استخاره با قرآن مجید شماره 4

خواندنیطالع بینی

- 97/10/16
استخاره با قرآن مجید شماره 4به روایت ائمه معصوم علیه السلام استخاره بهترین روش رهایی از سردرگمی و ماندن بر سر دوراهی انتخاب می باشد . از زمانهای قدیم همواره می گفتند، در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست. بله کار خیر نیازی به استخاره ندارد ولی ما مسلمانان ، با گرفتن استخاره ، و در صورت خوب بودن نتیجه به آرامش قلبی خاصی می رسیم که خالی از لطف نیست .

بهترین زمان استخاره با قرآن


استخاره در هر وقت و ساعتی جایز است، ولی بهترین وقت هنگام نماز است؛ زیرا شیطان در آن هنگام از هر وقت دیگر از انسان دورتر است.

طریقه گرفتن استخاره


در اینجا استخاره ما با چیزهای که دیدید متفاوت می باشد در اینجا شما می توانیدهم براساس شماره و هم براساس تاریخ انتخاب کنید که کدام اتفاق خوش یمن قرار است در زندگی شما اتفاق بیفتد
بهتر است كه قبل از استخاره سه بار سوره ي اخلاص (قل هو الله احد) را بخواند سپس سه مرتبه صلوات بر محمد و ال محمد بفرستد و سپس نيت كرده و به آنچه كه مايل است استخاره كند، نيز پسنديده تر آنست كه رو به قبله ، با لباس و بدن پاك و وضو باشد

جایگاه استخاره در قرآن و احادیث


1-…وَعِندَهُ مَفاتِحُ الغَیبِ لایَعلَمُها اِلا هُو
…کلیدهای غیب نزد خداست و کسی جز او آنهارا نمی داند
سوره انعام آیه59
2- امیرالمؤمنین (علیه السلام) می فرماید: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) مرا به سوی یمن فرستاد؛ و به من سفارش کرد: یاعلی کسی که استخاره کند ضعیف و شکسته نمی شود…
وسائل الشیعه 5/216 ح 9
۳- از امام باقر (علیه السلام) روایت شده: ما استخاره را یاد می گرفتیم چنانچه سوره های قرآن را می آموختیم.
وسائل الشیعه 5/207ح 9
۴- از امام صادق (علیه السلام) روایت شده: هر کس در امری، بدون استخاره داخل شود و به بلائی مبتلا شود، خدا او را در آن بلا اجر ندهد.
وسائل الشیعه 5/217 ح1
۵- از امام صادق (علیه السلام) روایت شده که حقتعالی می فرماید: از شقاوت بنده ام آن است که در کارهایش از من طلب خیر ننماید.
وسائل الشیعه5/217 ح 2

آداب و شرایط استخاره


وقت و ساعت استخاره/ مکان استخاره /استخاره توسط خود شخص‌‍/راضی بودن به نتیجه استخاره:

مفهوم خوب آمدن استخاره با قرآن


پس مفهوم خوب آمدن استخاره این نیست که استخاره کننده در انجام آن کار حتما به نتیجه مطلوب خودش می رسد یا هیچ ضرری به او نخواهد رسید، بلکه به این معناست که آن تصمیم یا کار مورد نظر در مجموع به صلاح دنیوی و اخروی اوست و به خیر و سعادت او ختم می شود، اگرچه ممکن است با ضرر و بلا قرین باشد. امام صادق(ع) فرمودند:
“و لتکن استخارتک فی عافیه فانه ربما خیر للرجل فی قطع یده و موت ولده و ذهاب ماله.” (کافی، ج3، ص472)
استخاره با قرآن مجید شماره 4

استخاره با قرآن مجید یکشنبه 16 دی 97


و اگر [در راه جهاد] بميريد يا كشته شويد قطعا به سوى خدا گردآورده خواهيد شد
اختیار با توست عمل خوبی است ولیکن عاقبتی ندارد.
سوره آل عمران آیه 158
advertising