برای سلامت پوست و مو از روغن دانه خیار استفاده کنید

پزشکی و سلامتپوست و مو

- 97/11/28
برای سلامت پوست و مو از روغن دانه خیار استفاده کنید

روغن دانه خیار تازگی و طراوت پوست


آیا شما روغن های مخصوص مراقبت های پوستی که باعث شادابی و طراوت پوست می شوند را می شناسید؟ روغن بذر خیار باعث شادابی پوست می شود. این روغن پوستتان را صاف، شفاف و تازه می کند!

روغن دانه خیار ضد پیری قوی


روغن دانه خیار یک روغن ضد پیری شگفت انگیز است! به دلیل اینکه حاوی آنتی اکسیدان قوی است، ظاهر خطوط و چین و چروک ها را کاهش می دهد. همچنین حاوی ویتامین E به شکل آلفا توکوفرول و گاما توکوفرول است که با رادیکال های آزاد پیری که سبب پیری زودرس پوست می شود، مبارزه می کند.

روغن دانه خیار درمان آکنه


یکی از بهترین روغن های مراقبت از پوست برای آکنه، روغن دانه خیار است. درجه حساسیت این روغن 1 است، به این معنی است که بعید است باعث تشدید پوست مستعد آکنه شود. غنی از آنتی اکسیدان هاست که برای مبارزه با آکنه مورد نیاز است. روغن دانه خیار نیز التهاب و قرمزی آکنه را کاهش می دهد.

تسکین پوست آسیب دیده در برابر آفتاب با روغن دانه خیار


روغن بذر خیار یک گزینه خوب است که در محصولات مراقبتی پوست برای محافظت از اشعه خورشید مصرف می شود زیرا ضد التهاب است و آفتاب سوختگی را تسکین می کند. همچنین در هنگام استفاده روی پوست آسیب دیده باعث خنک شدن آن قسمت می شود.

روغن دانه خیار مناسب ناخن های خشک و شکننده


روغن بذر خیار دارای خاصیت شفاف سازی، جذب راحت، آبرسانی و غنی از مواد مغذی است، همچنین در بهبود رطوبت ناخن های شکننده و خشک مفید است. یک یا دو قطره بر روی ناخن ها بمالید تا مرطوب و براق شوند!

ترمیم و تقویت پوست با روغن دانه خیار


روغن دانه خیار غنی از فیتواسترول است. این ترکیبات گیاهی باعث تقویت و تحریک سلول های پوستی برای بازسازی سلول های سالم پوست می شود. همچنین موجب تقویت بازدارنده چربی پوست و موجب تقویت الاستیسیته و کشسانی پوست می شوند.

روغن دانه خیار مرطوب کننده فاقد چربی


آیا به دنبال یک مرطوب کننده فاقد چربی هستید که به سرعت جذب پوست شود؟ روغن دانه خیار گزینه مناسبی است! دارای درجه غلظت اندک است و بر روی پوست احساس فوق العاده ای خواهید داشت زیرا به سرعت جذب می شود، لزج و چسبناک نیست! روغن دانه خیار به دلیل این که غنی از فیتوسترولها و توکوفرولها است رطوبت پوست را متعادل می سازد.

تسکین اگزمای، پسوریازیس و التهاب پوستی


روغن دانه خیار به عنوان یک ضد التهاب قوی، ضد عفونی کننده خوب و نرم کننده عالی برای بیماری های التهابی پوست مانند اگزما و پسوریازیس می باشد. به آرامی مقدار زیادی از روغن دانه خیار را در مناطق آسیب دیده را استعمال کنید. برای ساخت یک مرطوب کننده و روان کننده(لوبریکانت)، سعی کنید یک فنجان کره شیا را با یک چهارم فنجان روغن دانه خیار مخلوط کنید.

روغن دانه خیار تقویت رشد مو


روغن بذر خیار حاوی مقدار قابل توجهی از سیلیکا است که موجب رشد موهای جدید می شود و با تقویت تارهای مو از ریزش مو جلوگیری می کند.

روغن دانه خیار بهبود قابلیت ارتجاعی مو


آیا می دانید که روغن دانه خیار برای موهای فر و مجعد مناسب است؟ این روغن کمک می کند تا قابلیت ارتجاعی موهای فر بهبود یابد و از شکنندگی موها به علت استفاده از وسایل حرارتی، اشعه خورشید، مواد شیمیایی، آب کلر دار و غیره جلوگیری می کند.

کاهش منافذ پوست با روغن دانه خیار


همانطور که می دانیم که روغن دانه هندوانه برای سم زدایی پوست مناسب است - روغن دانه خیار هم همین تاثیر را دارد. مواد مغذی اصلی که به کاهش منافذ پوست کمک می کنند، ویتامین B1 و ویتامین C می باشند. پوست شما با روغن بذر خیار تازه تر، نرم تر و صاف تر خواهد شد.
advertising