روش از بین بردن تندی غذا

آشپزی و خوراکیدانستنی

- 97/09/12
روش از بین بردن تندی غذاگاهی به صورت کاملا اتفاقی و ناخواسته ممکن است حین آشپزی غذای خوشمزه شما مزه تندی به خود بگیرد. هر چند اضافه کردن کم کم ادویه بهترین راه‌حل پیشگیرانه موجود است. اما وقتی کار از کار گذشت باید به دنبال راهی برای حل این مشکل باشید. که در این صورت توصیه ما به شما این است که طبق شرایط خود یکی از راهکارهای زیر را برای از بین بردن تندی غذا انتخاب کنید:

برای از بین بردن تندی غذا چه باید کرد؟


1.برای از بین بردن تندی غذا می‌توانید در صورت امکان میزان مواد اولیه غذای خود را بیشتر کنید. در این حالت هر چند حجم غذای شما نیز افزایش پیدا می‌کند. اما می‌توانید تا حد زیادی تندی آن را از بین برده و به حالت عادی درآورید.
2.استفاده از لبنیات نیز یکی دیگر از موثرترین راه‌های از بین بردن تندی غذا است. برای سوپ‌ها و آش‌هایی که در آن‌ها از شیر، ماست و یا خامه استفاده می‌شود بهترین گزینه برای این راهکار هستند.
3.استفاده از چاشنی‌های ترش مزه مثل سرکه و آبغوره نیز یکی دیگر از راهکارهای از بین بردن تندی غذا است. اما همانگونه که می‌دانید از این چاشنی‌ها نمی‌توان در همه نوع غذایی استفاده کرد.
4.برای از بین بردن تندی غذا می‌توانید چند دقیقه قبل از آن که غذا را از روی حرارت بردارید، آب یک عدد لیمو ترش تازه را در آن بریزید و خوب هم بزنید. این عمل به طرز قابل ملاحظه‌ای تندی غذای شما را می‌گیرد و آن را خوش عطر و خوش طعم می‌کند.
5.سرو غذا با مواد نشاسته داری مانند برنج، ماکارونی و نان یکی دیگر از راه‌حل‌هایی است که برای از بین بردن تندی غذا مطرح می‌شود. این روش می‌تواند میزان تندی احساس شده در دهان را از بین ببرد.
6.سرو غذا با انواع دسرها و سالادهایی که طبیعت سردی دارند نیز یکی از راه‌های از بین بردن تندی غذا است. سرو ماست، ماست خیار، ماست و سیر، ماست موسیر و انواع سالاد فصل بهترین راه برای از بین بردن تندی غذا در دهان هستند.
7.استفاده از موادی که طعم غذا را از بین نمی‌برد نیز می‌تواند به عنوان یکی از راهکارهای رفع تندی غذا محسوب شود. حبوبات، گوشت، سبزیجات، سیب زمینی، هویج، کلم بروکلی، فلفل دلمه‌ای و … از جمله معروف‌ترین موادی هستند که جهت رفع تندی غذا از آن‌ها استفاده می‌شود.
8.در غذاهایی که شیرین شدن غذا مشکلی در طعم و عطر آن ایجاد نمی‌کند نیز معمولا از قند یا شکر برای از بین بردن تندی غذا استفاده می‌شود. تکنیک شیرین کردن غذا برای رفع تندی غذاهایی که از سرکه و آبغوره در آن‌ها استفاده می‌شود کاراتر است.
9.اگر قصد دارید که تندی غذای خود را بدون استفاده از لبنیات از بین ببرید. می‌توانید با اضافه کردن شیر نارگیل، شیر بادام، شیر سویا و یا شیر برنج را به غذای خود مشکل آن را حل کنید. زیرا این 10.مواد غذایی حاوی میزان مشخصی چربی هستند وکه می‌توانند کپسایسین موجود در فلفل را به خوبی در خود حل نمایند. جالب است بدانید که در پخت غذاهای مکزیکی از مقدار زیادی شیر نارگیل استفاده می‌شود.
11.اگر می‌دانید که فلفل عامل اصلی تند شدن غذای شما است. بهتر است قبل از پخت کامل غذا تکه‌های فلفل موجود در آن را به صورت کامل از غذا خارج کنید. زیرا فلفل هر چه بیشتر همراه غذا پخته شود طعم تند بیشتری به آن خواهد داد.
advertising