مزایا و فواید نخ دندان خوب

پزشکی و سلامتدهان و دندان

- 98/03/25
مزایا و فواید نخ دندان خوبمهم‌ترین توصیه‌ی پزشکان در مورد مراقبت از اعضای بدن این است.که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است اما حتماً از هیچ دکتری به‌ اندازه‌ی دندان‌ پزشکان این جمله را نشنیده‌ایم؛ چراکه احتمال دارد هرگز برای دردهایی مانند دست، پا، گردن، چشم یا حتی اعضای داخلی بدن نیمه‌شببی‌خواب و راهی بیمارستان نشده باشیم، اما تقریباً همه‌ی ما حداقل یک‌بار در زندگی‌مان به خاطر درد دندان به خود پیچیده یا از خواب بیدار شده‌ایممراقبتی که در اصل کار بسیار ساده‌ایست و برای آن تنها به یک مسواک، خمیردندان و نخ دندان مناسب نیاز داریم.که دراینجا وبژگی نخ دندان مناسب را به شما می گوییم
مزایا و فواید نخ دندان خوب

مزایای نخ دندان


این تصور کاملاً غلط است؛ چراکه وقتی غذا میل می‌کنید بخشی‌های کوچکی از آن روی زبان و میان دندان‌های شما باقی می‌ماند. قسمتی از این غذاهای باقی‌مانده پیش از مسواک زدن با آب دهان که خاصیت اسیدی دارد ترکیب و حل‌شدهسپس راهی معده می‌شود. بخش دیگری از این مواد غذایی باقی‌مانده توسط مسواک و خمیردندان شسته می‌شود. اما قسمت اعظم این مواد، که اصلی‌ترین آسیب را برای دندان‌ها ایجاد می‌کنند، همان بقایایی است که میان دندان‌ها مانده و به لثه می‌چسبند. این قسمت از مواد به دلیل عدم امکان دسترسی توسط مسواک هرگز پاک نشده و به‌مرورزمان تبدیل به پلاک‌های دندانی می‌شوند. تجمع پلاک‌های دندانی در ابتدا منجر به التهاب لثه‌ها و درنهایتایجاد عفونت دندانی و در اغلب موارد بروز آسیب‌های جدی به دندان می‌شوند. جبران این آسیب‌های دندانی به‌جزهزینه‌بر بودن بسیار دشوار و دردناک است.تنها راه چاره‌ برای دچار نشدن به این وضعیت و حفظ سلامت دندان و لثه‌ها نخ دندان کشیدن است.

در این‌که همه‌ی کسانی که دندان‌های طبیعی و حتی مصنوعی دارند و رنج سنی آن‌ها از ۵ تا ۹۵ سال است باید از نخ دندان استفاده کنند هیچ شکی وجود ندارد.
افرادی که مبتلابه بیماری دیابت هستند باید نخ دندان کشیدن را امری حیاتی قلمداد کنند؛ سطح بالای قند خون در افراد دیابتی آن‌ها رابه‌شدت مستعد بیماری‌های مربوط به دهان و لثه می‌کند.

انواع نخ دندان


- نخ دندان ضخیم، مناسب دندان‌های بافاصله
- نخ دندان نازک‌تر، مخصوص لثه‌های حساس و دندان‌های بدون فاصله
- نخ دندان‌های موم دار یا Waxed Dental floss
- نخ دندان PTFE مخصوص افرادی که دندان‌های خیلی تنگ دارند
- نخ دندان ارتودنسی یا Super Floss
- نخ دندان دسته‌دار، نخ دندانی مخصوص کودکان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها
- نخ دندان‌های حاوی فلوراید یا طعم‌دار، برای یک‌نفس تازه و خوش‌بو
- نخ دندان با دسته‌ی بلند، مخصوص افراد خیلی دقیق
advertising