دانستنی های ازدواج با مردان مطلقه

سبک زندگیازدواج

- 97/08/06
دانستنی های ازدواج با مردان مطلقهدر مقایسه با زنان، مردانی که طلاق می گیرند با دست بازتری می توانند دوباره ازدواج کنند. بالا رفتن سن دختران امروزی هم باعث شده که خیلی از این مردها برای ازدواج مجدد اغلب به سراغ یک دختر بروند تا یک زن مطلقه. این قضیه به خودی خود ایرادی ندارد، اشکال وقتی می تواند به وجود بیاید که دختران ما بدون توجه به بایدها و نبایدهای ازدواج با یک مرد مطلقه وارد زندگی با آنها بشوند. نتخاب فرد مناسب برای شروع زندگی که در آن با مشکلات اندک مواجه شوی از دغدغه های تمام افرادی است که در سن ازدواج به سر می برند.بالا رفتن سن ازدواج دختران و حضور خواستگارانی که طلاق گرفته اند می تواند خود موضوع مهمی در این مبحث باشد.ازدواج

اگر تصمیم به ازدواج با مردی گرفتید که تجربه یک ازدواج ناموفق داشته هرگز نباید در دوران نامزدی یا زندگی مشترک با دیدن کوچکترین اشتباهی او را سرزنش و تحقیر کنید و به او یادآوری کنید که حتما دلیل جدایی از همسر قبلی اش همین بوده و یا اینکه طوری رفتار کنید که به خاطر ازدواج با او بر سرش منت گذاشته و به او لطف کرده اید.

ازدواج از مهم ترین بخش های زندگی هر فرد به شمار می رود اما این مسئله برای دخترانی که سن آنها برای ازدواج کمی بالا رفته یا شرایط شان مثل دیگران عادی نیست و زندگی شان دارای پیچیدگی هایی است حساس تر است. مخصوصا اینکه آنها در وضعیتی قرار بگیرند که بخواهند با یک مرد مطلقه ازدواج کنند. اینکه چنین فردی برای ازدواج با یک دختر می تواند انتخاب درست یا غلطی باشد موضوعی است که در این یادداشت به آن پاسخ داده خواهد شد.

نکات مهم قبل و بعد از ازدواج با مردان مطلقه :



مردی مثل بقیه خواستگارها


وقتی مرد مطلقه ای از شما خواستگاری کرد ابتدا باید او را بسنجید. لازم نیست در اولین بررسی های خود مبنای سنجش خود را بر اساس مطلقه بودن او قرار دهید. ابتدا خوب بررسی کنید که او دارای ملاک ها و معیارهای شما برای ازدواج هست یا نه. اگر او دارای معیارهای شما برای ازدواج بود و از تصور ذهنی شما نسبت به مرد زندگی تان دور نبود به ازدواج با او فکر کنید. در غیر این صورت چنین فردی مورد مناسبی برای ازدواج با شما نیست.

در دام دلسوزی نیفتید


هرگز به خاطر دلسوزی یا ترحم تصمیم به ازدواج با یک مرد مطلقه نگیرید. ازدواج از روی ترحم یا دلسوزی شاید در ابتدا احساس بدی به شما ندهد اما به مرور و در زندگی مشترک این حس از بین رفته و جای آن را احساسات منفی یا حتی تنفر پُر خواهد کرد. تنها دلیلی که باید باعث ازدواج شما با یک مرد مطلقه شود خصوصیات و ویژگی های خود اوست.

تحقیقات سختگیرانه تر


تحقیقات قبل از ازدواج، در تمامی ازدواج ها لازم و ضروری است اما در مواردی که شما با یک مرد مطلقه رو به رو هستید این تحقیقات باید دقیق تر و با صرف زمان بیشتری صورت بگیرد. به عنوان مثال شما اگر بدانید که خواستگارتان به چه دلیل از همسر سابق خود طلاق گرفته است بسیاری از مسائل برای شما روشن شده و می توانید تصمیم درست تری بگیرید.

نکات مثبت


ازدواج مرد مطلقه با یک دختر به نسبت ازدواج یک پسر مجرد با زن مطلقه، در جامعه امروزی بیشتر پذیرفته شده است و از این بابت یک دختر دلنگرانی های کمتری دارد. علاوه بر این مردی که یک بار شکست در زندگی مشترک را تجربه کرده است می تواند در زندگی جدید خود، مسائل و مشکلات را بهتر ببیند و بنا بر تجربیات قبل خود تصمیمات بهتری بگیرد.

نکات منفی


احتمال مقایسه میان همسر قبلی و فعلی از نکات منفی این نوع ازدواج هاست. به صورتی که باعث شود او نکات مثبت شما را کمتر ببیند. دومین نکته منفی در این ازدواج ها احتمال عدم قطع ارتباط با همسر قبلی است. ممکن است فرد در ازدواج فعلی خود به صورت موازی با همسر سابق اش ارتباط خود را حفظ کند. سومین نکته منفی این نوع ازدواج ها احتمال آسان شدن طلاق در ذهن فرد است. به این ترتیب که در هنگام بروز مشکلات اولین گزینه وی در برخورد با آن فکر کردن به طلاق باشد.

