راهنما انتخاب مانتو مناسب بر اساس فرم بدن

مد و زیباییتیپ بانوان

- 97/10/03
راهنما انتخاب مانتو مناسب بر اساس فرم بدن

نکات مهم هنگام خرید مانتو


یکی از لباس های ضروری برای خانم های ایرانی مانتو است, نکات بسیار مهمی در انتخاب و خرید مانتو وجود دارد که بستگی به قد و اندام شما دارد.طراحی های برترین طراحان مد دنیا، بر سبک لباس پوشیدن همه ما موثر است. اگر مانتو ها را پیراهن های مدل دار و شیکی در نظر بگیریم که مد خاص خود را دارند و پوشیدن آنها تابع اصول و قواعدی خاص است، می‌توان به طراحی های طراحان مد روز دنیا نگاه کرد و برای خوش پوش بودن، از آنها ایده گرفت.مثل هر لباس دیگری، انتخاب مانتو هم باید با توجه به ویژگی های بدن و نقاط ضعف و قدرت آن انجام گیرد. سعی کرده ایم با الهام از جدیدترین قواعد مد، مناسب ترین مانتو برای هر اندام را مشخص کنیم.

مانتو مناسب اندام با شانه های پهن


مانتویی با کمربند ظریف بپوشید که باعث ایجاد کمی پف روی دامنش شود. از این طریق، تناسب را بین شانه ها و پایین تنه خود ایجاد کنید. آستین های ساده یا حتی مانتوهای بدون آستین (سارافونی) را انتخاب کنید که پهنی شانه هایتان را تعدیل کرده و شما را باریکتر نشان می‌دهند. پارچه های لَخت و کشی، انتخاب مناسبی برای جنس این مانتوها هستند.برش مربعی روی شانه، اِپل، پف روی شانه یا آستین سر خود که عرض شانه شما را بیشتر نشان می‌دهند، برای اندام شما مناسب نیستند.
راهنما انتخاب مانتو مناسب بر اساس فرم بدن

مانتو مناسب اندام با بالاتنه درشت


به دنبال مانتوهای یقه هفت باشید که بالاتنه تان را لاغرتر نشان می‌دهند. در مورد پارچه مانتو هم توجه داشته باشید که کتان، لینن و ابریشم از بقیه پارچه ها مناسب ترند، چون امکان اینکه بین دکمه هایتان باز بماند، کمتر است.تزئینات و هر آنچه که نگاه را به بالاتنه شما جلب کند و کمربندهای پهن و جذب که شما را چاق تر از آنچه که هستید، نشان می‌دهند، برای اندام شما مناسب نیستند.

مانتو مناسب اندام با ران و پایین تنه تو پر


مانتویی بپوشید که هم کمر مشخصی داشته باشد و هم دامنش فون باشد. ترکیب کمربند و دامن فون باعث می‌شود پایین تنه شما کوچکتر دیده شود. مانتوهای فون از جنس کتان یا الیاف مصنوعی نه چندان لیز و شل هستند، ایرادهای پایین تنه شما را می‌پوشانند. مدل های جلوبسته ای که تا نزدیک کمر دکمه دارند، بهترین راه برای پنهان کردن پایین تنه درشت شما هستند. همچنین کمربندهای نازک به لاغرتر نشان دادن پاهایتان کمک می‌کنند. بهترین گزینه برای شما، مانتوهایی هستند که قدشان تا سر زانوی شماست.جیب های بزرگی که پایین تر از کمربند قرار می‌گیرند و حجم پایین تنه تان را بزرگتر می‌کنند، برای اندام شما مناسب نیستند.

مانتو مناسب اندام صاف و بدون برجستگی


به دنبال پارچه های طرحدار یا تزئینات سه بعدی نظیر چین، پیلی، جیب روی سینه و چیزهایی از این قبیل باشید تا به اندامتان حجم ببخشید. سبک های آزاد و پرچین بسیار مناسب هستند. البته باید در انتخاب مانتو مجلسی دقت بیشتری را داشته باشید.لباس هایی که کمر مشخصی ندارند، شما را بیقواره نشان می‌دهند. مانتو های تک رنگ و بدون طرح هم برای اندام شما مناسب نیستند.

مانتو مناسب اندام با شکم برجسته


مانتوی آزاد، بدون کمربند یا با کمربند شل مناسب اندام شما خواهد بود. پارچه های سبک و خنک به بدنتان نمی‌چسبند، در نتیجه بزرگی شکمتان را می‌پوشاند.پارچه های کشی و چسبان که بین دکمه ها باز می‌ماند، پارچه های نخی یا کشباف که ایرادات بدن را برجسته تر نشان می‌دهند و کمربندهای پهن و تنگ که توجه را به بالاتنه جلب می‌کنند، مناسب اندام شما نیستند.

