روش های مهار دندان درد شدید

پزشکی و سلامتدهان و دندان

- 97/09/11
روش های مهار دندان درد شدید

با روش طب فشاری درد دندان را به سرعت مهار کنید


با انگشت شست دست مقابل، نقطه‌ای از پشت دستتان را که در حد فاصل شست و انگشت اشاره قرار دارد، فشار دهید. این فشار را برای دو دقیقه ادامه دهید. این کار باعث افزایش آزادسازی هورمون اندورفین می‌شود. اندورفین اثر آرام‌بخشی دارد و باعث درمان فوری دندان درد شدید می شود.

درمان دندان درد شدید با هیدروژن پراکساید


برای درمان دندان درد شدید، دهانتان را با هیدروژن پراکساید یا آب اکسیژنه بشویید. این کار منطقه را به خوبی تمیز می‌کند و درد را کاهش می‌دهد. مراقب باشید که پس از شستشوی دهانتان با هیدروژن پراکساید، منطقه را به خوبی با آب بشویید. هرگز نباید این ماده را ببلعید. برای درمان دندان درد شدید، سعی کنید نقاط دردناک را به خوبی با این ماده شستشو دهید.

بهترین مسکن برای دندان درد شدید


حتی اگر بافت عصبی و زنده دندان از بین رفته باشد، باز هم التهاب موجود می‌تواند باعث دندان درد شدید شود. در این مواقع می‌توانید برای درمان فوری دندان دردتان از مسکن‌های استروئیدی غیر التهابی استفاده کنید. ایبوپروفن (Ibuprofen) یکی از بهترین داروهای ضد درد و التهاب این گروه می‌باشد. می‌توانید تا روزی 4 بار از این دارو استفاده کنید.

توجه داشته باشید قرار دادن قرص آسپرین بر روی دندان یک روش قدیمی و اشتباه است که حتی می‌تواند موجب سوختگی شیمیایی و آسیب به مخاط دهان شود.

درمان دندان درد شدید با کمپرس یخ


می‌توانید از یک کیسه یخ یا یک قالب یخ که با یک پارچه نازک یا حوله کاغذی پوشانده شده، استفاده کنید. آن را یا مستقیماً روی دندان قرار دهید و یا از خارج روی گونه، نزدیک دندانی که درد می‌کند، نگه دارید. دمای سرد می‌تواند به درمان فوری دندان درد شدید کمک کند.
در برخی از موارد التهاب پالپ دندان، برای درمان دندان درد شدید بهتر است از گرما استفاده کنید. برای تشخیص این موارد، به این صورت عمل کنید: در صورتی که با قرار دادن کیسه یخ، درد شما تغییری نکرد و یا افزایش یافت، کمپرس گرم را امتحان کرد.

یخ را مستقیماً روی دندان نگذارید؛ زیرا درد را تشدید خواهد کرد. اصولاً دندانی که درد می‌کند نسبت به دمای گرم یا سرد حساس می‌شود. برخی از مردم به یکدیگر توصیه می‌کنند که برای درمان دندان درد شدید، یخ را بجوند! درحالی که جویدن چیزهای سخت می‌تواند موجب ترک برداشتن سطح دندان‌ها شود. لذا از جویدن این گونه مواد بپرهیزید.

درمان دندان درد شدید با روغن میخک


می‌توانید برای درمان سریع دندان درد از روغن گل میخک استفاده کنید. شاید این کار راه‌حلی دائمی نباشد، اما می‌تواند تا زمان برطرف شدن علت اصلی درد دندان، به شما کمک کند. برای این کار چند قطره از روغن گل میخک را روی دندانی که درد می‌کند بریزید. این کار را چند بار در روز و تا زمان از بین رفتن درد ادامه دهید. روغن گل میخک را می‌توانید در اکثر داروخانه‌ها پیدا کنید.

استفاده از میخک برای مهار درد دندان


گاهی اوقات درد دندان به قدری طاقت فرساست که نمی توان تا رسیدن به دندانپزشک، آن را تحمل کرد. یکی از ساده ترین و موثر ترین راه ها برای از بین بردن درد دندان استفاده از میخک می باشد.
برای غلبه موضعی بر درد دندان، تا دست یابی به دندانپزشک در اسرع وقت، گیاه میخک مشکل اساسی درد دندان را درمان می کند.

عصاره میخک جهت مهار دندان درد :


1. دهان خود را با محلول آب نمک شستشو دهید.
2. چند قطره از روغن میخک(تقریبآ نصف قاشق چای خوری) با یک قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط نمایید.
3. یک توپ پنبه در این مخلوط قرار دهید تا خیس خورده و آن را در محل درد نگه دارید.

درمان ساده ی دندان درد با میخک کامل


آسان ترین راه این است که چند عدد میخک را در دهان خود بگذارید و با بزاق خود خیس کنید تا نرم شوند و سپس، آن ها را با استفاده از دندان هایی که درد ندارند، له کنید تا روغن آن ها خارج شود.

میخک های له شده را ۳۰ ثانیه روی دندان دردناک خود نگه دارید و سپس، آن ها را دور بریزید و این کار را تکرار کنید. تا زمانی که وقت مراجعه به دندانپزشک را پیدا کنید، این کار را روزی چند بار انجام دهید تا دردتان تسکین یابد.

درمان دندان درد شدید با استفاده از بی‌حسی موضعی


با تهیه یک ژل یا اسپری بی‌حسی موضعی دندان یا لثه می‌توانید درمان فوری دندان درد را تجربه کنید. این ژل‌ها یا اسپریها به طور مستقیم در ناحیه درگیر استعمال می‌شوند و برای چند ساعت شما را از این درد خلاص می‌کنند. بزاق اثر این داروها را خنثی می‌کند و باعث رقیق شدن آن‌ها می‌شود. بنابراین ممکن است این داروها به سمت گلوی شما جریان پیدا کنند. حواستان باشد که آن‌ها را نبلعید و به بیرون تخلیه کنید.

برای درمان دندان درد شدید دهانتان را کاملاً تمیز کنید.


گاهی اوقات علت درد شدید دندان گیر افتادن قطعات کوچکی از مواد غذایی در حفرات دندان‌ها می باشد و یا این قطعات باعث تشدید دندان درد می شوند. با تمیز کردن کامل دهانتان می‌توانید درمان فوری دندان درد را تجربه کنید.
اطراف دندان‌هایتان را نخ دندان بکشید. مطمئن شوید که نخ دندان تا نزدیکی لثه‌ها می‌رود و به خوبی لثه‌ها و اطراف دندان‌ها را تمیز می‌کند.
دندان‌ها را مسواک بزنید. اگر علت دندان درد شما ژینژیویت (التهاب لثه) باشد، مسواک زدن یک راه مناسب برای کاهش درد محسوب می‌شود. دندان‌هایتان را برای چند دقیقه مسواک بزنید و این کار را در مناطق دردناک بیشتر ادامه دهید.
از دهان شویه استفاده کنید. در پایان با استفاده از دهان‌شویه ذراتی که از لابه‌لای دندان‌ها خارج شده‌اند را به خوبی شستشو دهید.
برای درمان فوری دندان درد، اقدامات بالا را روزی دو بار انجام دهید.
advertising