زمان برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر سال 97 اعلام شد

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/08/22
زمان برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر سال 97 اعلام شدجشنواره فیلم فجر، به عنوان بزرگ ترین جشنواره فیلم ایران، هر ساله در تهران برگزار می شود. این جشنواره عرصه ای مناسب برای تبادلات فرهنگی، نمایش دستاوردهای خلاقانه سینماگران مطرح و نیز تقدیر از فیلم های ملی و بین المللی است.
به نظر می رسد زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر امسال با تغییراتی همراه باشد.جشنواره فیلم فجر مهم ترین رویداد سینمایی در ایران بوده و به همین خاطر، اطلاع از حواشی و اخبار این جشنواره همواره برای هنرمندان و علاقه مندان به فیلم و سینما، بسیار مهم است.
دبیر جشنواره فجر با اعلام اینکه پردیس ملت با اینکه سینمای رسانه های فجر است گفت: امسال سعی می کنیم با توجه به تجربه های سال گذشته آن ها را تکرار کنیم.
وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که امسال باید مورد توجه قرار گیرد پارکینگ طبقاتی پردیس ملت است که متاسفانه با اینکه ۱۰ سال است از زمان احداث و راه اندازی آن می گذرد ، اما هنوز پارکینگ ندارد.
داروغه زاده همچنین اعلام کرد: جشنواره فجر امسال به دلیل بزرگداشت ایام فاطمیه دو الی سه روز زودتر و احتمالا از 8 تا 18 بهمن برگزار می شود.
ابراهیم داروغه زاده معاونت نظارت وارزشیابی سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فیلم فجر درباره زمان برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر صحبت کرد.
او گفت: به نظرم امسال یکی از بهترین دوره های جشنواره از نظر کیفیت فیلم های متقاضی را خوهیم داشت چون از تولیدات امسال در مراحل پروانه ساخت و نمایش اطلاع دارم ومی دانم که فیلم هایی با موضوعات و ژانرهای متنوع و از نظر فنی و هنری با کیفیت خواهیم داشت و این موضوع کار هیات داوری را برای گزینش را دشوار می کند. او در ادامه اسمی فیلم های متقاضی را اعلام نکرد و گفت که تقریبا تمام فیلم هایی که تولید و ساخته امسال هستند در جشنواره حضور خواهند داشت.
وی درباره اکران فیلم ها در تهران و شهرستان ها نیز گفت: با توجه به توافقی که با شورای عالی تهیه کنندگان داشتیم سال گذشته تعداد اکران ها درتهران را کم کردیم اما برای اکران شهرستان ها رضایت تهیه کنندگان لازم است چون هزینه اکران فیلم ها در شهرستان ها به تهیه کنندگان پرداخت می شود اما برای اکران در تهران پولی پرداخت نمی شود مگر برای سانس های فوق العاده.
برگزاری اولین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر به سال 1361 باز می گردد.
مدیر دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر نیز درباره نحوه ارسال فیلم ها و مستندات به دبیرخانه فجر گفت:
متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت جشنواره به آدرس fajrfilmfestival.com و یا به صورت حضوری تا آخر آبان ماه با پر کردن فرم شرکت در جشنواره ثبت نام کنند.
سیمونیان با بیان اینکه متقاضیان باید بر اساس آیین نامه ثبت نام کنند، یادآور شد: در جشنواره سی و هفتم فیلمی مورد پذیرش است که پروانه ساخت یا نمایش سینمایی داشته باشد و فیلم‌ های مستند بالای 70 دقیقه مجاز به ثبت نام هستند.
advertising