فیلم عاشقانه جنگ سرد برترین فیلم اروپا در سال 2018 شد

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/09/27
فیلم عاشقانه جنگ سرد برترین فیلم اروپا در سال 2018 شدسی و یکمین دوره آکادمی فیلم اروپا که در شهر سویا کشور اسپانیا برگزار شد، با برگزاری یک مراسم در روز شنبه 15 دسامبر برندگان جوایز فیلم اروپای سال 2018 را اعلام کرد. در این مسابقات برترین های هر بخش از فیلم های اروپایی انتخاب شدند.
در نهایت فیلم عاشقانه «جنگ سرد» به کارگردانی پاوو پاولیکوفسکی بهترین فیلم سی و یکمین دوره جوایز فیلم اروپا انتخاب شد. این فیلم عاشقانه به صورت سیاه و سفید ساخته شده است.
فیلم سینمایی جنگ سرد هم چنین جوایز بهترین کارگردان (پاولیکوفسکی)، بهترین فیلمنامه‌ نویس (پاولیکوفسکی)، بهترین بازیگر زن (یوانا کولیگ) و بهترین تدوینگر (یاروسلاو کامینسکی) را نیز توانست دریافت کند.
هم چنین فیلم «سال‌ ها» ساخته سارا افگایر جایزه بهترین فیلم کوتاه را کسب کرد. این فیلم 20 دقیقه ای محصول مشترک ایتالیا و فرانسه است.
فیلم عاشقانه جنگ سرد برترین فیلم اروپا در سال 2018 شد
هم چنین در این آکادمی انیمیشن «روز دیگر زندگی» به کارگردانی رائول دلافونتس و دامیان ننوف به عنوان بهترین انیمیشن بلند سال انتخاب شد.
جایزه بهترین بازیگر مرد اروپای سال 2018 مارچلو فونته برای فیلم «داگمن» از کشور ایتالیا تعلق گرفت.
به برندگان هر بخش جوایز نفیسی اهدا شد. آکادمی اهدای جوایز فیلم اروپا از سال 1988 میلادی تا کنون هر ساله به بهترین‌ های هر بخش از صنعت سینما در اروپا اهدا می‌شود.
advertising