عوارض تزریق چربی صورت

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/08/25
عوارض تزریق چربی صورتتزریق چربی یک روش بسیار کم خطر است و عوارض خاصی ندارد. اما به هر حال در هر روش درمانی، یک سری عوارضی وجود خواهند داشت، حتی اگر موقتی باشند. در هنگام خارج کردن چربی از عضو مورد نظر شما، ممکن است احساس درد، سوزش و کمی فشار در آن ناحیه کنید و باعث ترشح یک نوع مایع خونی رنگ شود که بسیار طبیعی است که با استفاده از قرص های آرام بخش برطرف خواهد شد.

شایع ترین عارضه ای که ممکن است هم در محل اهدا کننده چربی و هم در محل گیرنده چربی ایجاد شود، ورم و کبودی است که با گذشت زمان برطرف خواهد شد. گاهی نیز با تزریق غیر اصولی ممکن است عدم تقارن در بخش های مختلف صورت ایجاد شود. به احتمال خیلی کم احتمال عفونت در محل تزریق چربی وجود دارد، کنترل این مشکل با استفاده از داروهای آنتی بیوتیک مناسب می باشد. یکی دیگر از عوارض این است که احتمال دیده شدن رنگ پریدگی و همچنین جای زخم در نزدیکی محل های برش داده شده برای خروج چربی وجود دارد که این موارد هم با مراقبت های بعد از تزریق و گذشت چند روز کم کم برطرف می شوند.

در روش تزریق چربی، بافت و سلول های چربی از قسمتی از بدن فرد مانند شکم، باسن، ران و … برداشته می شود و به قسمت دیگری که قرار است حجیم تر شود انتقال داده می شود. در واقع تزریق چربی، یک نوع پیوند چربی است. برای مثال اگر شما می خواهید که گونه های خود را برجسته تر کنید و یا با تزریق کردن چربی چین و چروک صورت خود را از بین ببرید، مقداری چربی از قسمت های دیگر بدن شما به طور مثال شکم شما برداشته خواهد شد و این چربی برداشته شده، به گونه های شما انتقال می یابد.

تزریق چربی، یکی از روش های بدون درد به شمار می آید. همچنین یکی از دلایل محبوبیت این روش، این است که تزریق کردن چربی، در مقایسه با دیگر روش ها مانند تزریق ژل، از درد و ناراحتی کمتری برخوردار است. به همین دلیل می توان حدس زد که پس از تزریق کردن چربی، نیاز زیادی به استراحت نخواهید داشت. معمولا بسیاری از افراد پس از تزریق چربی، در همان روز عمل قادر خواهند بود که به فعالیت های روزمره خود بپردازند و کارهای خود را به آسانی ادامه دهند. البته نکته قابل ذکر این است که تا چند هفته پس از تزریق چربی، نباید فعالیت های بسیار سنگین انجام داد.

مهمترین عوارض تزریق چربی صورت



تزریق چربی و تورم پوست


مهمترین عارضه تزریق چربی صورت تورم در ناحیه تزریق و ناحیه برداشت چربی است. بیشتر تورم در چند هفته اول برطرف می شود.

تزریق چربی و کبودی پوست


این عارضه هم در محل تزریق چربی و هم در محل برداشت چربی دیده می شود. در اغلب موارد در ناحیه تزریق ظرف یک هفته برطرف می شود.

تزریق چربی و بی حسی پوست


معمولا برای بیماران چندان آزار دهنده نبوده و خود به خود برطرف می شود.

تزریق چربی و غیر قرینگی در محل تزریق


با برطرف شدن تورم معمولا برطرف می شود.

باقی نماندن و از بین رفتن اثر چربی در تزریق چربی


بر اساس روش انجام تزریق چربی و بیماریهای قبلی مقدار آن در افراد مختلف متفاوت است. پزشک با محاسبه مقدار درست چربی مورد نیاز باید این عارضه را به حداقل برساند.
advertising