اهدای جایزه جشنواره سیاتل به فیلم نفس به کارگردانی نرگس آبیار

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/11/22
اهدای جایزه جشنواره سیاتل به فیلم نفس به کارگردانی نرگس آبیارمراسم جشنواره فیلم‌ های کودکان به نام سیاتل که از تاریخ 24 ژانویه تا 9 فوریه (4 تا 20 بهمن) در کشور آمریکا برگزار شد به تازگی به کار خود پایان داده است. فیلم سینمایی نفس نیز در این جشنواره حضور داشته و با سایر فیلم ها به رقابت پرداخت.

هیأت داوران جشنواره سیاتل جایزه زوم جهانی را به این فیلم اهدا نمودند و فیلم سینمایی نفس را بهترین فیلم جشنواره در جهت ارتقای درک و تفاهم بینافرهنگی ارزیابی نمودند.

در جشنواره سیاتل امسال 14 فیلم بلند و 50 فیلم کوتاه از کشورهای مختلف به رقابت با یکدیگر پرداختند. در نهایت جایزه این جشنواره که از سال 2005 راه اندازی شده به فیلم ایرانی نفس اهدا شد. فیلم نفس در سی و چهارمین جشنواره فیلم نیز حضور داشت و جوایزی را دریافت کرد.

داستان فیلم سینمایی نفس


داستان فیلم نفس درباره زندگی یک خانواده در دهه پنجاه تا زمان جنگ است. مادر خانواده فوت کرده و چهار کودک به نام‌ های بهار، نادر، کمال و مریم به همراه پدرشان غفور و مادربزرگ خود زندگی می کنند! روایت داستان درباره سختی های زندگی این کودکان است که با رویاهای کودکانه خود روزگار را می گذرانند.

بازیگران فیلم سینمایی نفس


پانته‌آ پناهی‌ها، مهران احمدی، شبنم مقدمی، گلاره عباسی، سیامک صفری، ساقی زینتی، محمدرضا شیرخانلو، سیده ساره نورموسوی، علی خان بابایی و جمشید هاشم پور بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی نفس


تهیه کننده فیلم نفس محمدحسین قاسمی ,ابوذر پورمحمدی هستند و کارگردانی آن بر عهده نرگس آبیار است.
advertising