تحت تاثیر قرار نگیرید


مردی که یک زندگی مشترک را پشت سر گذاشته، مطمئنا از نظر وضعیت مالی و شغلی در وضعیت بهتری نسبت به یک فرد مجرد قرار دارد. داشتن ماشین، خانه و شغل مناسب مواردی است که ممکن است شما را تحت تاثیر قرار بدهد. اما دقت داشته باشید که برای خوشبخت شدن این موارد کافی نیست.

وقتی پای یک بچه در میان است


در مساله ازدواج با مردان مطلقه احتمال اینکه فرد مورد نظر صاحب فرزندی باشد که از این به بعد باید با شما زندگی کند زیاد است. در چنین مواردی علاوه بر شناخت ویژگی های مرد، باید فرزند او را هم به خوبی بشناسید. دقت داشته باشید که قبل از ازدواج باید از رضایت فرزند او برای ازدواج با پدرش اطمینان کسب کنید. شناخت ویژگی های فرزند او از طریق پدرش و مراجعه به روانشناس کودک و نوجوان در این زمینه می تواند بسیار به شما کمک کند. البته ذکر این نکته هم ضروری است که به هر حال شما باید بپذیرید که در زندگی مشترک، همسر شما به خاطر فرزندش باید روزهایی به دیدار همسر سابق خود برود یا تلفنی با او صحبت کند.

سوالاتی که باید جوابشان را بدانید


در مورد زندگی با یک مرد مطلقه شما حتما باید بدانید که از زندگی قبلی چه تعهداتی بر عهده او باقی مانده است. ممکن است که پرداخت مهریه به همسر سابق اش هنوز تمام نشده باشد و یا اینکه اگر او دارای فرزندی است چه مقدار هزینه، ماهانه صرف او می شود. همچنین از اینکه فرزند او با چه کسی زندگی خواهد کرد و دیدار با او چگونه و در چه زمان هایی صورت می گیرد، مطلع شوید. تمامی این موارد به شما برای اینکه تصور واقعی تری از زندگی مشترک تان داشته باشید کمک خواهد کرد.

یک یا دو سال فاصله میان ازدواج قبلی و خواستگاری فعلی


توجه داشته باشید که وقتی مرد مطلقه ای از شما خواستگاری می کند بهترین شرایط برای ازدواج با او این است که میان ازدواج قبلی او و خواستگاری فعلی اش از شما یک یا دو سال فاصله زمانی وجود داشته باشد. این فاصله زمانی برای کاسته شدن التهابات و درگیری های زندگی او لازم بوده و نشان دهنده این است که پرونده زندگی مشترک قبلی او بسته شده است.

موضوع را با خانواده تان مطرح کنید


اگر خواستگارتان موضوع خواستگاری و اظهار علاقه را فقط با شما در میان گذاشته، از او بخواهید که این مسئله را با خانواده تان مطرح کند و یا با تعیین محدوده زمانی برای وی به خواستگاری جنبه رسمی بدهید.


عجله کار شیطان است


قبل از اینکه به عقد دائم هم در بیایید و به خصوص در دوران نامزدی رابطه جنسی با او را شروع نکنید. اگر او برای شما در مورد رابطه جنسی شرط و شروط می گذارد باید محتاط تر عمل کنید.

سرزنش نکنید، منت نگذارید


به یاد داشته باشید که اگر تصمیم به ازدواج با مردی گرفتید که تجربه یک ازدواج ناموفق داشته هرگز نباید در دوران نامزدی یا زندگی مشترک با دیدن کوچکترین اشتباهی او را سرزنش و تحقیر کنید و به او یادآوری کنید که حتما دلیل جدایی از همسر قبلی اش همین بوده و یا اینکه طوری رفتار کنید که به خاطر ازدواج با او بر سرش منت گذاشته و به او لطف کرده اید. چنین رفتارهایی باعث ایجاد احساسات منفی در فرد مقابل می شود و در زندگی هایی که هیچ کدام از افراد تجربه تلخی را پشت سر نگذاشته اند توصیه نمی شود چه رسد به زندگی های مشترک این چنینی.

مشاور، مشاور و مشاور


در هر حال و با دانستن نکات مثبت و منفی این مسئله نیز شما نمی توانید به تنهایی برای این موضوع تصمیم بگیرید. پیشنهاد می شود حتما در چنین مواردی همراه با خواستگارتان به مشاور مراجعه کنید و از او کمک بخواهید. هرگز برای مشورت در مورد ازدواج با یک مرد مطلقه به همسر سابق وی مراجعه نکنید. اختلافات و درگیری های بین زوجین فرصت قضاوت منصفانه را از آنها می گیرد و هر کدام خود را حق به جانب می دانند. با نگاه به شرایط فعلی و مشورت با مشاور می توانید بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید.
advertising