روستای خوجین خلخال روستای توریستی اردبیل

گردشگریمکان های تفریحی

- 97/09/09
روستای خوجین خلخال روستای توریستی اردبیل

روستای فین


روستای خوجین که به روستای فین شهرت دارد در یکی از شهرهای استان اردبیل قرار دارد.خوجین کوهستانی است و به همین دلیل دمایی بین ۵ تا ۲۰ درجه سانتی گراد دارد. به دلیل آب و هوا و مناظر اطراف این روستا، هر ساله تعداد زیادی از توریست ها به خوجین می روند تا روحیه خود را تلطیف کنند. بارندگی نیز در این محل به خوبی رخ داده و هر سال این روستا از نعمت برف نیز بهره مند است. ساختمان های این روستا از خشت و آجر است.
روستای خوجین خلخال روستای توریستی اردبیل
روستای خوجین، نام روستایی در 3 کیلومتری شهر خلخال و در منطقه کوهستانی با ارتفاع 1900 متر از سطح دریا با مناظری بسیار دیدنی در جنوب استان اردبیل است. روستای خوجین به علت قرارگیری در ارتفاعات از نظر وضع آب و هوا، سرد می باشد.

تفریح در خوجین


خوجین دارای مناطق دیدنی همچون چشمه ازناو، رودخانه بیوک چای، آبشار کمرخونی، منطقه فنارود، باغ های خوجین، تپه باستانی خوجین و کوه های خوجین می باشد. روستای خوجین یکی از مناطقی بوده که در آن داد و ستدهای منطقه از 50 سال پیش به جهت بهره مند بودن این روستا از بانک، شهربانی و اداره دارایی، رونق داشته است.

آثار تاریخی خوجین


جدا از آثار طبیعی و زیبایی های بکر خوجین، این روستا دارای آثار تاریخی و میراث فرهنگی از جمله امامزاده عبدالله، امامزاده حضرت قاسم، مسجد جامع، مسجد عبدالله، مسجد امام زمان (عج)، عباسیه، بقعه شیخ دانیال و حمام قدیمی خوجین نیز می باشد که از جاذبه های دیگر این روستا به شمار می روند.

مسجد جامع خوجین و مسجد میر عبدالله . هر دوی این مسجد ها مربوط به دوران قاجاریه می باشند. مساجد و تکیه ها در این محل بسیار پر رونق اند.
گرمابه حاجی داداش ، این گرمابه که در حال تخریب است و نیاز به باز سازی دارد اولین گرمابهی است که در ایام قاجاریه ساخته شده است
خرابه های ساختمانهای قدیمی که از دوران باستان در منطقه ای بنام کوکاوان باقی است. این محل هنوز مورد کنکاش باستان شناسی واقع نشده است.
advertising