ترفندهای کاهش هزینه ها در سفرهای خارجی

گردشگریدانستنی های سفر

- 98/04/17
ترفندهای کاهش هزینه ها در سفرهای خارجیاز رزرو پرواز گرفته تا هزینه غذا همیشه باید راه های صرفه جویی در مخارج سفر را بلد باشید. چه لزومی دارد بیشتر از آنچه که با شد خرج کنید؟ با 20 توصیه علمی که در ادامه به شما ارائه می دهیم میتوانید خرج های اضافی را از میان بردارید و سفری ارزان تر را تجربه کنید.

۱. بعد از ظهرها اقدام به تهیهٔ بلیط هواپیما کنید


همان‌طور که می‌دانید قیمت بلیط‌های هواپیما در طول هفته مرتب تغییر می‌کند. اما مسئله‌ای که کمتر به آن اشاره شده است، تغییر قیمت بلیط‌ها در طول روز است. معمولا بلیط‌ها صبح‌ها گران‌قیمت‌تر هستند، چراکه این زمانِ معمول تهیهٔ بلیط کسانی است که به مقاصد کاری سفر می‌کنند. به همین خاطر با خرید بلیط در بعدازظهر می‌توانید کمی در هزینه‌های‌تان صرفه‌جویی کنید.

۲. قیمت های آژانس های خرید اینترنتیِ بلیطِ کمتر شناخته شده را بررسی کنید


با استفاده از آژانس‌های مسافرتی خرید اینترنتی بلیط می‌توان با مقایسهٔ قیمت‌های چند خط هوایی، ارزان‌ترین را از میان‌شان انتخاب کرد. به‌خاطر داشته باشید گاهی آژانس‌های اینترنتی کمتر شناخته‌شده، تخفیف‌های بهتری در مقایسه با آژانس‌های مطرح در اختیار مشتریان‌شان قرار می‌دهند. با بررسی قیمت‌های آن‌ها می‌توانید کمی در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کنید.

۳. ثبت نام برای دریافت بلیط های لحظه آخری


تعدادی وب‌سایت و برنامه هستند که با ثبت مقصد و نام‌تان در بخش‌هایی بخصوص از آن‌ها، شما را در جریان بلیط‌های لحظه‌آخری به مقصد مورد نظر خواهند گذاشت. حتی در صورت پایین آمدن نرخ بلیط مقصد هم شما را در جریان می‌گذارند. به این صورت می‌توانید به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

۴. برای اقامت محلی را انتخاب کنید که به صرفه تر باشد


از بلیط هواپیما که بگذریم، به هزینهٔ اقامت در هتل می‌رسیم که بخش مهمی از هزینه‌های سفر را شامل می‌شود. اگر کمی اقتصادی‌تر در مورد محل اقامت برنامه ریزی کنیم و به‌جای هتل‌های مجلل و ویلاهای اطراف شهرها، به مکان‌‌های به‌صرفه‌تر فکر کنیم، آن وقت می‌توانیم هزینهٔ بیشتری را صرف گشت‌وگذار و دیدن نقاط مختلف کشور مقصد کنیم.
در حال حاضر در تمامی شهرهای جهان می‌توان مسافرخانه‌های خوبی جهت اقامت پیدا کرد. برخی از این مسافرخانه‌ها چند‌تخته و اشتراکی هستند و برخی لوکس‌تر و انفرادی. در هر دو صورت در مقایسه با هتل قیمت پایین‌تری دارند. بسته به کشور مقصدتان، سایت‌هایی هستند که در آن‌ها می‌توانید از قیمت‌ها و مکان‌های این مسافرخانه‌ها مطلع شوید.

۵. در حین سفر هم به فکر پول در آوردن باشید


دنیای ارتباطات در بازار امروز به‌حدی گسترده است که حتی در حین سفر هم صدها راه برای کسب درآمد خواهید داشت. آموزش زبان انگلیسی یا انجام پروژه‌های فریلنسینگ تنها دو مورد از انتخاب‌هایی هستند که برای این منظور پیش رو دارید.

