود. نبرد های دریایی بسیار خوب، جنگ با دزدان دریایی، شکار های دریایی و داستان مهیج و موسیقی متن عالی این بازی از نقاط قوت آن محسوب می شوند. بسیاری از گیمر ها گفتند که این بازی بیش تر شبیه به فیلم دزدان دریایی کارائیب است تا یک نسخه از بازی Assassins Creed. اما با این وجود این نسخه توانست دل بسیاری از هواداران را بدست آورد و رضایت آن ها را جلب کند.

اساسین کرید روگ


این نسخه از بازی در شهر لیسبون پرتغال و با شخصیتی به نام شی پاتریک کورمک دنبال می شود. ماجراجویی های او در لیسبون برای یافتن تکه هایی از Eden از جذابیت های فوق العاده این بازی است. بازی که نسبت به نسخه های قبل دارای جدیت و جنگ های تن به تن بسیاری است و هم از لحاظ داستانی و هم از لحاظ جنگی قدم رو به جلوی خوبی برای کمپانی یوبیسافت بود.


اساسین کرید یونیتی


با رونمایی از پرچمداران جدید سونی و مایکروسافت در کنسول های بازی، این نسخه از اساسین کرید برای کنسول های PS4 و XBOX ONE عرضه شد. اتفاقات این بازی در رابطه با انقلاب فرانسه است. تریلر های قبل از بازی خبر از یک بازی جذاب و متفاوت می داد. گرافیک این بازی پیشرفت خارق العاده نسبت به نسخه های قبلی داشت. شخصیت این بازی فردی به نام آرنو داریان است که در کودکی با از دست دادن والدین خود به فرقه اساسین ها می پیوندد. ماجراهای جالب این بازی در ارتباط با انقلاب فرانسه و قسمت مولتی پلیر این بازی از نقاط قوت آن است که بسیاری از گیمر ها را درگیر خود کرد. اما به گفته بسیاری از منتقدین این نسخه از بازی چیز جدیدی برای عرضه نداشت و سازندگان با افکت های صوتی جذاب و گرافیک خیره کننده به دنبال فریب گیمر ها بودند.


اساسین کرید سیندیکیت


آخرین نسخه از سری بازی های Assassin's Creed و نسخه ای که به گفته بسیاری ، جذابیت و نشاط را به این سری برگرداند. جیکوب و ایوی دو خواهر و برادر این نسخه هستند که شما می توانید کنترل هر کدام از آن ها را که دوست داشتید بر عهده بگیرید. جیکوب فردی شوخ، سر به هوا و در عین حال قدرتمند است و برخلاف خواهر خود که فردی بسیار خطرناک و باهوش است، بیش تر به دنبال لذت بردن از ماموریت هاست. این بازی در پایتختد هلند و در جریان انقلاب صنعتی اتفاق میفتد. نماهای بسیار زیبا از این شهر و گشت گذار با کالسکه در آن یکی از نکات جالب توجه این نسخه است. از دیگر مسائل دیدنی این بازی می توان به حضور شخصیت هایی چون چارلز داروین، چارلز دیکنز و کارل ماکس در این بازی اشاره کرد.
advertising