ماجرای نیمروز رد خون در لیست پنج فیلم برتر جشنواره فجر 97

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/11/20
ماجرای نیمروز رد خون در لیست پنج فیلم برتر جشنواره  فجر 97جشنواره سی و هفتم فیلم فجر چند روزی است که کار خود را آغاز نموده است. این جشنواره با حواشی و اخبار گوناگون رفته رفته به روزهای پایانی خود نزدیک شده و رقابت ها بین فیلم های منتخب افزایش پیدا کرده است.

پس از نه روز که از جشنواره فیلم فجر می گذرد پنج فیلم بر اساس آرای کاربران انتخاب شده و مورد استقبال بیش تر و رضایت قرار گرفته اند. دو روز به خاطر ایام شهادت حضرت زهرا جشنواره تعطیل بود و این لیست در روز هفتم جشنواره اعلام شده است. در این مطلب لیست پنج فیلم برتر جشنواره به همراه توضیحاتی درباره این فیلم ها منتشر شده است:

1. فیلم سینمایی غلامرضا تختی به کارگردانی بهرام توکلی


فیلم غلامرضا تختی جزو فیلم های جشنواره فجر است که این فیلم هم از نظر منتقدان بی نقص نبود.
فیلم غلامرضا تختی یکی از مهمترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران در ژانر بیوگرافی است. از نظر فنی بی‌ نظیر است و حتی می‌ شود آن را با آثار مشهور جهانی مقایسه کرد.

بازیگران فیلم غلامرضا تختی


محسن تختی، علیرضا گودرزی، ماهور الوند، شاهرخ شهبازی، امیررضا فرامرزی، بهنوش طباطبایی، مجتبی پیرزاد، آتیلا پسیانی، فرهاد آئیش و پریوش نظریه بازیگرانی هستند که در فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان فیلم غلامرضا تختی


این فیلم روایت زندگی غلامرضا تختی کشتی سرشناس و پهلوان ایرانی از دوران کودکی تا زمان مرگش است.

2. فیلم سینمایی سرخ پوست به کارگردانی نیما جاویدی


«سرخپوست» فیلم کاملی نیست اما از آن فیلم‌هاست که سینمای ایران نیاز دارد هر سال تعداد بیشتری فیلم شبیه آن تولید شود. فیلمی با فضایی کاملا متفاوت از فیلم‌های روزمره، دور از جریانات اجتماعی، با پروداکشن معقولی که نه کم است و نه سرسام‌ آور و قصه‌ ای که خوب روایت می‌ شود. جالب است که بدانید که فیلم سرخپوست جزو فیلم های معدودی است که مسعود فراستی از آن تعریف کرد و آن را یک فیلم خوب دانست.

بازیگران فیلم سرخ پوست


نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، مانی حقیقی، ستاره پسیانی، حبیب رضایی و آتیلا پسیانی بازیگران فیلم سرخ پوست هستند.

داستان فیلم سرخ پوست


ماجرای فیلم در دهه 40 در یک زندان اتفاق می‌افتد. رییس زندانی که قرار است ترفیع بگیرد. در این میان رییس زندان درگیر یک رابطه عاطفی و عاشقانه می شود.
ماجرای نیمروز رد خون در لیست پنج فیلم برتر جشنواره  فجر 97

3. فیلم سینمایی ماجرای نیمروز: رد خون به کارگردانی محمدحسین مهدویان


ماجرای نیمروز: رد خون» فیلمی شلوغ است و پر از شخصیت و اتفاق، اواخر جنگ شروع می‌ شود و تا حمله مجاهدین بعد از قبول قطعنامه ادامه دارد. این فیلم در لیست پنج فیلم برتر از نگاه مخاطب قرار گرفته و شانس کارگردان و بازیگران که بازی متفاوتی را دارند برای دریافت جایزه زیاد است.

بازیگران ماجرای نیمروز: رد خون


محسن کیایی, بهنوش طباطبایی, جواد عزتی, هادی حجازی فر, هستی مهدوی, مهدی زمین پرداز, حسین مهری, احمد قزوینی و امیرحسین هاشمی بازیگران فیلم هستند.

داستان فیلم ماجرای نیمروز: رد خون


روایت کلی این فیلم درباره اتفاقات بعد از پایان عملیات مرصاد است.
نیروهای امنیتی ایران متوجه می شوند که نفوذی ‌های سازمان مجاهدین خلق در جبهه حضور دارند. با ارسال دو مامور امنیتی به بغداد می‌ خواهند قبل از شروع عملیات فروغ جاویدان، عباس زریباف فرمانده این عملیات را ترور کنند. اما داستان طور دیگری رقم می خورد.

4. فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار


این فیلم بخاطر موضوع جذاب آن و بازی بی نظیر بازیگرانش مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. هرچند که انتقاداتی نیز علیه فیلم بود از جمله این که منتقدان اظهار داشتند فیلم خیلی طولانی است و مدت زمان آن که حدود سه ساعت است موجب خسته شدن کاربر می شود. به هرحال علیرغم انتقاداتی که علیه فیلم شد تا به الان توانسته جزو پنج فیلم برتر شود. حتی انتظار می رود که فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد جزو نامزدهای اصلی دریافت سیمرغ بلورین باشد.

بازیگران فیلم شبی که ماه کامل شد


الناز شاکردوست, هوتن شکیبا, فرشته صدرعرفایی, شبنم مقدمی, پدرام شریفی, فرید سجادی حسینی, امین میری, بانیپال شومون و آرمین رحیمیان از بازیگران فیلم هستند. هوتن شکیبا که او را با بازی در نقش حبیب در سریال لیسانسه ها می شناسیم بازی فوق العاده و متفاوتی را از او در این فیلم می بینیم و نظر مثبت مخاطبان را توانسته جلب کند تا جایی که بعضی از مخاطبان معتقدند وی از نامزدهای اصلی دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد خواهد بود.

داستان فیلم شبی که ماه کامل شد


این فیلم روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که عاشق یک جوان شهرستانی می‌شود. اما این عشق با اتفاقاتی همراه است و دختر به دلایلی مجبور است که از ایران مهاجرت کند. در این مسیر، برادرش با او همراه می‌ شود اما در میانه راه، اتفاقاتی برای آن‌ ها رقم می ‌خورد.

5. فیلم سینمایی متری شیش و نیم به کارگردانی سعید روستایی


این فیلم بر اساس آرای مردمی جزو پنج فیلم برتر قرار گرفت. هرچند فیلم از نظر منتقدان از سطحی‌ترین فیلم ‌های امسال سینمای ایران شناخته شد ولی اینطور که پیداست مورد توجه مخاطبین بوده است.

بازیگران فیلم متری شیش و نیم


پیمان معادی، نوید محمد زاده و پریناز ایزدیار از بازیگران اصلی فیلم هستند.

داستان فیلم متری شیش و نیم


فیلم متری شیش و نیم که موضوع اجتماعی دارد به معضل مواد مخدر می پردازد.
advertising