۶. مراقبت از خانهٔ کسانی از کشور مقصد که برای مدتی در خانه نیستند


بیشتر افراد از این انتخاب بسیار مقرون‌به‌صرفه غافل می‌مانند. با این کار، نه تنها هزینه‌ای بابت محل اقامت پرداخت نخواهید کرد، بلکه به‌طور کلی ایدهٔ بهتری در خصوص چگونگی زندگی در آن کشور پیدا خواهید کرد. اما چطور می‌توان از این امکان استفاده کرد؟
وب‌سایتی وجود دارد به نام «Trusted Housesitters» (کلمه housesitter به‌معنای کسی است که در زمان دوری صاحب‌خانه، از خانهٔ او مراقبت می‌کند؛ trusted هم به معنای قابل‌اعتماد است.) و با استفاده از آن، می‌توانید با صاحب‌خانه‌های متعددی از نقاط مختلف دنیا آشنا بشوید و خانهٔ یکی از آن‌ها را به عنوان محل اقامت‌تان انتخاب کنید. در ازای اقامت در خانهٔ آن‌ها فرضا باید از حیوانات خانگی‌شان مراقبت کنید یا کارهای دیگری از این قبیل را انجام دهید. با عضویت در وب‌سایت، امکانات بیشتری در اختیارتان قرار خواهد گرفت و به‌سرعت در جریان مکان‌هایی که محبوبیت بیشتری دارند قرار خواهید گرفت.

۷. خرید سیم کارت اعتباری در کشور مقصد


اگر سیم‌کارت خودتان امکان استفاده در کشور مقصد را داشته باشد، هزینه‌های مختلف به نرخ بین‌المللی حساب خواهند شد. این هزینه‌ها در نهایت می‌توانند سرسام‌آور باشند. حتما به‌هنگام ورود به کشور مقصد سیم‌کارت اعتباری آنجا را تهیه کنید یا آنکه مکالمات‌تان را محدود به مکالمه‌های اینترنتی کنید.

۸. مثل مردم محلی خریدهای روزانه را انجام بدهید


برای خرید اقلام روزانهٔ مورد نیاز مثل قهوه، چای و میوه‌جات، تا حد امکان از رفتن به فروشگاه‌های زنجیره‌ای خودداری کنید و به‌جای آن، به‌دنبال بازارهای محلی باشید. این مسئله بخصوص در کشورهای آسیا و آمریکای جنوبی اهمیت پیدا می‌کند. در بازارهای محلی کشورهای این مناطق تقریبا تمامی اقلام موردنیاز را می‌توان با قیمت‌های کمتر نسبت به فروشگاه‌های زنجیره‌ای پیدا کرد.

۹. به هنگام پرواز از ساک دستی تان بیشترین استفاده را ببرید


در تمامی شرکت‌های هواپیمایی می‌توانید به‌هنگام سفر یک عدد ساک دستی همراه داشته باشید که هزینه‌ای بابت بار بر آن وضع نشود. اگر احساس می‌کنید وسایل دیگرتان بیش از حد سنگین شده‌اند، بعضی از وسایل را به ساک دستی منتقل کنید. اگر هم بتوانید تمامی وسایل موردنیاز را محدود به آنچه در ساک دستی است کنید که عالی خواهد بود و هیچ هزینه‌ای بابت بار متحمل نخواهید شد.

۱۰. از فرودگاه ارز مسافرتی دریافت نکنید


حتما تا چند هفته پیش از سفر حسابی سرتان شلوغ است، با وجود این سعی کنید وقتی برای دریافت ارز کنار بگذارید. این ارز را از بانک خودتان بگیرید. اگر دریافت ارز را به فرودگاه موکول کنید، ضرر خواهید کرد. معمولا بدترین نرخ تبدیل ارز متعلق به فرودگاه‌ها است.

۱۱. برای اینترنت وای فای هزینه پرداخت نکنید


وقتی در سفر هستید، پیدا کردن اینترنت وای فای رایگان بسیار ساده خواهد بود. وقتی دور و برتان پر از رستوران و کافه‌های سرو نوشیدنی باشد، حتما اینترنت وای فای هم پیدا خواهید کرد. فراموش نکنید هر کجا که مردم زیادی باشند، حتما اینترنت وای فای هم پیدا می‌شود.

۱۲. از قانون ۸-هفته برای خریداری بلیط هواپیما استفاده کنید


مطالعات انجام‌شده حاکی از آن است که بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما، هشت هفته پیش از موعد سفر است. بعد از هشت هفته قیمت‌ها بالاتر می‌روند و اگر هم بخواهید زودتر اقدام به خرید بلیط کنید، ممکن است برنامه‌های‌تان تغییر کند و بلیط بی‌ارزشی روی دست‌تان بماند.

