نخستین گوشی هوشمند قابل انعطاف شرکت Royale

علمی و تکنولوژیموبایل و تبلت

- 97/08/13
نخستین گوشی هوشمند قابل انعطاف شرکت Royaleشرکت Royale طی مراسمی در چین از نخستین گوشی هوشمند قابل انعطاف در جهان رونمایی کرد. به نظر می رسد این شرکت بی نام و نشان توانسته گوی رقابت را برندهای اول جهان برباید.

همین چند سال پیش بود که سامسونگ نمایشگرهایی با گوشه های خمیده را به تلفن های همراه آورد و همزمان LG از گوشی خمیده خود یعنی G Flex رونمایی کرد که تا حدودی منعطف بود و براثر فشار خمیدگی آن تغییر می کرد.

اما این دو غول فناوری در این زمینه عقب نشینی نکردند و از ابتدای سال جاری تلاش های آن برای ارائه یک گوشی کاملا منعطف (امکان تا کردن) شروع شد. با این حال گویا یک شرکت بی نام و نشان توانسته گوی رقابت را از سایر برندها برباید و نخستین گوشی هوشمند قابل انعطاف در جهان را رونمایی کند.

این گوشی هوشمند که FlexPai نام دارد که دارای یک صفحه نمایش AMOLED با اندازه 7.8 اینچی و رزولوشن 1920 در 1440 (اصطلاحا FHD+) است.

این شرکت در وب سایت خود ادعا می کند که صفحه نمایش FlexPai تقریبا غیر قابل شکستن و بسیار با دوام است. آزمایش هایی که روی صفحه نمایش فلکس پای انجام شده شامل بیش از 200000 بار خم شدن است. براساس اطلاعات به دست آمده صفحه نمایش فلکس پای طیف رنگی فوق العاده، کنتراست بالا، زاویه گسترده و وضوح بالایی دارد.

قلب تپنده این گوشی را پردازنده اسنپ دراگون 8150 پر کرده است.

این اسمارتفون که اکنون به عنوان نخستین گوشی هوشمند قابل انعطاف در جهان شناخته می شود که دارای رابط کاربری اختصاصی Water OS 1 بر پایه اندروید 9، آخرین نسخه سیستم عامل اندروید 9 توسعه داده شده است.

شاید سال 2018 زمانی نباشد که واقعا انتظار یک گوشی هوشمند کاملا منعطف را داشته باشیم اما این موضوع نیز سرانجام به واقعیت پیوست.

این محصول در سه نسخه مختلف به بازار عرضه خواهد شد و پیش فروش آن از امروز در چین آغاز شده است. نسخه پایه با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 1290 دلار، نسخه دوم با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 1435 دلار و نسخه سوم با 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی دارای قیمت 1865 دلار است.
advertising