انواع یخ های آرایشی برای جوانسازی و شادابی پوست

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/10/03
انواع یخ های آرایشی برای جوانسازی و شادابی پوست

یخ آرایشی چیست؟


یخ های آرایشی در ماهیت عملکردی متفاوت از یخ های عادی هستند و می توانند علاوه بر آبرسانی به پوست ،ویتامین ها و املاح معدنی و گیاهی سرشاری را به پوست ما انتقال دهند. استفاده از این یخ ها به مراتب راحت تر و ارزان تر از مواد آرایشی و بهداشتی است که در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

زیبایی پوست و شادابی چهره یکی از اهداف بسیار مهم جوانان به خصوص خانم هاست . روش های زیادی برای اینکه پوست زیبا و شادابی داشته باشیم ، وجود دارد که یکی از این روش ها که بسیار ارزان و قابل دسترس است ، استفاده از یخ آرایشی می باشد که سریع و ساده می تواند به رفع انواع مشکلات پوستی شما کمک کند.در این مطلب دستور تهیه انواع یخ های آرایشی برای درمان مشکلات پوستی با توجه به جنس پوست آورده ایم .

برای خلاص شدن از پف های زیر چشم از یخ استفاده کنید و خود را از حالت خواب آلوده در آورید. برای بخشیدن طراوت و زیبایی دوچندان به پوستتان آب میوه های تازه مثل پرتقال ، سیب ، انار و یا سایر میوه هایی که عصاره ای مفید برای پوست دارند، در جایخی قرار داده تا به صورت قطعات مکعبی یخ در آیند و آنها روی صورت تان بگذارید.

روش استفاده از تکه های یخ برای پوست


تکه یخ را مانند حرکات شبیه ماساژ و به نرمی روی پوست صورت و گردن بکشید و از فشار دادن بیش از حد آن روی پوست بپرهیزید زیرا سبب آسیب به مویرگ های ریز زیر پوست تان می شود ، همچنین توجه داشته باشید از یخ در زیر و اطراف چشم استفاده نکنید زیرا این منطقه بسیار حساس است.

نکات مهم استفاده از یخ آرایشی برای پوست


1. قطعات یخ را در داخل پارچه ای لطیف و مناسب پیچیده و سپس آن را بر روی پوست تان بگذارید زیرا قرار دادن مستقیم یخ روی پوست باعث پارگی مویرگ های زیر پوست می شود .
2. برای تهیه یخ به جای آب ساده از آب معدنی استفاده کنید .

1. یخ آبلیمو برای جوانسازی و لطافت پوست


این نوع یخ باعث لطافت پوست شما می شود . نصف آبلیمو و چند تکه از لیمو تازه را همراه با مقداری آب تصفیه شده درون قالب های یخ بریزید و یخ ها را روزی دوبار روی پوست خود بگذارید.

2. استفاده از یخ آب هندوانه برای جوانسازی و شفافیت پوست


این نوع یخ باعث شفافیت پوست می شود .مقداری آب هندوانه را درون قالب های یخ ریخته و پس از یخ زدن تکه های یخ را روزی دوبار روی پوست خود بگذارید و پس از 15 دقیقه با آب سرد بشویید.

3. یخ چای سبز برای جوانسازی و شفافیت پوست


این نوع یخ باعث افزایش طراوت و شادابی پوست خواهد شد .مقداری چای سبز دم کشیده را درون قالب های یخ ریخته و پس از یخ زدن روزی دوبار این قالب های یخ را روی پوست خود بگذارید

4. یخ آب معدنی برای جوانسازی و شادابی پوست


این کار باعث تحریک جریان خون به روی پوست شما و در نتیجه جوانسازی پوست شما می شود .مقداری آب معدنی را در قالب های یخ ریخته و پس از یخ زدن، تکه های یخ را روزی دوبار روی پوست خود بزارید.

5. استفاده از یخ آب برنج این نوع یخ باعث افزایش طراوت و شادابی پوست خواهد شد


این کار باعث از بین رفتن لک های پوستی می شود. مقداری از آب برنجی که در حال جوشیدن است را بردارید و پس از سرد شدن ، درون قالب های یخ بریزید و یخ حاصله را روزی دوبار روی پوست خود بزارید، قابل ذکر است که این نوع یخ را فقط تا سه روز می توان در یخچال نگهداری کرد.

6. رفع چین و چروک پوست صورت با ماسک یخ آرایشی گل سرخ


اگر می خواهید پوستی بدون چین و چروک و روشن داشته باشید ، کمی آب خیار و آب گل سرخ را با هم مخلوط کنید و در قالب یخ بریزید تا منجمد شده و شبیه یخ شود، سپس این ماسک جامد را روی پوست خود بگذارید.

زدن کرم مرطوب کننده بعد از استفاده از یخ برای پوست


اگر می خواهید بیشترین را از یخ ببرید هرگز پس از استفاده از آن صورت تان را خشک نکنیدو اجازه دهید صورت به طور طبیعی خشک شود و سپس بعد از خشک شدن از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید .
advertising