آغاز پیش تولید سریال سلمان فارسی به کارگردانی داوود میرباقری

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/09/04
آغاز پیش تولید سریال سلمان فارسی به کارگردانی داوود میرباقریمراحل اجرایی تولید سریال «سلمان فارسی» در شب میلاد رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) با حضور رئیس سازمان صداوسیما عبدالعلی علی عسکری و داود میرباقری، آغاز شد.
رییس صدا و سیما بیان در مراسم اجرایی تولید این سریال بیان داشت: بدون شک این سریال یک سریال مؤثر و بسیار ارزشمندی خواهد شد و با توجه به شخصیت منحصر به فرد سلمان فارسی به نظر می‌ رسد این مجموعه، یکی از جذاب‌ ترین و مؤثرترین مجموعه‌ های تلویزیونی شود.

داستان سریال سلمان فارسی


این سریال به زندگی سلمان فارسی که از یاران پیامبر بود می پردازد. انتظار می رود با توجه به زندگی سلمان اثرگذاری عمیق این سریال تلویزیونی بر نوجوانان و جوانان، بسیار مثبت باشد.

ژانر سریال سلمان فارسی


این سریال یکی از سریال های بلند تاریخی می باشد. این سریال ظرفیت‌های عظیمی را از جهات مختلف به نمایش خواهد گذاشت.
سریال سلمان فارسی هم در داخل و هم در خارج، بیک سریال بسیار پرلوکیشن به شمار می رود و بزرگ‌ ترین طرح ساخت سریال در جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌ شود و بنا بر گفته معاون صدا و سیما تمامی مراحل حقوقی و اداری و مالی این سریال در معاونت ‌های حقوقی و امور مجلس و منابع مالی و سرمایه انسانی رسانه ملی، طی شده است تا ساخت سریال با شتاب بیش‌ تری ادامه پیدا کند.

اسامی بازیگران سریال سلمان فارسی


این سریال حدود 800 بازیگر اصلی و فرعی دارد. با توجه به فراملی بودن سریال "سلمان فارسی"، بازیگران و پیشکسوتان 20 استان کشور مورد بررسی قرار گرفته‌اند و از ظرفیت هنرمندان سایر استان‌ها نیز استفاده خواهد شد و در بخش خارجی نیز از حضور بازیگران خارجی استفاده خواهند شد. با توجه به پربازیگر بودن ان سریال به گفته طرح صحنه باید حدود 2000 دست لباس دوخته شود.

کارگردان سریال سلمان فارسی


کارگردان این سریال تاریخی داوود میرباقری است. او قبلا سریال تاریخی مختارنامه را نیز کارگردانی کرده و یک کارگردان و فیلمساز متبحر شناخته می شود.

هنوز از زمان پخش دقیق این سریال خبری منتشر نشده است.
advertising