تاثیرات مثبت طلا بر سلامت بدن

پزشکی و سلامتطب سنتی

- 97/09/30
تاثیرات  مثبت طلا بر سلامت بدنامروزه محققین در پی یافتن کاربردهای جدید با اثرات مضر کمتر در بدن انسان و صرفه اقتصادی در ساخت تولیدات پزشکی هستند و تا حدی نیز در این راه به موفقیت هایی دست یافته اند به طوری که از طلا در درمان سرطان با استفاده از خاصیت ضد تومور آن ، برای روکش دندان و نیز به عنوان ردیاب زیستی جهت ارسال دارو به محل مورد نظر و … استفاده می کنند.

فواید طلا در حوزه سلامت


طلا فلزی است دارای طبیعت گرم و تر ، به قلب نیرو بخشیده و اگر با آن بر روی پوست داغ زنند ( در قدیم بین بعضی اقوام رسم بوده است ) عفونتی را به دنبال ندارد .
اگر خانم هایی که چشم درد دارند، با میل طلا در چشم خود سرمه بکشند،کمک زیادی به رفع این درد های مزمن کرده اند
پزشکان ژاپنی نیز عقیده داشتند که اگر طلا را گرم کنند و به یکباره در آب سرد فرو برند ، با خوردن این آب امراض بدن بر طرف شده و شادابی روح را در پی دارد.

روش های قدیمی ایرانی برای استفاده از طلا برای درمان بسیاری از بیماری ها


در زمان قدیم در کشور خودمان هر گاه زنی می ترسید و به حالت غش و ضعف می افتاد، در این حال اطرافیان ظرف آبی می آوردند و تکه طلایی را معمولا گردن بند چندین نوبت با سرعت به داخل آن آب فرو می بردند را به آن زن می دادند.

کاربرد طلا در پزشکی مدرن


طلا فلزی گرانبها در پزشکی است زیرا نه تنها اثرات نا مطلوب و مضری را در بدن انسان در پی ندارد ، بلکه به علت سازگاری بالای زیستی ، قابلیت انعطاف پذیری مناسب ، پایداری در برابر خوردگی ، عدم واکنش شیمیایی با بدن لزوم استفاده هر چه بیشتر از آن را به وجود می آورد.
طلا هادی خوب جریان الکتریسیته می باشد و بنابراین در زیر میکروسکوپ الکترونی به راحتی مشاهده شده و به خاطر نرمی ، کار با آن ( شکل دادن و مسطح کردن ) در زیر میکروسکوپ الکترونی جهت اعمال جراحی پیشرفته به آسانی صورت می گیرد .
از سیم ها و صفحات طلا جهت رفع انسداد شراین و تنظیم دوباره ضربان قلب در بیماری های قلبی به وفور صورت می گیرد و به دلیل پایداری در برابر واکنش های باکتریایی ، ماده ای مناسب در این موارد است.
طلا می‌تواند به رفع بیماریهای قلبی کمک کرده و فشار خون را پایین بیاورد و نقره فشار خون را بالا می‌برد.
به همین دلیل است که در طب سوزنی شرق، برای بخش‌های مختلف بدن از سوزن های طلایی و نقره‌ای استفاده می‌شود .
دانشمندان بلاروس توصیه کردند افراد دارای زخم معده و یا بیماریهای دیگر معده، از طلا استفاده کنند و اشخاصی که عصبانیت و تند خویی دارند، نقره بکار ببرند.
همچنین سیاه شدن حلقه طلا برروی انگشت دست می‌تواند نشانه بیماری صاحب آن باشد.
پزشکان استفاده آلیاژ مرکب از طلا و نقره را توصیه نمی‌کنند و به استفاده مجزای آنهااعتقاد دارند.
همچنین استفاده طلا برای مردان بعلت تشعشعات طلا مضر بوده و برای زنان سودمند است و دین اسلام استفاده از طلا را برای مردان اشکال دار میداند

استفاده طلا برای مردان


پژوهش های علمی از مضر بودن طلا برای سلامتی مردان خبر می دهند.
پژوهش های علمی پزشکی نشان می دهد، طلا بر گلبول های بدن مردان تأثیر می گذارد، درحالی که بر گلبول های زنان تأثیری نمی گذارد.
و این امر به دلیل وجود لایه چربی میان پوست و گوشت زنان اتفاق می افتد، این لایه مانع تأثیر اشعه های عنصر طلا بر روی گلبول های قرمزخون می شود.
پژوهش های فراوان علمی دیگر نشان می دهد که اشعه های طلا نقش منفی بر روی هورمون های جنسی مردان دارد درحالی که اشعه های عنصر «نقره» بر مردان و زنان چنین تأثیری ندارد.
advertising