انواع اکسیدان و کاربرد هر کدام برای تثبیت رنگ مو

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 98/09/25
انواع اکسیدان و کاربرد هر کدام برای تثبیت رنگ مودرصد اکسیدان رنگ موها نکته ای می باشد که تاثیر زیادی در نتیجه نهایی کار آرایشگران حوزه مو خواهد داشت بنابراین اکسیدان به عنوان یک عضو جدا نشدنی از آرایش رنگ مو نقش مهمی در رنگ پذیری و حتی ترکیبات ایجاد شده در رنگ ها دارد.

از کدام اکسیدان استفاده کنیم؟


اکسیدان رنگ مو فعال کننده و تسریع کننده در عملیات رنگ آمیزی مو است. اگر اکسیدان با رنگ مو یا مواد دکلره ترکیب شود سرعت واکنش بسیار تسریع می گردد که این امر لازم و ضروریست چرا که اگر رنگ مو را به صورت خالی و بدون اکسیدان بر روی مو بمالید در خوشبینانه ترین حالت ۲۴ ساعت زمان نیاز است تا فعل و انفعلات شیمیایی بین رنگ و مو صورت گیرد. مورد استفاده اکسیدان ها باتوجه به نتایج مورد دلخواه شما و همچنین با تمایلات سازندگان رنگ‌ها تعیین می‌شود. اکسیدان می تواند به شکل مایع ، لوسیون و کرم باشد و با توجه به میزان پراکسیدان هیدروژن با درصدهای متفاوت تولید شود. درصد اکسیدان رنگ مو عاملی بسیار مهم در رنگ مو است.

کاربرد و انواع مختلف اکسیدان :


اکسیدان نقش مهمی در رنگ پذیری و حتی ترکیبات ایجاد شده در رنگها دارد. زیرا انواع اکسیدان رنگ مو در واقع فعال کننده رنگ مو است. البته همه چیز به اینجا ختم نمی شود. سلامتی و جلوگیری از آسیب موها هم در گرو انتخاب صحیح اکسیدان است. لذا توجه به تفاوت درصد اکسیدان بسیار کلیدی است.

اکسیدان نیم (3%) :


این اکسیدان ضعیف ترین اکسیدان به شمار می رود. در رنگساژها ، در رنگ های هایلایت و مش و انواع لایت بسیار کاربرد داشته و همچنین در استفاده از رنگ های تیره مثل مشکی و قهو ه ای تیره روی مو باعث ثبات و تیرگی بیشتر رنگ مو می شود.

اکسیدان 1 (6٪) :


رنگ را فقط به طور جزئی باز می‌کند و برای پایه مو از یک تا 4 است. این اکسیدان برای پوشش تارهای سفید بسیار پر کاربرد بوده و در دکلره های ضعیف و تکنیک دکوپاژ مورد استفاده قرار می گیرد. اکسیدان 1 برای رسوب رنگ در ساقه مو، اکسیدان رایجی به شمار می رود و همچنین به منظور کاهش خطر سوختن موها برای مش فویل و تکنیک های آمبره و سامبره نیز انتخاب مناسب تری است. این اکسیدان در رنگ ریشه و رنگ ابرو نیز کاربرد زیادی دارد.

اکسیدان 2 (9٪) :


قدرت بازکنندگی و روشن‌کنندگی بالایی را دارد و برای پایه مو از 5 تا 10 است می تواند با ترکیب رنگ های روشن تر به به باز شدن رنگ موی فرد کمک نماید. همچنین یکی از اکسیدان های پر طرفدار برای دکلره نیز به شمار می رود. اکسیدان 9 درصد را بیشتر جهت رنگهای با پایه متوسط تا بلوند استفاده می نمایند.

اکسیدان 3 (12٪) :


قدرت روشن‌کنندگی بالا با کمترین میزان رنگ را دارد. مخصوص دکلره است ولی در رنگ‌های بالا یعنی پایه 9 و 10 هم می توانیم استفاده کنیم. پیشنهاد می شود ترجیحا از این شماره اکسیدان برای این منظور استفاده نشود مگر اینکه توسط آرایشگر حرفه ای مورد استفاده قرار گیرد. چون آسیب استفاده از این نوع اکسیدان برای مو زیاد است.

انواع اکسیدان های رنگی


اکسیدان های رنگی با بیش از 10 رنگ مختلف وجود دارند. که شامل : قرمز ،بنفش،آبی ، سورمه ای ،زرد ،زرشکی ،زیتونی ،قهوه ای ،شکلاتی و انواع رنگهای سرد و گرم است.

کاربرد اکسیدان های رنگی


- بهتر و شفاف شدن رنگ
- خنثی کردن سریع رنگهای ناخواسته
- بیشتر کردن تناژ و دوام رنگ

اکسیدان سبز


فقط برای رنگهای شرابی ،مسی ، شکلاتی و خنثی کردن قرمزی موها در رنگساژ بکار میرود.

اکسیدان آبی


برای سری رنگهای سرد و رنگ هایی که پیگمنت آبی دارد استفاده می شود مثل رنگهای خاکستری ، نقره ای ، سری دودی ، رنگهای مشکی ، پر کلاغی ، بلوبلک ، لاجوردی

اکسیدان بنفش


برای رنگ هایی که تناژ بنفش دارند مناسب است و همچنین برای شارژ دکلره و خنثی کردن زردی موها از اکسیدان بنفش نیز استفاده می شود.

اکسیدان های زرد


برای سری رنگ های عسلی، نسکافه ای ،کنفی و سری طلایی که جی باشد کاربرد دارد. پس در این صورت اکسیدان رنگی هم برای خنثی کردن و هم تشدید رنگ مصرف می شود.

اکسیدانهای رنگی باعث براقیت ،جلوگیری از بوی بد ، لطافت و سرعت رنگ پذیری می شود.
advertising