چه مدت پس از زایمان می توان رابطه جنسی داشت

پزشکی و سلامتجنسی

- 97/10/20
چه مدت پس از زایمان می توان رابطه جنسی داشتدر طی هفته های اول پس از زایمان دهانه رحم تان بسته می شود و پوشش رحم بهبود می یابد. کند شدن و پایان یافتن جریان lochia نشان می دهد که بهبودی به پایان رسیده یا تقریبا تمام شده است. اگر هیچ زخمی نداشته باشید و خونریزی قبل از 6 هفته متوقف شده باشد، پزشک یا ماما ممکن است به شما برای ادامه رابطه جنسی زود تر از موعد کمک کند. اگر پارگی یا اپیزیوتومی داشته باشید و به ویژه اگر نیاز به بخیه داشته باشید، باید صبر کنید تا آنها به طور کامل بهبود یابند، بنابراین توصیه می شود که تا پایان هفته ششم بعد از زایمان صبر کنید تا مطمئن شوید که بخیه ها و زخم ها به طور کامل بهبود پیدا کرده اند.

اکثر پزشکان و ماماها می گویند که 6 هفته پس از زایمان می توانید رابطه جنسیتان را از سر بگیرید. اگر زایمان واژینال یا سزارین داشته باشید، بدن تان نیاز به زمان بیشتری برای بهبودی دارد.

برخی زنان احساس کافی برای داشتن رابطه جنسی ندارند. استرس و خستگی یک نوزاد جدید همراه با تغذیه دائمی با شیر مادر می تواند یافتن زمانی برای داشتن رابطه جنسی را سخت کند. اما در هر صورت و در هر موقعیتی که هستید راه های زیادی برای حفظ صمیمیت و نزدیکی با همسرتان وجود دارد که باید به دنبالشان بگردید.

گفته می شود که بسیاری از زنان در هفته ششم پس از زایمان آماده رابطه نیستند. بعضی دیگر برای چند ماه احساس ناراحتی یا درد دارند. اگر نگران هستید با پزشک تان مشورت کنید. اگرچه ممکن است که رابطه جنسی برای مدت کوتاهی محدود شود، اما به طور کلی برای رسیدن به ارگاسم روش های دیگری که کاملا بی خطر هستند وجود دارد.
advertising