زمان انتشار فیلم متری شیش و نیم در شبکه نمایش خانگی مشخص شد

مجلهسینما و تلویزیون

- 98/05/24
زمان انتشار فیلم متری شیش و نیم در شبکه نمایش خانگی مشخص شدمدتی پیش نسخه غیرقانونی فیلم متری شیش و نیم به کارگردانی سعید روستایی منتشر شد. آنچه که منتشر شده بود، نسخه بازبینی وزارت ارشاد بود. این اتفاق واکنش سعید روستایی به عنوان کارگردان و سید جمال ساداتیان به عنوان تهیه‌کننده فیلم را برانگیخت.

سید جمال ساداتیان بیان کرد از ابتدا قرار بود که «متری شش و نیم» با تاخیر از اکران در شبکه نمایش خانگی عرضه شود اما به دلیل پخش نسخه قاچاق آن این اتفاق به زمانی زودتر موکول شد.

وی زمان پخش فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» را به شرح زیر اعلام کرد:
فیلم اوایل شهریور‌ ماه در شبکه نمایش خانگی توزیع خواهد شد. همچنین به دلیل متریال بالای پشت صحنه آن را در نسخه‌ای جداگانه و با اندکی فاصله از توزیع فیلم عرضه خواهیم کرد.

فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» با بازی پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، فرهاد اصلانی و مازیار سیدی ساخته شده است.

این فیلم ایرانی برای اولین‌بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و به عنوان بهترین فیلم از نگاه مردم انتخاب شد.
«متری شیش و نیم» در نوبت عید نوروز اکران شد و با فروشی ۲۸ میلیارد تومانی به پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی تاریخ سینمای ایران تبدیل شد.
این فیلم سینمایی همچنین دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران محسوب می‌شود.
«متری شیش و نیم» همچنین تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره ونیز ۲۰۱۹ خواهد بود.
این فیلم سینمایی در بخش افق‌های جشنواره ونیز به نمایش درخواهد آمد. این بخش یکی از بخش‌های رقابتی جشنواره است. «متری شیش و نیم» دو نوبت نمایش در جشنواره ونیز خواهد داشت که یکی از آن‌ها در بزرگ‌ترین سالن جشنواره خواهد بود. دومین ساخته سعید روستایی همچنین در کشورهایی مانند فرانسه اکران خواهد شد.
advertising