شکست فیلم زندانی ها ساخته مسعود ده نمکی در اکران نوروزی

مجلهسینما و تلویزیون

- 98/01/09
شکست فیلم زندانی ها ساخته مسعود ده نمکی در اکران نوروزینوروز امسال هفت فیلم سینمایی برای اکران در سینماهای سراسر کشور انتخاب شدند. در بین این هفت فیلم نام فیلم سینمایی زندانی ها به کارگردانی مسعود ده نمک به چشم می خورد. این فیلم که از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف داد خود را برای اکران در نوروز 98 آماده کرد. اما نتوانست آن طور که انتظار می رفت به فروش بالایی برسد. در این هفته فیلم سینمایی زندانی ها توانست با میزان فروش کلی یک میلیارد و 17 میلیون تومان رتبه چهارم فروش فیلم را از آن خود کند. مسعود ده نمکی عادت به چنین جایگاهی از نظر فروش ندارد و همواره فیلم‌هایش در اکران نوروزی با فروش قابل ملاحظه‌ای همراه شده‌اند اما به نظر می‌رسد «زندانی‌ها» برای او نویدبخش این اتفاق نیست.

شاید اگر عنوان شکست بزرگ اکران نوروز را برای «زندانی‌ها» به کار ببریم، بیراه نگفته باشیم، فروش این فیلم در مقایسه با سایر فیلم‌هایی که در کارنامه ده‌ نمکی وجود دارد یک شکست به شمار می ‌آید.
این فیلم در این هفته 849 میلیون و 453 هزار تومان فروش داشته که در مقایسه با فروش فیلم های صدرنشین بسیار ناچیز و کم است، در قیاس با فروش هفته نخست «زندانی‌ها» که ۲۴۸ میلیون تومان بوده است، این هفته «زندانی‌ها» تنها 600 میلیون تومان بیشتر فروخته است که قابل توجه نیست و از استقبال کم مخاطبان خبر می دهد.

آنچه مسلم است و دیده می شود استفاده از چهره‌های غیرسینمایی در این فیلم در کنار مضمون و محتوای آن به مذاق مخاطبان خیلی خوش نیامده است و شاید همین موضوع دلیل بر فروش کم فیلم زندانی ها باشدو این مسایل حکایت از آن دارد که سینمای ده‌نمکی با این سر و شکل دیگر طالبی در بین علاقه‌مندان به سینما ندارد. تعداد تماشاگران این فیلم که تنها 85 هزار و 198 نفر هستند نیز گواهی بر همین موضوع است.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون بهنوش بختیاری، هومن برق نورد، بهنام تشکر، هدایت هاشمی، بهاره افشاری، اصغر نقی‌زاده، رسول نجفیان، امیر نوری، برزو ارجمند به ایفای نقش پرداخته اند.
advertising