۱۳. از هنر چانه زدن غافل نشوید


چانه زدن علاوه بر خرید از بازار در پایین آوردن قیمت اقامت در هتل هم به کار می‌آید. بسیاری از هتل‌داران حاضر به مذاکره دربارهٔ قیمت درخواستی‌شان می‌شوند و اگر کمی با آن‌ها چانه بزنید، شگفت‌زده خواهید شد، چراکه معمولا به قیمت‌های پایین‌تر رضایت می‌دهند تا بتوانند اتاق‌های‌شان را پر نگه دارند.

۱۴. جواز سفری دریافت کنید که چند روز اعتبار داشته باشد


اگر قصد دارید چند روز در کشوری بخصوص بمانید، سعی کنید جواز سفری بگیرید که اعتبار بیشتری داشته باشد. به این طریق به صرف زمان و هزینهٔ اضافی برای تمدید اعتبار نیاز نخواهد بود و با همان جواز اولیه، به هر شهری از کشور مقصد که مایل باشید می‌توانید سفر کنید.

۱۵. به جای تاکسی از سرویس های حمل و نقل عمومی استفاده کنید


از تاکسی تنها زمانی استفاده کنید که وارد فرودگاه کشور مقصد می‌شوید و وسیله همراه دارید. در غیر این صورت و زمانی که مقیم محل اقامت‌تان شدید، تا حد امکان فقط از سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید.

۱۶. سعی کنید خوردن غذا در رستوران ها را محدود به ناهار کنید


با صرف شام در محل اقامت به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهید کرد. بیشتر رستوران‌های مطرح کشورهای مختلف، همان غذای باکیفیت و عالی که برای شام سرو می‌کنند، برای ناهار هم در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. با این تفاوت که برای شام مبلغ بیشتری در نظر می‌گیرند.

۱۷. به جای اقامت در هتل، آپارتمان اجاره کنید


این انتخاب مربوط به کسانی است که مدت اقامت‌شان نسبتا طولانی‌تر است. بسته به کشور مقصد، سایت‌های مختلفی پیدا خواهید کرد که در آن‌ها امکان پیدا کردن آپارتمان‌های چندروزه برای کرایه وجود دارد. این کار، در مقایسه با اقامت طولانی‌مدت در هتل هزینه‌ها را کمتر می‌کند. به‌علاوه آپارتمان کاملا شخصی است و می‌توانید از اقامت در حریم خصوصی خودتان لذت ببرید.

۱۸. تا حد امکان خودتان آشپزی کنید


البته بیشتر هتل‌ها این امکان را در اختیار شما نمی‌گذارند، اما اگر در مسافرخانه یا آپارتمان اجاره‌ای اقامت داشته باشید، می‌توانید خودتان آشپزی کنید و در هزینه‌های صرفه‌جویی کنید. به‌علاوه تجربهٔ آشپزی با مواد اولیهٔ محلی که در آن هستید می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

۱۹. فعالیت های تفریحی رایگان محل اقامت تان را پیدا کنید


از تورهای رایگان قدم زدن در شهر گرفته تا امتحان کردن مجانی محصولات مزرعه‌داران، کلان‌شهرهای مختلف جهان برای جذب گردشگران تعداد زیادی از این فعالیت‌های رایگان را در نظر می‌گیرند. می‌توانید با جستجوی فعالیت‌های رایگان در شهر محل اقامت‌تان در گوگل، تعدادی از آن ها را پیدا کنید.

۲۰. راهنماهای دیجیتال و قابل دانلود مربوط به کشور مقصدتان را دریافت کنید


آخرین روشی که برای کم کردن هزینه‌های سفر معرفی می‌کنیم، دریافت راهنماهای دیجیتال مربوط به کشور مقصدتان است. این راهنماها شامل مسائل مختلفی می‌شوند: از فعالیت‌های رایگان قابل‌دسترس گرفته تا رستوران‌های ارزان‌قیمت‌تر و مکان‌های دیدنی شهرها. با در دسترس داشتن این راهنماها می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن از قیمت‌های مناسب‌تر خدمات و موقعیت جاذبه‌های گردشگری شهرها مطلع شوید.
advertising