نشانه هایی از فاسد شدن لوازم آرایش شما

مد و زیباییآرایش و زیبایی

- 98/05/30
نشانه هایی از فاسد شدن لوازم آرایش شما

تاریخ مصرف لوازم آرایش را فراموش نکنید


لوازم آرایشی ،عطرها و کرم های پوستی که تاریخ مصرف‌شان سپری شده باشد و همچنان استفاده شوند،احتمال بروز التهاب و عفونت را در شما افزایش می‌دهند. محققان علت بروز این مشکل را وجود هوا و باکتری در این محصولات می‌دانند. لوازم آرایشی که استفاده چند منظوره دارند مثل فرچه‌هایی که رژلب یا سایه را روی پوست پخش می‌کنند، می‌توانند اثرات این پدیده را تشدید کنند چون میکروب‌ها را بین پوست لب و چشم‌ها منتقل و ایجاد آلرژی و حساسیت را تشدید می‌کنند. جالب است بدانید ۶۰ درصد بانوانی که دچار آلرژی و حساسیت شده بودند لوازم آرایشی خود را به دوستان‌شان قرض داده بودند.

کرم‌ پودر تاریخ گذشته، عامل جوش و آکنه


اگر در کرم‌ پودرتان را هنوز باز نکرده‌اید،می‌توانید تا 2 سال آن را نگه دارید اما بعد از باز کردن، باید نهایتا بین 6 تا 12 ماه از آن استفاده کنید، چرا که بعد از این تاریخ دیگر قابل استفاده نخواهد بود. همچنین یادتان باشد کرم‌ پودرهای خود را دور از فضاهای مرطوب ( مثل حمام )، گرم و پر نور نگهداری کنید چون این محیط‌ها رشد باکتری‌‌ها را بیشتر می‌کنند و باعث می‌شوند کرم‌پودر و به طور کلی تمام لوازم آرایشی شما سریع‌تر فاسد شوند.
از نشانه‌های انقضا تغییر بو یا رنگ کرم‌پودر است، در این حالت ممکن است مصرف کرم‌پودر باعث ایجاد حساسیت و آکنه و جوش شود. یادتان نرود وقتی رنگ کرم شما کمی تغییر کند نشان می‌دهد که فاسد شده‌ و دیگر قابل استفاده نیست.

فاسد شدن سایه چشم


اگر چشمانی حساس دارید یا به سلامت چشم‌های‌تان اهمیت فراوانی می‌دهید و نمی‌خواهید قرمز شوند یا به خارش بیفتند هر 3 ماه یکبار سایه چشم‌تان را عوض کنید هرچند سایه‌ها تقریبا فرمولی شبیه باقی پودر‌ها مثل پنکیک و رژگونه دارند ولی از آنجا که با حساس‌ترین قسمت بدن سروکار دارند بنابراین انتقال باکتری‌ها به آنها و بعد سرایت‌شان به چشم می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

در مورد سایه‌های چشم‌ غیر پودری و کرمی باید دقت بیشتری داشته باشید چون باکتری‌ها بسیار سریع‌تر در آنها رشد می‌کنند، اگر با انگشت سایه می‌زنید قبلش کاملا دست‌های‌تان را بشویید. علاوه بر این هر تغییر رنگ یا بو می‌تواند نشانه خراب‌شدن سایه باشد.
advertising