موفقیت فروش دستگاه الکسا اکو آمازون

علمی و تکنولوژیرایانه و سخت افزار

- 97/09/21
موفقیت فروش دستگاه الکسا اکو آمازوننمی‌توان موفقیت اسپیکرهای اکو و دستیار صوتی الکسا آمازون را منکر شد. شیء استوانه‌ای عجیبی که امکان اجرای موسیقی و طرح چندین پرسش را به شما می‌داد، حال به یک مدل کامل و جامع از چندین دستگاه تبدیل شده است؛ اکوسیستمی که از ادغام محصولات متنوعی به‌وجود آمده است.

از آن‌جا که آمازون هیچ‌گاه آمار دقیقی از تعداد دستگاه‌های به‌فروش رفته اکو را منتشر نمی‌کند، آمار به‌دست آمده بر اساس برآوردهای دیگر شرکت‌ها یا اطلاعات مبهمی است که توسط خود آمازون ارائه داده می‌شوند. به عنوان مثال، بسیاری از گزارش‌ها حاکی از آن بودند که حدود 8 تا 10 میلیون دستگاه اکو در سال 2016 به فروش رفت. پس از آن، این آمارگیری برای سال 2017 نیز انجام گرفت و تعداد دستگاه‌های به فروش رفته 20 تا 28 میلیون تخمین زده شد. اما چیزی که واضح است، اینکه آمار آمازون مبنی بر فروش میلیون‌ها نسخه از دستگاه الکسا تنها در جمعه سیاه بوده است.

برای این منظور که صحت یا عدم صحت این آمار مشخص شود، تعداد دفعات نصب اپلیکیشن الکسا آمازون را در فروشگاه اندرویدی پلی استور بررسی می‌کنیم؛ این برنامه تنها 10 میلیون بار دانلود شده است.

بر اساس گزارش اپ برین (AppBrain)، دانلود این برنامه از نوامبر 2014 تا می 2017 به 5 میلیون بار و پس از آن تنها در 7 ماه گذشته دو برابر شده است. رقم 10 میلیون دستگاه می‌تواند شامل یک اکو یا حتی برخی از آنان شامل هیچ اکویی نباشد؛ به منظور همگام‌سازی حساب‌های کاربری و آموزش صداهای کاربران، باید اپلیکیشن مربوطه را از فروشگاه نرم‌افزاری دانلود کرد.

همچنین تعداد کلی کاربران iOS و افرادی که ممکن است به دستگاه اکو مجهز باشند نیز مورد محاسبه قرار گرفت. علاوه بر این، کشورهایی که اپلیکیشن الکسا به‌طور رسمی در آن‌ها فعال نیست و برای دریافت آن مجبور به دریافت APK از سایر منابع می‌شوند نیز محاسبه شد.

بد نیست بدانید که این اعداد و ارقام، تعداد واقعی نسخه‌های به فروش رفته دستگاه اکو را نشان نمی‌دهد؛ اما با توجه به اینکه روزهای پایانی سال 2017 سپری می‌شود، احتمالا این دستگاه از فروش نسبتا بالایی برخوردار شود.

البته با در نظر گرفتن همان آمار 10 میلیونی برای دانلود اپلیکیشن الکسا و 50 میلیون دانلود از سایر فروشگاه‌ها، هنوز هم آمار دریافت گوگل هوم رقمی افزون بر این آمار را نشان می‌دهد. اما احتمالا علت این افزایش فروش، کروم‌کست بوده است.
advertising