غذای کودک در سفر

گردشگریدانستنی های سفر

- 98/01/08
غذای کودک در سفر

تغذیه کودکان در سفر


مسافرت جزئی از زندگی روزمره است و تقریبا همه ی افراد در طی زندگی خود چندین بار به نقاط مختلف سفر داشته اند. سفر با کودکان لذت خاص خود را دارد اما جدا از این لذت و سرگرمی ، مسافرات با کودکان مشکلات خاص خود را دارد و از مهم ترین این مشکلات ، مسئله ی تغذیه در کودک است ، کودکان در مسافرت نیز باید از برنامه غذایی مناسبی استفاده کنند. به همین دلیل خیلی باید مراقب تغذیه کودک خود در هنگام سفر باشید. اگر قبل از سفربرنامه ریزی کرده باشیم ، می توانیم این مسائل را حل کنیم.

1 - با توجه به اینکه کودکان تمایل زیادی به خوردن غذاهای تهیه شده در بیرون از خانه از جمله انواع فست‌فود دارند، باید احتیاط لازم را برای استفاده از این‌گونه غذاها به خرج داد. سالم‌ترین راه برای تغذیه کودکان در طول سفر، این است که غذایی ساده در خانه تهیه و در یک ظرف خنک یا یخچال‌های مسافرتی نگهداری شود.

2 - از غذاهایی که احتمال فاسدشدن آنها در سفر کمتر است، می‌توان به کوکو، کتلت، ساندویج مرغ و... اشاره کرد و بهتر است غذاهایی که حاوی سس هستند به دلیل اینکه احتمال فاسدشدنشان زیاد است مثل سالادالویه تهیه نشود و یا اینکه حتما باید در جعبه‌های حاوی یخ حمل شود.

3- زمان مصرف وعده هایی غذایی ممکن است به هم بریزد و زمانی که کودک گرسنه است، غذا آماده نباشد و مجبور به ریزه خواری و مصرف تنقلات شود. اگر همیشه مقداری غذای آماده مثل ساندویچ کوکو و کتلت همراهتان باشد، از ریزه خواری کودک جلوگیری خواهید کرد.

4 - همیشه یک شیشه آب جوشیده با خود همراه داشته باشید.

5 - اگر کودک غذای کمکی مثل سوپ، ماست و ... را می خورد، بهتر است غذای کودک را در شیشه یا ظروف تمیزی بریزید و درب آن را ببندید که حمل آن راحت باشد.

6 - غذاهایی که کودک می تواند آنها را در دستش بگیرد و بخورد،(بیسکویت، کیک و ... ) در سفر نیزمناسب هستند. فقط مراقب باشید که غذا به گلوی کودک نپرد.
advertising