حاشیه های قسمت آخر سریال دلدادگان به کارگردانی منوچهر هادی

مجلهسینما و تلویزیون

- 97/08/05
حاشیه های قسمت آخر سریال دلدادگان به کارگردانی منوچهر هادیسریال دلدادگان به کارگردانی منوچهر هادی هرشب از شبکه ی سه سیما به روی آنتن رفت. قسمت پایانی این سریال حواشی زیادی را به دنبال داشت.
برخی از مخاطبان نسبت به برخی اتفاقات سریال از جمله نرسیدن نیرو‌های پلیس به محل گروگان گیری امیر و ارغوان، فرار افسانه و بی تفاوتی او نسبت به فرزندش که پس از سال‌ ها متوجه ی زنده بودنش شد و ... واکنش نشان داده و انتقاد‌هایی را مطرح کردند.
از طرفی پانته آ بهرام بازیگر نقش افسانه، از سانسور شدن قسمت پایانی آن گله کرد و گفت: اگر صدا و سیما با ما همکاری می کرد مجبور نمی ‌شدیم که سریال را این گونه به پایان برسانیم!
اما این حاشیه ها با پاسخ تهیه کننده و کارگردان سریال پاسخ داده شد.
ایرج محمدی تهیه کننده ی سریال دلدادگان در مصاحبه‌ با یکی از رسانه ها گفت: سپاس فراوان از تمام مخاطبان سریال «دلدادگان» که در طول پخش ما را همراهی کردند. هر سریال می‌تواند پایان متفاوتی داشته باشد. در این سریال فیلم نامه ‌های همه ی قسمت‌های این مجموعه مورد تصویب مدیران رسانه ی ملی قرار گرفته بود و از سوی صدا و سیما هیچ گونه تغییری در پایان بندی صورت نگرفته است. آن چه باقی می ‌ماند واکنش یکی از بازیگران اصلی این سریال بود که با وجود وساطت‌های کارگردان فیلم، نویسنده و تمام عوامل، باعث حضور ایشان در سکانس پایانی نشد.
او در خصوص علت عدم حضور پانته آ بهرام گفت: در تمام کارها به خاطر شرایط اقتصادی مشکلاتی به وجود می ‌آید. متاسفانه پرداخت‌ ها کمی به مشکل برخورد. اما من به عنوان تهیه کننده تمام تلاشم را برای رفع این مشکل انجام دادم. تمام عوامل این سریال با این مشکلات ما را همراهی کردند، جز یک بازیگر که به شدت بازیگر توانمند و خوبی است، ولی در سکانس نهایی حاضر نشد.
منوچهر هادی کارگردان سریال هم در پاسخ به سوال مخاطبان در بخشی از پیام اینستاگرامی خود نوشت:
بی نهایت از این همه استقبال و دقت در جزئیات کار از شما مخاطبین و هواداران سریال سپاس گزارم و باید چند سوال شما را پاسخ بدهم.
این که چرا مامورین به محل حادثه نرسیدند، ولی افسانه را در مرز گرفتند. صحنه‌ای که مالک پشت به دوربین گریه می کند گذر زمان را قبلش داریم آن صحنه می تواند هفت هشت ساعت بعد باشد و افسانه با اولین پرواز به یک شهر مرزی در کم تر از دوساعت رسیده و قطعا مامورین هم رسیدند که دیگر دلیلی بر نشان دادن صحنه ی مامورین وجود ندارد. عده‌ای از شما عزیزان از پایان باز صحبت کردید. تعجب می‌ کنم! امیر پسر افسانه شد. ارغوان دختر مالک و مرضیه. هاتف در صحنه ی تصادف کشته شد. عنایت پدر هاتف دستگیر شد.
افسانه هم در مرز در حین فرار از کشور دستگیر شد. ارغوان هم در کماست که اگر به هوش می ‌آمد عده‌ ای معترض می ‌شدند پایانش هندی است.
نکته ی بعدی این که صدا و سیما هیچ دخالت و سانسوری در قسمت‌ های پایانی نداشته. یکی از بازیگران اصلی ما در فینال کار با ما همراه نشد و تلاش من و نویسنده هم موثر واقع نشد. ایشان را قضاوت نمی کنم، ولی ما مجبور شدیم فیلم نامه را تغییر دهیم و در نبود ایشان بهترین فینالی که می ‌شد ما بگیریم همین بود. بی نهایت از بازی بازیگرانم راضی ام.‌ای کاش این بازیگر توانا و مستعد، کار را ترک نمی ‌کرد و ما نیز پایان بهتری را تقدیم می کردیم. این که افسانه باید با امیر روبرو می شد در نسخه ی اصلی فیلم نامه موجود است که در نبود بازیگر آن امکانش نبود.
advertising