فیلم جان لنون ستاره موسیقی و همسرش ساخته می شود

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/08/25
فیلم جان لنون ستاره موسیقی و همسرش ساخته می شودژان مارک والی کارگردان، تهیه کننده، فیلم نامه نویس و تدوین گر کانادایی در حال ساخت فیلمی با موضوع «جان لنون» ستاره ترور شده موسیقی و همسرش «یوکو اونو» می باشد.
ژان مارک والی علاوه بر کارگردانی و تدوین این اثر، بازنویسی فیلم نامه را در کنار «مک کارتن» در دستور کار خود دارد. «مایکل دی لوکا پروداکشنز» و «ایمرسیو پیکچرز» نیز از تهیه کنندگان این فیلم می باشند.
جان لنون خواننده، ترانه سرا، موسیقیدان، آهنگساز و شاعر انگلیسی یکی از برجسته ترین چهره های شناخته شده در زمینه موسیقی راک می باشد. وی به عنوان یکی از اعضای موسس گروه «بیتلز» و یکی از موثرترین افراد در افزایش بافت تاریخی موسیقی عامه پسند است.
از جمله آثار محبوب «جان لنون» می توان به ترانه «تصور کن» اشاره کرد که در لیست پانصد آهنگ برتر تمام تاریخ مجله «رولینگ استون» رتبه سوم را بدست آورد.
وی به‌همراه پل مک‌کارتنی یکی از موفق‌ترین مشارکت‌ها را در نوشتن ترانه در قرن بیستم انجام دادند. در سال 1970 که گروه آن‌ها از هم پاشید، وی به صورت انفرادی حرفه‌اش را ادامه داد.جان لنون علاوه بر موسیقی، در زمینه هایی همچون سیاست، صلح، نویسندگی و هنرپیشگی نیز فعالیت داشت.
لنون میخواست مثل پدرش سرباز نیرو دریایی بریتانیا شود که پس از کشف علاقه خود به موسیقی و شنیدن ترانه های «الویس پریسلی» به موسیقی روی آورد.
این اسطوره موسیقی در سال 1966 با «یوکو اونو» در یک گالری در شهر لندن آشنا شدند، این دو در سال 1969 با هم ازدواج کرده و ترانه «تصنیف جان و اونو» به بهانه ازدواج آن ها شاخته شد.دشت‌های توت فرنگی برای همیشه و من گراز دریایی هستم ،از تک‌آهنگ‌های به‌یادماندنی او می‌باشد.
لنون روز 8 دسامبر سال 1980 در شهر نیویورک در حالی که همسرش نیز کنار او بود، به دست یکی از طرفداران سابقش به نام مارک دیوید چپمن به ضرب چهار گلوله به قتل رسید.
در نوامبر 2015 گیتاری متعلق به وی در یک حراجی در کالیفرنیا دو میلیون و چهارصد هزار دلار فروخته شد و رکورد گرانترین گیتاری که توسط یکی از اعضای بیتلز نواخته شده‌است را شکست.
advertising