تاثیر فیلتر هوا در شتاب خودرو

خودروسایر

- 97/11/07
تاثیر فیلتر هوا در شتاب خودروفیلتر هوا، یکی از بخش‌های مهم هوارسانی به پیشرانه است که بر عملکرد کلی تأثیر می‌گذاردتمیز نگه داشتن فیلتر هوا باعث تمیز ماندن پیشرانه اتومبیل و جلوگیری از نفوذ ذرات آلودگی می شود اما نکته ای که وجود دارد این است که فیلتر هوا نباید به قدری متراکم باشد که توان مکش پیشرانه را کاهش دهد. یکی از نکات کلیدی فیلتر هوا در همینجا مشخص شد، به صورتی که اگر فیلترهوا به موقع تعویض نشود، تجمع آلودگی ها باعث کاهش توان مکش خواهد شد در نتیجه عبور هوا از میان ذرات آلودگی ها سخت تر خواهد شدنتیجه این پدیده مکش بیشتر پیشرانه برای دریافت حجم یکسان هوا خواهد بود بنابراین عملکرد دریچه گاز و مصرف سوخت نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. توصیه می شود که در هنگام تعویض فیلتر هوا داخل آن باد گرفته نشود چرا که فشار زیاد باد باعث کاهش کارایی فیلتر هوا هوا شده و عمل فیلتر شدن هوا به درستی صورت نخواهد گرفت.
تاثیر فیلتر هوا در شتاب خودرو
در حقیقت تولید کنندگان خودرو بر اساس عملکرد و قیمت تمام شده خودرو فیلتر هوا با قیمت مناسب را انتخاب میکنند لازم به توجه است که عوض کردن فیلترهوا با نمونه‌های گران‌تر به افزایش راندمان هوارسانی به پیشرانه کمک میکند در حقیقت این امردو علت دارد یک: کیفیت بهتر در هوارسانی دو: عدم ممانعت در انتقال هوا به پیشرانه، فیلتر هوا میتواند در راندمان کلی خودرو تأثیر به سزایی داشته باشد

استفاده از فیلتر هوای اسپرت که باید قیمت بیشتری برای آن پرداخت شود ارزش چند اسب بخار بیشتر را در یک خودروی خانوادگی دارد اما ممکن است باعث بالا رفتن میزان مصرف سوخت شود. البته باید توجه کرد که بعضی از نمونه‌های فیلتر هوا، امکان شتستشو و استفاده‌ی مجدد را دارند. که، دوام بیشتری در مقایسه با فیلترهوای استاندارد، دارند.
advertising