چگونه خط و خش بدنه خودرو را در منزل از بین ببریم

خودروسایر

- 98/12/23
چگونه خط و خش بدنه خودرو را در منزل از بین ببریماکثر ما ماشین خود را شب ها در پارکینگ پارک می کنیم و خیالمان از آسیب نرسیدن به آن راحت است اما شاید باز هم برایتان پیش آمده باشد که صبح در کمال تعجب شاهد خط و خش ایجاد شده روی سطح ماشین باشید. انگار که کسی با کلید روی ماشین شما کشیده و اکنون خط و خش آن باقی مانده که از بین بردن آن نیز نیازمند هزینه بالایی می باشد. در این قسمت قصد داریم که شما را از نگرانی در مورد این مشکل در بیاوریم و راهکارهایی را به شما معرفی کنیم که هرچه زودتر این مشکل را از بین ببرید.

5 نکته مهم برای از بین بردن خط و خش رو خودرو



1. استفاده از کیت های با کیفیت بالا برای از بین بردن خط و خش رو خودرو


شاید خبر نداشته باشید اما کیت ها یا بسته بندی هایی برای ماشین ها وجود دارند که می توانند تکنولوژی های مختلف را در اختیار شما قرار دهند. داخل بعضی از این بسته بندی ها ریمورهای خط و خش روی بدنه اتومبیل قرار دارد که می تواند این خط و خش را از بین ببرد. به طوری که حتی در زیر نور زیاد نیز مشخص نباشد. این ابزار در واقع فیلر یا پرکننده خط و خش ماشین هستند که به طور موقتی آن ها را از بین می برند و با این روش که داخل آن ها را پر می کنند. این راه حل دائمی نیست اما شدت این مشکل را کم خواهد کرد.

2. استفاده از خمیر دندان برای از بین بردن خط و خش رو خودرو


شاید با خواندن این تیتر بسیار تعجب کرده باشید. خمیردندان ها برای از بین بردن خش های موجود روی سی دی و دی وی دی در مدت زمان زیادی مورد استفاده قرار می گرفته است و همچنین قادر به از بین بردن خطوط روی صفحات لپ تاپ ، تلفن همراه و تبلت ها نیز می باشد اما بهتر است که این دفعه با خیال راحت این محصول را برای از بین بردن خطوط عمیق ایجاد شده روی بدنه اتومبیل خود استفاده کنید. استفاده از خمیردندان در محل خط و خش ایجاد شده ، باعث کاهش میزان شدت آن می شود و تا قبل از مراجعه به تعمیرکار، رضایت شما را برمی انگیزد.
چگونه خط و خش بدنه خودرو را در منزل از بین ببریم

3. پوشش با چسب برزنتی برای از بین بردن خط و خش رو خودرو


اگر خطوط عمیقی را در سراسر بدنه اتومبیل مشاهده کردید ، این جادو را به کار بگیرید. کل این خطوط را چسب برزنتی بزنید . باید چسبی را انتخاب کنید که دقیقا همرنگ بدنه اتومبیل شما باشد. امروز چسب برزنتی یا چسب داکت در انواع مختلفی در بازار وجود دارد و تهیه رنگ مطابق با ماشین راحت است. فقط باید مراقب باشید که این چسب ، هنگام زدن روی خطوط ، دچار هیچ نوع شکستگی و یا انحرافی نشود. یعنی دست شما هنگام زدن این چسب هرگز نباید بلرزد . این کار را موقتا تا قبل از مراجعه به تعمیرکار انجام دهید.

4. پوشش خط و خش خودرو با اسپری رنگ اتومبیل یا کمی رنگ معمولی


گاهی اوقات به خود رنگ یا اسپری رنگ مخصوص ماشین نیاز پیدا می کنید . استفاده از خود رنگ راحت تر از اسپری آن می باشد زیرا کنترل شما روی استفاده از آن بیشتر است و همچنین رنگ ها طیف وسیع تری دارند و انتخاب آن ها راحت تر است. البته از آن جایی که این روش موقتی است ، می توانید هر دو را امتحان کنید و اگر چند خط و یا یک خط و خش پهن روی بدنه افتاده نیز می توانید از اسپری رنگ استفاده کنید. باید غلظت رنگ را برای استفاده بالا ببرید و با تمرکز کامل این کار را انجام دهید و سعی کنید که از رنگ های سبک و دقیقا مطابق با رنگ ماشینتان استفاده کنید و همچنین از قبل ماشین را به طور کامل تمیز کنید. قبل از این که رنگ ها خشک شوند، کاملا آن را روی بدنه فیکس کنید.

5. انجام یک کار هنری برای از بین بردن خط و خش رو خودرو


بسیاری از افراد خوش ذوق در جهان وجود دارند که از همین مشکل خط و خش روی ماشین به عنوان یک ایده هنری استفاده می کنند. مثلا آن ها را با استیکرها و برچسب های مختلف پوشش می دهند. این استیکرهای تزئینی پوشش دهنده مناسبی برای این مشکل هستند و همچنین ظاهر ماشین را نو، جالب و فانتزی خواهند کرد. با وجود تمام راهکارهای بالای برای خلاص شدن دائمی از این خط و خش باید به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید اما در این فاصله زمانی می توانید با استفاده از این راهکارها ، کمی این خط و خش را استتار کنید و از طرفی این راهکارها کاملا با سرعت بالا و هزینه کم قابل انجام است و در نتیجه انجام آن ها نیازمند زحمت و مشقت بالایی نیست.
advertising