باغ جنت یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شیراز

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/09/12
باغ جنت یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شیراز

باغ جنت شیراز


یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شیراز که گردشگران بسیاری در سفر به این شهر منحصر بفرد از آن دیدن می کنند، باغ جنت شیراز است. در همه جای این باغ، درختان کاج و سرو به چشم می خورند و به همین دلیل در نگاه اول تشابه زیادی به باغ ارم دارد اما در واقع تفاوت فاحشی با آن دارد.

شهر زیبای شیراز دارای باغ های قدیمی و نسبتا جدید بسیاری است که یکی از آنها، باغ جنت است. باغ جنت شیراز، قدمتی طولانی دارد و یکی از سنتی ترین باغ های این شهر محسوب می شود که تا حالا مورد مرمت قرار گرفته است و در واقع چیزی که ما امروزه می بینیم، با تغییرهایی نسبت به گذشته ساخته شده است. این باغ در جنوب شهر شیراز قرار گرفته است و 54 هکتار وسعت دارد که حدود 27 هکتار آن برای مردم قابل استفاده و بازدید است
قدمت باغ جنت به دوران قاجار باز میگردد و بر اساس شواهد به دست آمده در کتب تاریخی دارای عمارت زیبایی بوده است که البته در روزگار کنونی اثری از آن باقی نمانده است.
باغ جنت یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شیراز

زیبایی باغ جنت


فضای بسیار وسیع و سبزی از درختان سرو و کاج وجود دارد، سروهای بلند و زیبایی که در فواصلی مشخص قرار گرفته اند. محوطه ی این باغ تماما چمنکاری شده است و آبنماهای متعددی هم در فضای این باغ قرار داده شده است که همه ی این ها در کنار هم باعث بوجود آوردن فضایی دلنشین شده اند.
این باغ، یکی از بهترین جاذبه های دیدنی شیراز است که مورد توجه مسافران است، باغی پر از منظره های روح نواز که بازدید از آن می تواند خاطره ای فراموش نشدنی برایتان بسازد.

با این وجود میتوان به تنوع گونه های گیاهی و درختانی که در باغ جنت قرار دارند اشاره کرد که در نوع خود بسیار زیبا بوده و چشم هر گردشگری را به خود جلب میکنند. باغ جنت دارای مجموعه ای از باغ های کوچکتر است که با کنار هم قرار گرفتن آنها باغ زیبای جنت برپاشده و نوع طراحی این مجموعه جلوه ای چشم نواز به آنجا داده است.
آدرس : استان فارس، شیراز، بلوار امیر کبیر
advertising