مانتو مناسب قد بلند


مانتوی تان باید بلند باشد. با یک مانتوی بلند تا زیر زانو به سبک دهه 50 هم می‌‌توان خوش تیپ بود! اگر مئل های جذب می‌پسندید، توجه کنید که کمربند دقیقاً روی کمرتان قرار گیرد، چرا که نشستن آن زیر قفسه سینه، اصلاً زیبا نیست.قبل از خرید مانتو، حتماً بنشینید و دستهایتان را بالا ببرید تا مطمئن شوید در این لباس به اندازه کافی آزادی عمل دارید. برش بالاتنه و آستین های خیلی کوتاه مناسب اندام شما نیستند.

مدل مانتو مناسب اندام


باید مانتویی را انتخاب کنید که با اندام شما هماهنگ باشد برای مثال چنانچه پایین تنه شما چاق است مانتویی مناسب شما است که قسمت پایین تنه اش گشاد باشد و همین طور اگر دارای بالا تنه چاقی هستید بهتر است مدل مانتویی را انتخاب کنید که راسته و گشاد باشد اما اگر در اندام تان هیچ مشکلی ندارید می توانید هر مدلی که دوست دارید خرید کنید البته باید این را بدانید که مانتو های تنگ خریداری نکنید زیرا جدا از این که به روز نیستند با چند بار پوشیده شدن چروک شده و شما را دچار دردسر می کند.انتخاب مانتوی بالای زانو برای افرادی که کوتاه قد هستند یا قد بلندی دارند مناسب نیست. باید بدانید که برازنده ترین مانتویی که یک خانم را متشخص و شیک پوش می کند مانتویی است که قد آن از روی زانو تا حدودا 15 سانتی متر از آن پایین تر است.

رنگ مانتو مناسب


انتخاب رنگ مانتوی تان بستگی به پسند و سلیقه خودتان دارد اما پیشنهادی که در این مورد داریم این است که سعی کنید از رنگ های تیره و خنثی مثل قهوه ای، طوسی، سرمه ای، یا مشکی استفاده کنید که هم نیاز به شستشوی کمتری داشته و هم اینکه با پوشیدن این نوع از رنگ ها متین و باوقار به نظر می رسید.
البته اگر دوست دارید ازرنگ خاصی برای مانتو استفاده کنید می توانید با ست کردن یک لباس دیگر مثل کفش همرنگ آن استایل بهتری داشته باشید و این را نیز بدانید که نباید سر تا پای تان را یک رنگ کنید تا جلوه ای مناسب از استایل خود داشته باشید.

توجه به جنس مانتو


برای انتخاب مانتو باید به جنس آن توجه زیادی داشته باشید برای مثال مانتویی را انتخاب کنید مدام چروک نمی شود تا نیاز به اتو کردن نداشته باشد زیرا اتو کردن مداوم لباس باعث پوسیده شدن سریع پارچه لباس می شود.همچنین مانتویی را انتخاب نکنید که خیلی زود پرز به خود گرفته و یا از خود پرز می دهند زیرا در این صورت باید خیلی زود آن را کنار بگذارید. پس بهتر است پیش از این که مانتویی برای خود خریداری کنید باید با انواع جنس مانتو آشنا شوید.

انواع جنس مانتو



مانتو نخ و پنبه ای


این نوع از مانتو بیشتر مناسب فصل گرما بوده و باعث می شود مدام بوی عرق ندهد همینطور این جنس از مانتو به آسانی شسته می شوند و لکه هایی که روی آنها ایجاد می شود از بین می روند. مانتوی جنس نخ تنها مشکلی که دارد این است که خیلی زود چروک شده و باید مدام اتو زده شود و همین سبب می شود که مانتو خیلی سریع فرسوده شود.

مانتو های کتان


این نوع از مانتو نیز دارای جنس مقاوم و ضخیمی هستند که دارای درخشندگی بالایی هستند و می تواند انتخاب مناسبی برای فصل پاییز و زمستان باشد.

مانتو جنس پشم


این جنس از مانتو بسیار گرم بوده و بهتر است در فصل زمستان مورد استفاده قرار گیرد البته باید بدانید که برای محیط دانشگاه که سرپوشیده است انتخاب مناسبی نیست.

مانتو جنس ویسکوز


این نوع جنس مانتو تهیه شده از الیاف مصنوعی هادی گرماست که جنس نرمی داشته ومناسب برای فصل گرماست.

مانتو جنس نایلون


مانتویی با جنس نایلون نیز از الیاف مصنوعی تهیه شده همراه با ترکیبی ازپنبه است که دارای مقاومت زیادی است در برابر ساییدگی یا کشیدگی و همچنین رطوبت کمی را به خود جذب می کند امکان نخ کش شدن آن زیاد است.

مانتو جنس پلی استر


مانتوهایی که از جنس پلی استر هستند دارای الیاف مصنوعی بوده و اصلا چروک نمی شوند، دارای ون کم و مقاومت بسیار بالایی دارند و همچنین به راحتی اتو می شوند.
advertising